کد خبر: 1156791
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
فریدون حسن

قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برگزار شد و تیم ملی فوتبال کشورمان حریفان همگروه خود را شناخت. امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین قطعاً حریفانی نیستند که بتوانند سد راه ایران برای صعود به مرحله بالاتر جام ملت‌های آسیا باشند و از همین‌رو باید اذعان کنیم کار اصلی تیم ملی از مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات آغاز خواهد شد. جایی که باید به مصاف تیم‌های مدعی و بالطبع قدرت‌های اول قاره کهن برود.
بدیهی است که برای رسیدن به قهرمانی و پایان انتظار ۴۷ ساله قهرمانی در آسیا باید حریفانی، چون کره‌جنوبی، ژاپن، عربستان و حتی قطر میزبان را از پیش‌رو برداشت و رودررو شدن با یک یا چند رقیب در راه قهرمانی اجتناب‌ناپذیر است و باید خود را آماده کنیم تا به این رؤیا دست یابیم. اما آنچه این روز‌ها دیده و شنیده می‌شود گویای ترسی است که از همین حالا به جان تیم ملی افتاده و باعث شده از امروز با نگرانی در خصوص رویاوریی با این تیم‌ها در مراحل بالاتر یاد کنیم. اینکه عنوان شود اگر در فلان مرحله به کره‌جنوبی بخوریم یا اینکه در مرحله بالاتر با ژاپن روبه‌رو شویم کارمان سخت می‌شود یا اینکه بگوییم باید هر طور شده از رویارویی با عربستان فرار کنیم، یعنی اینکه از همین حالا بازی را به رقبای اصلی خود باخته‌ایم و اصلاً نیازی نیست که وارد زمین مسابقه شویم.
تیم ملی فوتبال ایران در طول سال‌های گذشته در جام ملت‌های آسیا همواره در بزنگاه‌ها کم آورده است. ایران در‌حالی‌که با اقتدار مسابقات را شروع می‌کند و خوب و آماده نشان می‌دهد، اما آنجا که باید ضربه بزند، ضربه می‌خورد و از رسیدن به قهرمانی دور می‌شود. این داستان در ۱۱ دوره گذشته جام ملت‌ها تکرار شده، اما گویا این‌بار خیلی زودتر از آنچه که تصورش را داریم، آغاز شده و فوتبال ایران از همین حالا کار خود را بعد از صعود از مرحله گروهی سخت کرده است.
در اینکه رقبای اصلی فوتبال ایران در آسیا بسیار جلوتر از ما هستند و برخی دیگر هم با سرعت قابل توجهی در حال رسیدن و گذر از فوتبال ایران هستند هیچ شکی نیست، اما تمام این‌ها دلیل بر این نمی‌شود که ما از همین حالا و در فاصله هشت ماه تا اولین بازی ایران در جام ملت‌ها اینگونه زمین را خالی کنیم و میدان را در اختیار رقبا قرار دهیم. همه می‌دانیم که رسیدن به قهرمانی در فوتبال آسیا امروز سخت‌تر از هر زمان دیگری است و این سختی برای تمام تیم‌هاست، حتی برای تیم‌هایی که برخی سعی دارند از آن‌ها برای ما غول بسازند؛ بنابراین تیم ملی به جای ترس از رقبا نیاز به روحیه و برنامه دارد. هشت ماه فرصت مناسبی است که برای جام ملت‌ها آماده شویم. فراموش نکنیم که ایران بازیکنانی دارد که همین حالا در سطح اول فوتبال جهان خوش می‌درخشند و این توانایی را دارند که کار تیم را در مواقع حساس دربیاورند. پس باید به داشته‌هایمان ایمان داشته باشیم، باید توانمندی‌هایمان را بشناسیم و با اعتماد به نفس بالا به مصاف حریفان بریم که اگر این اتفاق رخ ندهد به‌طور قطع تمام ماجرا‌هایی که در ۱۱ دوره گذشته رخ داده باز هم تکرار خواهد شد، پس نباید از حالا بازی را ببازیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار