کد خبر: 1158994
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵

«اکثریت جبهه اصلاحات در مسیر انتخابات» این تیتر مطلبی از روزنامه اصلاح‌طلب آرمان ملی است که نشان می‌دهد از نگاه این روزنامه، اولاً بخشی از اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند در انتخابات امسال مجلس شرکت کنند، ثانیاً آن بخش اقلیت هستند.
آرمان البته کمی صریح در مورد این اقلیت تحریمی هم سخن گفته است: «به‌نظر می‎آید که در ماه‌های منتهی به انتخابات اسفند ماه برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب که عمدتاً در حزب اتحاد ملت حضور دارند تمایلی برای ادامه همکاری با جبهه را ندارند و تصمیم گرفته‌اند که از هم اکنون از ادامه مسیر صرف نظر کنند.»
از نگاه این روزنامه، طیف گسترده و در واقع اکثریت اصلاح‌طلبان، آن‌هایی هستند که قصد دارند در انتخابات شرکت کنند و هر طور شده، حتی با ائتلاف با اصولگرایان معتدل، نمایندگانی را به بهارستان بفرستند. روزنامه آرمان ملی در ادامه با کمال‌الدین پیرموذن، نماینده سابق مجلس گفتگو کرده و از قول او نوشته که «در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که طیفی از چهره‌های اصلاح‌طلب که در حزب اتحاد ملت حضور دارند به‌دلیل مطالباتی که دارند تمایلی برای حضور در آن‌ها دیده نمی‌شود. طبق هماهنگی‌های صورت گرفته تعداد زیادی از چهره‌های شاخص جریان اصلاح‌طلبی با کاهش سقف مطالبات خود قرار است از لیستی که در ائتلاف با جریان معتدل اصولگرا، طیف نزدیک به علی لاریجانی، تهیه خواهد شد از نامزد‌ها حمایت کنند.»
علی لاریجانی البته تلویحاً گفته بود که قصد شرکت در انتخابات مجلس را ندارد. این نکته هم قابل تأمل است که در انتخابات مجلس دهم هم که اصلاح‌طلبان توانستند پیروز شوند، با ائتلافی نامحسوس با طیف نزدیک به علی لاریجانی وارد انتخابات شدند و تحت ریاست او مجلس را پیش بردند. با این حال همه چهار سال مجلس دهم را تحت این انتقاد بودند که به نام اصلاح‌طلبی میدان به کسانی داده‌اند که اصلاح‌طلب نیستند و منظور هم همان افراد لاریجانی در لیست بودند. این چهره اصلاح‌طلب در همین مورد و با اشاره به اهدافی که جبهه اصلاحات برای انتخابات اسفند ماه ترسیم کرده است، اضافه می‌کند: «باتوجه به اهدافی که برای انتخابات اسفند ماه در نظر گرفته شده است و با اتکا به لیستی که منتشر خواهد شد حداقل ۱۷۰ کرسی مجلس شورای اسلامی را هدف قرار داده‌ایم. این نکته را اضافه کنم که تلاش ما بر این است که بیش از این عدد نماینده در بهارستان داشته باشیم و در واقع این تعدادِ کف برنامه‌ریزی‌ها است. سید حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از چهره‌های نزدیک به محمدرضا عارف هم دو روز پیش در گفتگو با روزنامه صبح‌نو، در مورد انتخابات تأکید کرده بود که «من اصلاً تحریم نمی‌کنم، تحریم را براندازی می‌دانم».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار