کد خبر: 1159427
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
وزیر اقتصاد گفت: بسته ۱۰ بتدی دولت برای مهار تورم و رشد اقتصادی نهایی و ابلاغ شد.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از تسنیم، سید‌احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پیش‌ازظهر امروز در جریان سفر خود به استان کردستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه به تازگی اعلام شده که دولت برای مهار تورم یک برنامه 10 بندی کوتاه مدت تدوین کرده است، جزئیات آن را تشریح بفرمائید؟ اظهار داشت: جزئیات این بسته و وظایف دستگاه‌های متولی، زمان‌بندی هر بخش و اقدامات در محورهای ده‌گانه مهار تورم و رشد اقتصادی روز گذشته نهایی و ابلاغ شد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این بسته، متغییرهای بنیادی موجود تورم در اقتصاد ایران مهار و کنترل و نظارت‌های کوتاه مدت دستگاه‌های اجرایی افزایش پیدا کند تا منجر به مهار و کنترل‌های قیمت‌ها شود و طی هفته‌های آینده گزارش عملکرد اعلام کنیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: امیدواریم در قالب همین بسته‌ها به نحوی سیاست‌های تامین مالی، بهره‌وری و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی افزایش پیدا کند تا منجر به رشد فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی شود.

وی افزود: تاکید دولت بر اجرای چند پروژه‌ پیشران بزرگ در بخش انرژی و سایر حوزه‌ها به ویژه ترانزیتی است که استان کردستان نیز یکی از محورهای مهم کریدوری کشور محسوب می‌شود و به عنوان اجزای مهم بسته ده‌گانه تحقق یابد.

خاندوزی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین بند این بسته 10 گانه کدوم است، بیان کرد: همه بندها مهم است و در جهت تحقق آن تلاش می‌کنیم.

وعده تامین منابع مالی پروژه راه‌آهن همدان ـ سنندج

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به پتانسیل‌های استان کردستان اشاره کرد و افزود: کردستان به دلیل مزایای اقتصادی در بخش‌های مختلف به ویژه مرز، از توانمندی گمرکی بالایی برخورددار است و از عملکرد آن در سال گذشته رضایت کامل داریم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه اجرای فاز دوم طرح گمرک باشماق مریوان در این سفر آغاز می‌شود، افزود: بخش‌هایی از جمله استقرار "ایکس ری" این مرز در سال‌جاری نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: دغدغه‌ها و نیازمندی‌هایی در بخش کشاورزی استان وجود دارد که با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی و قرض‌الحسنه مهر ایران در این سفر به تسهیلات این بخش رسیدگی ویژه می‌شود.

وزیر اقتصاد یکی از مهمترین پروژه‌های دولت برای امسال را پروژه راه‌آهن همدان-سنندج خواند و گفت: اگر مانعی بر سر تامین مالی این پروژه وجود دارد در این سفر حل و فصل می‌شود تا در شهریور امسال تکمیل شود.

وی سرعت‌بخشی به منطقه آزاد بانه-مریوان را از دیگر برنامه‌های سفر خود به استان خواند و بیان کرد: ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی در کردستان به دلیل هم مرزی آن با اقلیم کردستان عراق بسیار بالاتر از وضع موجود است.

خاندوزی یادآور شد: علی‌رغم اینکه سال گذشته سه مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان کردستان نهایی شد اما از این تعداد راضی نیستیم تلاش سازمان سرمایه گذاری خارجی این است که برای سال آینده ظرفیت‌های بالاتری را در استان داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار