کد خبر: 1159209
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۵
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به سفر رئیس‌جمهور به اندونزی
سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به اندونزی با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران از این سفر تقدیر کرده و آن را نمادی از دیپلماسی فعال دولت سیزدهم دانستند. برخی از کاربران نیز از فواید این سفر و دستاورد‌های آن و ظرفیت‌های ایجاد شده نوشتند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

کاربری با نام «الماس»:
تقویت روابط با شرق آسیا به عنوان یکی از کانون‌های مهم قدرت در نظام بین‌الملل، باعث حفظ و تقویت نقش‌آفرینی کشورمان در آینده جهان خواهد داشت. سفر به اندونزی نشان می‌دهد که تعامل ایران با شرق، تنها منحصر و محدود به کشور چین و روسیه نیست.
محمدعلی سمیعی:
روابط با اندونزی که در سال ۲۰۲۳ قراره جزو ۱۰ اقتصاد برتر دنیا قرار بگیره، می‌تونه مکمل اقتصادی خوبی برای کشورمون باشه. اندونزی در سال‌های آتی تبدیل به بزرگ‌ترین واردکننده بنزین داره میشه که می‌تونیم درصد زیادش رو ما بهشون بدیم و باعث ارزآوری بشیم.
عبدالرضا هادیزاده:
۱۱ سند همکاری بین ایران و اندونزی از جمله لغو روادید و حذف دلار از مبادلات دوجانبه نتیجه ماه‌ها فعالیت بوده است... درست در روز‌هایی که عده‌ای برای نتایج آشوب‌ها و انزوای ایران رؤیاپردازی می‌کردند، دولت مشغول ریل گذاری برای چنین اقداماتی بوده است؛ خبر‌های بهتری نیز در راه است!
کاربری با نام «حاج عماد»:
مطمئناً امضای سند همکاری در زمینه‌های مختلف با کشوری مثل اندونزی که یکی از اقتصاد‌های نوظهور جهان با متوسط رشد ۵ درصد محسوب میشه، میتونه خیلی برای کشور و اقتصاد آشفته این روزامون خوشایند باشه...
سبحان برکتی:
خبر خوب اینکه طبق تصمیم مشترک رؤسای جمهور ایران و اندونزی، مبادلات ارزی دو کشور با ارز‌های ملی انجام خواهد شد. اینکه دلار رو داریم کم‌کم از مبادلات ارزیمون حذف می‌کنیم همون خواسته‌ای که رهبری سال‌هاست روش تأکید داره و رئیسی و دولت هم به صورت جدی پیگیر این موضوع هستند.
محمد نصوحی:
یه سری‌ها شروع کردن به کنایه و طعنه‌زدن به رئیسی که الان رفته اندونزی ناهار خورده یا نه؟! همین که به جای پرداختن به اصل موضوع و سند‌های همکاری بین دو کشور رفتین سراغ ناهار، یعنی به جای ناهار، فشار خوردین! رئیسی ناهار میخوره، بعضی‌ها هم فشار.
کاربری با نام «زینب»:
اندونزی یک کشور مسلمان با قریب به ۳۰۰ میلیون جمعیت و شباهت‌های فرهنگی بسیار زیاد با ما به شکل غیرقابل باوری، یک دهه از چشم دولت‌های مختلف پنهان مانده بود و باز هم دولت کنونی یک فتح باب جدید در سیاست خارجه را کلید زد...
علی صفایی:
تفاهمنامه همکاری درحوزه حلال که سازمان ملی استاندارد و وزارت دین اندونزی امضا کردن یه اتفاق خوب برای تولیدکننده‌های داخلی و اقتصاد کشورمون صادرات محصول حلال برای پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان آسیایی فرصت طلایی برای تولید بیشتر و مهارتورم. آقای رئیسی خدا قوت با همین فرمون برو جلو...
عبدالله گنجی:
از ۱۰ کشور پرجمعیت جهان ردیف‌های ۴، ۵، ۶، ٨ مسلمان هستند که ‎اندونزی اول آنهاست. جمهوری اسلامی ایران اینقدر که به اقتضای سیاست بین‌الملل به امریکای لاتین، آفریقا و غرب آسیا توجه داشته به کشور‌های مسلمان شرق آسیا توجه نداشته است. سفر رئیسی می‌تواند شروع یک اولویت جدید و رابطه پایدار باشد.
نادر غیور:
گره نزدن مسائل کشور به برجام، FATF و برداشتن نگاه از غرب استعمارگر و نگاه به دولتی همچون اندونزی با اقتصادی فعال و پویا اونم بعد ۱۷سال یعنی دیپلماسی عزت دولت آقای رئیسی و دیگر هیچ.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار