کد خبر: 210979
تعداد نظرات: ۵۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
با سفر کاسپین ماکان نامزد ندا آقا سلطان به تل آویو و دیدار وی با شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی ، معمای قتل وی به تدریج حل شده و نقش سرویس های امنیتی بیگانه در سناریوی كشته شدن مشكوك این دختر- كه پیش از این به عنوان یك گمانه مطرح می شد- اكنون بیش از هر زمان دیگری روشن تر شده است.
ندا آقا سلطان در حوادث بعد از انتخابات و در یکی از خیابان های فرعی و به دور از محل راهپیمایی به طرز مشکوکی به قتل رسید.سناریست های قاتل چه كسانی بودند؟آرش حجازی مدیر نشر کارون که 2 روز قبل ازاین حادثه از انگلیس به ایران وارد شده بود ، در فیلم قتل ندا آقاسلطان حضورپررنگی داشت و دو روز بعد نیز از این خارج شد و در شبكه بی بی سی به عنوان شاهد قتل ندا ، تعزیه گردان سناریویی شد كه از همان ابتدا دخالت سرویس های بیگانه در آن مشهود بود.
بررسی فیلم صحنه قتل ندا آقا سلطان ، تناقضات این فیلم و نیز اظهارات آرش حجازی به عنوان فرد حاضر در صحنه و متهم اصلی قتل ندا آقاسلطان از یک سناریوی از قبل طراحی شده برای این موضوع خبر می‌داد.
فیلم مستندی كه بعدها در خصوص كشته شدن ندا آقا سلطان ساخته شد نیز نشان داد كه آقا سلطان در این صحنه کشته نشده و در جای دیگری به قتل رسیده است.
انتشار فیلم جدید از قتل ندا آقاسلطان که بر فرضیه قوی صحنه‌سازی بودن این ماجرا صحه می‌گذارد، ابعاد فاجعه‌باری از تلاش سرویس‌های اطلاعاتی غرب و همراهان داخلی آنها در حوادث اخیر را آشکار می‌کند.
در این مستند، گفته می‌شود که ندا آقاسلطان با همکاری عوامل بیگانه در لحظه فیلمبرداری از صحنه ساختگی قتل خود، با دستگاه یا کیسه‌ای مخصوص، خون را روی صورت خود جاری می‌کند. همچنین تناقض‌های آشکار عکس معروف ندا آقا سلطان با فیلم پخش شده از وی نشان از زوایای پنهان این توطئه دارد.
بر اساس بررسی‌های صورت گرفته روی این فیلم، ندا آقا سلطان در این سناریو، خود همکاری می‌کرده و پس از اینکه همراه با آرش حجازی وارد خودرو برای انتقال به بیمارستان شده، توسط یکی از همراهان کشته می‌شود.
گفتنی است، از همان روزی که فیلم با کیفیت بالای قتل ندا آقاسلطان برای اولین بار از CNN پخش و پیگیری آن به بی‌بی‌سی فارسی سپرده شد، با توجه به شواهد موجود، از جمله کیفیت فیلمبرداری، فاصله فیلمبرداری از محل درگیری، خلوت بودن خیابان، اسلحه به کار برده شده، زاویه اصابت گلوله و اصابت گلوله از فاصله نزدیک(بر اساس گزارش پزشکی قانونی)، فرار آرش حجازی به انگلیس در روز بعد از قتل، ارتباطات حجازی در انگلیس و شواهد دیگر، این فرضیه مطرح شد که آقاسلطان با طراحی سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا و عاملیت بخشی از هواداران موسوی به قتل رسیده است.
طرح این فرضیه توسط رسانه‌های انقلابی و شواهد ارائه شده برای آن در روزهای پس از پخش فیلم در CNN و بی بی سی فارسی، خشم رسانه‌های بیگانه و همراهان داخلی آنها را برانگیخت به طوری که پس از آن به ورطه تناقض‌گویی و ‌فحاشی افتادند. جزئیات این قتل شیطانی در ابتدای صحنه فیلم معروف ندا آقا سلطان، آرش حجازی به همراه مربی موسیقی ندا آقاسلطان، وی را روی زمین نشانده و دراز می‌کنند. نخستین موضوعی که بسیار جلب توجه می‌کند، حجم خون فراوانی است که روی زمین و زیرپای ندا آقا سلطان ریخته شده است و این در حالی است که این حجم انبوه خون تناسبی با خون ریخته شده بر گلوی ندا آقا سلطان و دستان این 2 نفر که به ادعای خود می‌خواستند مانع خونریزی شوند، ‌ندارد.
مورد قابل توجه دیگر رفتار عادی اطرافیان است. در همان ابتدای فیلم به خوبی مشخص است که عابران اندک خیابان در حال رفت و آمد عادی خود هستند. ولی این آرش حجازی و مربی موسیقی ندا هستند که هیجان زده شده‌اند. اگر شلیکی صورت گرفته بود، چرا عابران رفت و آمد عادی خود را داشتند. در این فیلم به وضوح مشخص است که آرش حجازی در لحظه‌ای که ندا را روی زمین دراز می‌کند به دوربین نگاه می‌کند و در واقع کاملا مشهود است که وی به دنبال آن است که ببیند آیا دوربین صحنه را تعقیب می‌کند و در واقع کلیت صحنه را در نظر می‌گیرد.
پس از دراز کردن ندا روی زمین، برای جلب توجه مردم، آرش حجازی فریاد می‌زند[ندا] تیر خورده! قطعاً این موضوع هم برای جلب توجه مردم اطراف که در حال رفت و آمد عادی خود هستند، است و هم اینکه در حال گفتن دیالوگ مربوط به این فیلم هستند. دوربین بلافاصله پس از تصویربرداری از پایین بدن ندا ـ برای به تصویر کشیدن خونی که روی زمین ریخته شده ـ به بالای بدن وی می‌رود. در این لحظه به نظر می‌رسد که ندا به دوربین نگاه می‌کند و بلافاصله نگاه خود را از دوربین برمی‌گرداند.
در این هنگام مربی ندا فریاد می‌زند که «ندا بمون، ندا نرو، ندا مقاومت کن»، این دیالوگ قطعا غلظت احساسی این فیلم را افزایش می‌دهد. آرش حجازی نیز به همراه مربی ندا، دست بر گلوی وی گذاشته‌اند و به اصطلاح می‌خواهند مانع خونریزی شوند.
در ادامه فیلم، خون از دهان و بینی ندا خارج می‌شود و فردی که بالای سر ندا ایستاده داد می‌زند که «مُرد آقا، مُرد». در ادامه همین شخص دوباره فریاد می‌زند «مُرد» و اقدام به فریاد زدن و داد کشیدن می‌کند! این فرد همچنین با به زبان راندن برخی الفاظ رکیک ـ مخاطب وی مسؤولانند ـ سعی بر آن دارد که واکنش خود به دیدن این صحنه دلخراش را با این الفاظ رکیک انجام دهد تا به نوعی حس قضاوت این صحنه را در بینندگان به وجود آورد.
آرش حجازی پس از خروج از کشور در گفت‌و‌گو با بی‌بی‌سی فارسی در توضیح این اتفاق می‌گوید: «سر و صدا را در خیابان شنیدم و تصمیم گرفتم بیرون بیایم و ببینم که چه خبره. خیابان خسروی را تا انتها رفتم و رسیدم به خیابان کارگر تا اینکه رسیدم به جایی که مردم جمع شده بودند و 50‌متر پایین‌تر پلیس ضد‌شورش با موتورهاشون ایستاده بودند و مردم را عقب می‌راندند. در یک لحظه گاز اشک‌‌آور بین مردم پرتاب شد و مردم وحشت کردند. در همان زمان پلیس به سمت مردم حرکت کرد با موتور و مردم در خیابان خسروی دویدند. ندا هم در میان اون مردم بود (چطوری ندا را می‌شناخت؟!) و می‌دیدمش و مرتب در تمام این مدت ما ایشون رو می‌دیدیم. ما همین‌طور دور شدیم تا به تقاطع خیابان خسروی و خیابان صالحی رسیدیم، جایی که مردم پراکنده شدن دیگه و چند نفری ایستاده بودند که ببینن چیکار باید بکنن که در اون لحظه ما صدای تیری رو شنیدیم. من از دوستی که کنارم ایستاده بود پرسیدم که این چی بود؟ گلوله بود؟ و اون گفت که نه. می‌گن که گلوله‌های پلاستیکی دارن. منتها در همان لحظه من برگشتم و دیدم خون از سینه خانم ندا که در یک متری من ایستاده بود داره فواره می‌زنه! من به طرف ایشون رفتم و به کمک فردی که فکر می‌کردم پدرشونه و بعدا شنیدم که معلم موسیقی شونه، روی زمین خواباندیم و سعی کردم که با فشار دستم جریان خون رو متوقف کنم ولی گلوله به آئورت ایشون خورده بود و ریه ایشون رو پاره کرده بود. گلوله از جلو وارد شده بود به سینه ایشون. متأسفانه نتوانستم کاری برای ایشون بکنم. متأسفانه هر چه فشار به سینه ایشون آوردم وقتی که آئورت ایشون پاره شده بود، خون در مدت 30ثانیه، 40 ثانیه از بدن خالی شد». حجازی این گمانه که ممکن است شلیک از سوی نیروی انتظامی نباشد را رد کرد و گفت: مردم نه سلاح سرد حمل می‌کردند و نه سلاح گرم. تنها سلاحشون صداشون بود که اون هم چند روز قبل از این اتفاق، مردم در سکوت راهپیمایی می‌کردند و هیچ‌کس جلوی ایشون نبود. مردم کنار ایشون راهپیمایی می‌کردند. موقعی که صدای گلوله شنیده می‌شد و گلوله از جلو اومد. کوچه خالی بود موقعی که گلوله اومد. نکات عجیب در صحبت‌های آرش حجازی
1- آرش حجازی در توضیح خود از حوادث قبل از صحنه به اصطلاح تیر خوردن ندا، چندبار ندا آقاسلطان را دیده است: «ندا هم در میان اون مردم بود. و می‌دیدیمش و مرتب در تمام این مدت ما ایشون رو می‌دیدیم».
آرش حجازی سابقه آشنایی با ندا آقاسلطان نداشته و مدعی‌ شده در صحنه قتل وی را دیده است، با این حال وی چگونه توانسته در میان جمعیت حاضر در خیابان خسروی و کارگر ندا را از دیگران تشخیص دهد؟! به عبارت دیگر آرش حجازی در خیابان‌های خسروی و کارگر آیا به دنبال شخص خاصی میان جمعیت بوده که پس از مشاهده به اصطلاح تیر خوردن ندا در خیابان، وی را به یاد می‌آورد؟ قطعا هر فردی که قصد خاصی نداشته باشد، وقتی اجتماعی را می‌بیند، روی فرد خاصی تمرکز نمی‌کند. ولی چگونه حجازی ندا را قبل از آنکه حادثه رخ دهد در خیابان‌های اطراف به یاد می‌آورد؟ مگر آنکه پروژه‌ای از قبل طراحی شده باشد که اجزای آن به خوبی همدیگر را بشناسند و در حال هماهنگی برای انجام آن باشند.
2- حجازی مدعی می‌شود، تیر به «آئورت» ندا آقاسلطان برخورد کرد. در حالی که اگر تیر به «آئورت» وی اصابت می‌کرد، حادثه دیده اصطلاحا دچار «confause» (گیج‌شدگی) می‌شد. ولی در تصویر مشاهده می‌شود که ندا آقاسلطان عملا یکی از دست‌هایش را تکان می‌دهد و به‌نظر می‌رسد در چند نوبت به دوربینی که با کیفیت بالا تصویر می‌گرفت، نگاه می‌کند.
از سوی دیگر اگر آنگونه که حجازی مدعی شده تیر به آئورت ندا اصابت و خون فوران کرده، چرا روی لباس‌های وی آثار خون دیده نمی‌شود و فقط این جلوی پای نداست که حجم فراوانی خون دیده می‌شود! از سوی دیگر اگر گلوله به آئورت ندا برخورد کرده، قطعا خون فوران می‌کند، ولی چرا میزان خونی که دست‌های حجازی و مربی موسیقی به آن آغشته است هیچگونه تناسبی با آن حجم خون فوران شده ندارد؟
3- این ادعا با یافته‌های پزشکی مطابقت ندارد که «آئورت» پاره ‌شود و 15 ثانیه بعد مصدوم آنچنان هوشیار باشد و به صدای اطرافیان عمل کند. همچنین این موضوع غیرقابل پذیرش است که همزمان با این رفتار بیماری که گلوله به آئورت وی اصابت کرده، خون از بینی مصدوم خارج شود.
خروج این میزان خون از بینی، مستلزم آن است که خون وارد ریه و مجاری تنفسی شود و آن را اشباع کند و از راه دهان و بینی خارج شود. در چنین وضعی مصدوم نمی‌تواند بلافاصله قبل از خروج این حجم خون، هوشیار باشد! اما اصل ماجرا!
شبکه خبری بی‌بی‌سی که عهده‌دار پروژه رسانه‌ای (قتل رسانه‌ای) ماجرای قتل ندا آقاسلطان بوده در این‌باره چندین بار اقدام به پخش صحنه‌هایی از حضور ندا آقاسلطان در تجمعات می‌کند! جالب‌تر آنکه در یکی از این تصاویر، ندا آقاسلطان در وسط کادر و اصطلاحا در نقطه «طلایی» دوربین قرار می‌گیرد.
در همین تصویر ندا به عقب برگشته، دوربین را نگاه می‌کند! و سپس به همراه مربی موسیقی خود به سمت راست حرکت می‌کند! جالب آنکه دوربین نیز در حالی که جمعیت حاضر در کادر، فراوانند، اقدام به تعقیب ندا آقاسلطان می‌کند! چرا؟ در میان این همه سوژه چرا دوربین بر ندا آقاسلطان و مربی وی زوم کرده و آنها را تعقیب می‌کند؟! بدون شک به علت ازدحام جمعیت، مکان برای انجام سناریو مناسب نبوده است.
اما در تصویر معروف، فضایی که صحنه قتل ندا در آن اتفاق افتاده، هیچگونه درگیری یا ازدحام جمعیتی را نشان نمی‌دهد. به عبارت دیگر اتفاق خاص و عجیبی در آن اطراف رخ نداده است. بنابراین این موضوع نشان‌دهنده آن است که آشوب‌ها به مکان فیلمبرداری شده سرایت نکرده است! اما آنها مدعی هستند که ندا آقا سلطان در این مکان مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد! جالب آنکه پس از آنکه آرش حجازی و مربی موسیقی ندا، وی را روی زمین می‌خوابانند، اطراف تصویر حرکت عادی مردم را حکایت می‌کند! آیا اگر در آن اطراف صدای شلیک گلوله می‌آمد، حرکت مردم اینگونه عادی بود؟! با نگاهی به فیلم سوال دیگری که پیش می‌آید این‌است که چرا ندا پس از اصابت گلوله فرضی، نقش بر زمین نشده و توسط حجازی و استاد خود روی زمین خوابانده می‌شود.
در حالی که اگر در آن صحنه گلوله‌ای به آئورت او خورده بود قطعا باید خودش نقش بر زمین می‌شد.
و نقش ندا در فیلم منتشر شده از فیلمی که ادعا می‌شود صحنه به قتل رسیدن ندا را نشان می‌دهد، در هنگامی که ندا آقاسلطان روی زمین می‌نشیند، دست چپ وی خالی است؛ موقعی که آرش حجازی و مربی موسیقی، ندا را روی زمین می‌خوابانند نیز دست چپ وی خالی است و حتی هنگامی که دوربین که کیفیت بسیار بالایی دارد، قصد پایان فیلمبرداری از پایین تنه ندا و اقدام به فیلم گرفتن از صورت وی را دارد، در دست چپ ندا هیچگونه شیئی دیده نمی‌شود. اما بلافاصله پس از آنکه دوربین از پشت سر مربی موسیقی عبور کرده و اقدام به فیلمبرداری از صورت ندا می‌کند، در کمال حیرت در دست چپ ندا شیئی که شباهت زیادی به کیسه خون دارد یا دستگاهی شبیه به آن، دیده می‌شود!! اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود.
ندا آقاسلطان که از وی به عنوان نماد به اصطلاح جنبش سبز یاد می‌شود، همزمان دست چپ خود را نزدیک صورتش آورده و چند بار با انگشت شست خود شیئی در دست خود را فشار می‌دهد.
در همین هنگام خون روی دهان و بینی ندا سرازیر می‌شود و در ادامه صحنه پایین رفتن دست چپ ندا به وضوح مشاهده می‌شود!!
در کلیپی که سایت mobarezclip.com از این تصاویر منتشر کرده، حرکت دست ندا به وضوح به نمایش گذاشته شده و توضیحات قابل تاملی روی این تصاویر داده شده است که از طراحی یک سناریوی کثیف در این باره خبر می‌دهد.
نکته جالب و در عین حال قابل تامل دیگر اینکه در صحنه‌ای از فیلم، مشاهده می‌شود فردی اقدام به عکس گرفتن از ندا می‌کند. همان عکسی که این روزها معروف‌ترین عکس وی است. اما بررسی صورت ندا در هنگام گرفتن این عکس و خود عکس منتشر شده، نشان می‌دهد طراحان سناریوی قتل ندا، اقدام به دستکاری این عکس کرده و بخش‌هایی از خون ریخته شده بر صورت وی را پاک کرده‌اند.
قطعا وقتی دختری جوان، زیبا و دانشجو برای این سناریو انتخاب می‌شود، می‌بایست هنگام قتل ساختگی وی، جلوه‌های بصری صورتش نمایان باشد! این مستند نشان می‌دهد ندا آقاسلطان در فیلم قتل، به ایفای نقش پرداخته، اما براستی وی چگونه کشته شد؟آنگونه که پزشکی قانونی گزارش داده، ندا آقاسلطان با شلیک اسلحه و از پشت و از فاصله‌ای بسیار نزدیک مورد اصابت قرار گرفته است.
پزشکی قانونی همچنین گزارش داد که ندا آقاسلطان با اسلحه‌ای با کالیبر و مدل کوچک به قتل رسیده است. این گزارش پزشکی قانونی نشان می‌دهد، ندا آقاسلطان در صحنه‌ای که فیلم آن هفته‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد، کشته نشده است. اما ندا همان روز کشته شد، پس ماجرا چیست؟ کارشناسان قطعی‌ترین فرضیه برای قتل ندا را اینگونه می‌دانند که وی در حین انتقال به بیمارستان کشته شده است. به احتمال قریب به یقین، ندا آقاسلطان در مسیر بیمارستان توسط همان سناریست‌های ماجرا به قتل رسیده است.
دیگر ابهامات چرا آرش حجاری 24 ساعت پس از فیلمبرداری از صحنه مشکوک قتل ندا آقا‌سلطان، ایران را ترک می‌کند؟ این در حالی است که وی 48 ساعت قبل از ماجرا به ایران آمده بود. حجازی که در انگلیس تحصیل می‌کند، 2 روز پس از حضور در ایران، وارد اتفاقی بسیار مشکوک علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شود؛ یک روز بعد نیز وی از ایران خارج می‌شود و برای اولین بار به عنوان شاهد ماجرا درگفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی ـ اصلی‌ترین رسانه حامی موسوی و مخالفان جمهوری اسلامی ـ اقدام به تشریح ماجرا می‌کند!اما نکته بسیار مشکوک دیگر را از زبان داریوش سجادی از عناصر نزدیک به اپوزیسیون خارج از کشور در گفت‌وگو با سایت ضدانقلاب «گویانیوز» بخوانید.
سجادی در بخشی از این گفت‌وگو، قتل آقاسلطان را سناریویی از پیش تعیین شده می‌داند و می‌گوید: «یک نکته دیگر هم هست که از آرش حجازی شاهد قتل ندا آقاسلطان می‌پرسم. یا ایشان یا هر کس دیگری که می‌خواهد جواب بدهد. ایشان 48 ساعت بعد از حادثه با ویزای آماده در جیب(!) سر از بی‌بی‌سی درآوردند و گفتند ما قاتل ندا را گرفتیم. کارتش را درآوردیم، او بسیجی بود و ... بنده سوالم این است آقای آرش و همه کسانی که خبر را شنیدید، شما می‌گویید جنبش سبز یک جنبش نایس ملاطفت‌طلب است بعد هم توانستید یک بسیجی آدم‌کش را که یک نفر را در مقابل چشم همه کشته خلع‌سلاح کنید و کارت شناسایی‌اش را هم درآورده‌اید، ایشان هم تمام مدت مثل ماست ایستاده و شما را نگاه کرده؟! از کی تا حالا جنبش سبز اینقدر دلاور شده که یک قاتل مسلح را خلع‌سلاح کند، بعد هم ولش کند؟! آیا روی پیشانی بنده و امثال بنده نوشته شده: ابله!» گفتنی است اکنون با سفر کاسپین ماکان نامزد ندا آقا سلطان به رژیم صهیونیستی و دیدار با شیمون پرز و معرفی خود به عنوان نماینده مردم ایران!،پیچیدگی های این قتل بیش از پیش بیشتر شده و نقش سرویس های اطلاعاتی بیگانه را در این قتل بیش از پیش پررنگ تر می کند.نظر مادر ندا آقاسلطان درباره سفر ماكان به اسرائیل
در همین زمینه مادر ندا آقا سلطان درگفتگویی در خصوص سفر نامزد دختر خود به رژیم صهیونیستی از اقدام ماکان اعلام برائت کرد.
هاجر رستمی مطلق، مادر ندا گفت که نامزد ندا بودن این حق را برای کاسپین ماکان ایجاد نمی کند که به اسرائیل سفر و با شیمون پرز دیدار کند و با سوء استفاده از نام ندا، خود را نماینده مردم ایران بخواند.
در روزهای اخیر خبرهایی همراه با تصاویر دیدار کاسپین ماکان با شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل منتشر شد.
مادر ندا آقا سلطان با تایید آشنایی و نامزدی دخترش با کاسپین ماکان گفت: "ندا و کاسپین 20 فروردین ماه آشنا شدند و این آشنایی بعد از دوماه به مرحله نامزدی رسیده بود. یعنی بحث خواستگاری مطرح شده بود و قرار بود رسما با هم ازدواج کنند و اگر ندا کشته نشده بود او و کاسپین با هم ازدواج می کردند، اما حتی این نزدیکی و نامزدی نیز، چنین حقی را به کاسپین نمی دهد که از نام ندا سوء استفاده کند."
خانم رستمی مطلق با ابراز تاسف از سفر کاسپین ماکان به اسرائیل گفت: "نباید چنین کاری می کرد و قبل از شما من با خود کاسپین تلفنی صحبت کردم و به خود او هم گفتم که "با این کار خودت را خراب کردی، ندا را خراب نکن و از نام ندا سوء استفاده نکن. اسرائیل جایگاهی بین مردم ایران ندارد و تو با این کار خودت را منفور و وجهه ات را خراب کردی."
هدی آقا سلطان، خواهر ندا نیز تاکید کرد که کارها و سخنان کاسپین ماکان باید به حساب شخصی خود او گذاشته شود و کارهای او هیچ ارتباطی به ندا و خانواده آقا سلطان ندارد.
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
saina
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
95
78
واقعا متاسفم که هر مطلب ساختگی ودروغین رو تو سایتتون میزارین
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
34
56
واقعیت رو کی میکه اینوریا یا اونوریا ولی یک مسئله روشنه کشورههایی مثل انگلیس و امریکا و.... که تاریخشون تو همین چند صد سال اخیر نشون میده که چکاره بودن خدا همه رو به راه راست هدایت کنه انشا اله
azadeh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
55
83
ممنون از روشنگریتون
بسیار دقیق عاقلانه ومنصفانه بود و هر آدم عاقل و عادلی باخوندنش به حقیقت پی می بره
فقط کاش یه عده آدم ساده لوح سرسپرده به غرب و سیاه نمایی هاش یه کم دست از تعصب بیجاشون برمیداشتن و یه کم از خردشون استفاده میکردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
45
72
رحمت خدا بر شما موید باشید ناکنون چنین اطلاعاتی نمیدانستم موید باشید حقیقتن بنده کاملن قانع شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
40
72
من فیلمو برای اولین بار که دیدم خیلی تعجب کردم و با خودم گفتم چرا ندا داره دوربین رو دنبال میکنه طبیعتا کسی که تیر خورده و یا جراحت زیادی داره به دلیل شوک زیاد وارده از اتفاق نمیتونه تمرکز داشته باشه و به اون دقت دوربین رو دنبال کنه و همچنین چرا فقط دو سه نفر به سمت ندا میدون مثل اینکه اصلا کسی متوجه چیزی نشده ، طبیعتا با صدای تیر همه باید ابتدا فرار میکردن و پناه میگرفتن و بعد هم متوجه تیر خوردن ندا میشدن و برای کمک به سمتش میومدن اما به خوبی میشه تو این فیلم دید که مردم انگار صدایی نشنیدن و دارن به صورت عادی رفت و آمد میکنن و بعد هم با حرکات این عوامل همه مات موندن این چند نفر دارن چیکار میکنن و دقیقا همینجا بیشترین قسمت مشکوک در این فیلم هستش ، و بعد هم اون قسمت که ندا دوربین رو دنبال میکنه تا زمانی که اون شخص سوم بیاد که جلو دوربین بایسته و بعد در یک لحظه دست ندا رو میبینید که به سمت صورت میاد و بر میگرده و دقیقا در همین لحظه هستش که بینی او و صورتش رو خون میگیره و نکته تابلو بعدی هم طریقه دیالوگ گفتن افراد حاظر در صحنه که کاملا با شرایط شوک زدگی و هیجانی فرق میکنه و فیلمبردار که خیلی رلکس همچنان داره فیلم میگیره در حالی که حتی برای یک لحظه هم هیجان زده و تحت تاثیر قرار نگرفته و اینها همه نشاندهنده ساختگی بودن فیلمیه که برای عملیاتی کردنش بسیار تمرین کرده بودند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
چندبار تیر خوردی؟؟؟؟
نولان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
27
69
دختر بیچاره دلم براش سوخت گول چه کسانی رو خورد بیچاره خانواده اش
Gholam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
45
69
مرگ بر استکبار جهانی ..مرگ بر اسراییل و امریکا..
مهرداد
|
United States of America
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
33
82
من تا همین پارسال هم فکر میکردم قتل ندا آقا سلطان کار لباس شخصیها بوده ولی بعدا متوجه شدم که سازمان جنایتکار موساد طراح این قتل ساختگی بود، معلوم نیست چقدر به کاسپین ماکان پول دادند که این جنایت را رقم بزند احتمالا ندای بیچاره هم میدانسته ولی فکر نمیکرد که کشته بشه ولی شد
پاسخ ها
حقدوست
| Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
اصلا چه دلیلی داشته ندا اقا سلطان رو نیروهای دولتی ایران بزنن ، تمام داستان صحنه سازی و با کیفیت خیلی بالا فیلمبرداری شده در ضمن در تظاهرات ها معمولا نیروهای مخالف اقدام به این اعمال میکنند تا بتوانند افکار عمومی را خشن تر و جری تر کنند و اتش اعتراضات رو گسترش بدن و طولانی کنند ، تو تظاهرات ۸۸ انقدر نیروی امنیتی وجود داشت که مردم توش گم بودن کاملا هم به اوضاع مسلط بودن اما برای پخش کردن جمعیت اقدام به شلیک اشک اور و رفتارهایی هجومی برای ارعاب میشدند که این کار عادی پلیس ضد شورش و امنیتی ، و حتا وقتی بررسی کنید ذینفعان چه کسانی هستند حقایق اشکار میشه ، در ضمن بخشی از مردم به سلاح سرد سنگ و میله و چوب مجهز بودند و از ان مهمتر هیچ احمقی سلاح گرم رو علنی دستش نمیگیره زیرا در چند ثانیه شناسایی و دستگیر میشه ، کل ماجرای ۸۸ از پیش تایین شده و راهبرد دولت اوباما برای براندازی داخلی ایران بود
امیرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
20
70
خدا این مملکت از شر دشمنان حفظ کنه. امین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
56
67
سلام
منم با مطالعاتی که داشتم فهمیدم ندا اقا سلطان جاسوس کثیفی بوده که چون مهره سوخته بود خودشون حذفش کردن‌ انداختن گردن انقلابیا خدایا خودت به مملکتمون وزحمتکشانش کمک کن.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
25
69
اگر كتاب مستند كف خيابون را بخونيد كاملا" همه چيز مشخص ميشه كه چقدر دشمن برنامه ريزي شده جلو اومد وندا چه كسي بود وچقدر تشكيلات گسترده اي داشتند
دات کام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
38
45
ب تظر من این دختره ی بدبخت بیچاره ای بوده ک برا گرفتن پول از اسرائیل و آمریکا دست به همچین کاری زده بیچاره خونوادش
حجازی هم خودش یگی از ماثرترین عضوهای همین گروه بوده
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
21
52
خانم ها و آقایون محترم حتما کتاب کف خبابون رو بخونید .خیلی خیلی فوق العاده و روشنگرانه هست .
مستانه مؤمن زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
30
63
این مسائل فقط داره فریاد میزنه ک چقدر از اسلام و کشور اسلامیمون میترسن.ب امید سربلندی شیعیان در نقطه نقطه جهان
سارا
|
Netherlands
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
25
44
حالا این همه آدم کشته شد چرا این یکی رو اینقدرتو بوق وکرنا کردن من قبلا فکرمیکردم کاره ای بوده یا نخبه دانشگاهی
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
11
20
بیچاره
کامل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
23
36
سپاس از روشنگریتون
معلم دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
22
41
ممنون از توضیحات روشنگرانه شما
این کارهای پست و بی ارزش و ابلهانه فقط از دشمنان ما بر می آید. خدا جوانان ما را به راه راست هدایت کنه که فریب ظاهر سازی های دشمن رو نخورند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
28
46
اینهمه آدم و بسیجی کشتند تو اون ایام، قطعا اینکه ندا رو بزرگ کردند حتما برای اونوری ها منافعی داشته.
زیبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
30
38
تا حالا فکر میکردم لباس شخصی ها کشتنش با روشنگری شما تازه فهمیدم قضیه چی بود برای حماقتش دلم سوخت که چطور بازیچه دست مزدوران شد و جان شیرینش رو از دست داد بیچاره مادرش...
زیبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
28
28
تا حالا فکر میکردم لباس شخصی ها کشتنش با روشنگری شما تازه فهمیدم قضیه چی بود برای حماقتش دلم سوخت که چطور بازیچه دست مزدوران شد و جان شیرینش رو از دست داد بیچاره مادرش...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
باریکلا چقد زرنگی تو زود حقیقتو فهمیدی
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
14
43
تو رو خدا گول سلبریتی ها وامثال این ها رونخورید
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
18
34
واقعا عالی بود کتاب کف خیابون واقعا روشنگره مطالعه کنید همیشه توی شلوغیا خیلی هامون گول می خوریم ولی حقیقت اینه کسایی اشتباه نمی کنن که بصیرت داشته باشند
پروینیا
|
Germany
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
8
8
ای .....
سپهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
31
33
مرگ بر منافقین کفار،مرگ بر هرکی میخواد انقلاب اسلامی را از ما بگیرد.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
17
20
حالا اگه نمیکشتنش میخاست چیکار کنه بعد اون فیلمش؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
از اول نقشه کشتن بوده اما خودش نمیدونسته
حقدوست
| Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
مشخصا دختر ساده ای بوده و اغفالش کردن ، چون نمیدونسته اگه بخاد نقش مردرو بازی کنه یا واقعا میکشنش یا سربنیستش میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
30
18
نمی‌شه گفت چون نامزد دوم ندا (بعد از جدائی از همسر اولش به نام امیر) به اسرائیل رفته پس دست اسرائیل توی کار بوده‌است ...!.
ولی هر طوری کشته شد نشان از بی‌کفایتی نظام در مواجه با بحرانها و مسائل جامعه‌ی به شدت هیجانی شیعه در ایران (حال هیجان مذهبی یا جوگیری ناشی از تجمع مردم) دارد ...!.
الله اعلم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
41
25
چرت وپرت نگو بابا چی گذاشی توسایت واسه خودت حالا اینطور میخواید جمعش کنید
سیدمجید
|
United States of America
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
13
17
شما از انتشار هر حرف مخالفی معذورید
مدیر پایگاه سلام جوان آنلاين از انتشار حرف منتقدین خود نه تنها ابایی ندارد بلکه استقبال می‌کند. ما تنها از انتشار هر گونه پيام حاوی تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط، فحش، ناسزا و... معذور هستیم.
ندا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
19
14
.تاسف....
من خودم اونجا بودم..
پاسخ ها
؟
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
آخی نکنه خود تو ندا آقا سلطان بودی زنده شدی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
خوب بیا به عنوان شاهد ماجرا!!!!
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
13
12
من واقعا تا اینکه بیام اینجا و اون کلیپی که تو یه سایت دیگه گذاشته بودن رو ببینم نمی دونستم واقعیت ماجرا چیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
12
9
جالب بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
10
6
جالبه بدانیم آنچه شایع شده شاید سه گروه باشند آ تش بیار معرکه باشند
عمار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
15
24
سلام. واقعا عالی منطقی و علمی تشریح کردین. فیلم ها و کتاب مستند کف خیابون همه چی رو روشن میکنه. اونایی هم که هنوز خودشون رو به نفهمیدن میزنن، مشتی احمقند که خودشون رو دانا میدونن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
3
13
چه گونه خون.از بینی اش بیرون میریزه با وقتی که خودش ببپاشه توی صورتش فرق داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
4
2
عجب
hosein
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
19
19
و مکرو و مکرالله و الله خیر الماکرین. منافقین میخواستند مکر کنند ولی خدا مکر آنان را زمین زد همانا خدا بهترین مکر کننده ها هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
25
14
ممنونم بابت روشنگری خاک بر سر این دختر
پاسخ ها
التماس تفکر
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
خاک بر گور تو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
22
10
ممنونم بابت روشنگری خاک بر سر این دختر
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
8
9
دخترک بیچاره، عجب کلاهی سرش رفته؟
ساکت
|
Netherlands
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
2
جای تاسف داره که به خودتون اجازه دادین چنین چیزی رو منتشر کنین.
ن م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
2
4
دشمنان بدبخت دست به چه نقشه های احمقانه ای که نمی زنن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار