کد خبر: 1156282
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
لینکدین اعلام کرده که بیش از ۷۰۰ کارمند خود را اخراج و اپلیکیشن کاریابی متمرکز درچین را نیز تعطیل خواهد کرد. رکود اقتصادی آمریکا همچنان قربانی می‌گیرد/ اخراج ۷۱۶ کارمند توسط «لینکدین»

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، لینکدین، شبکه اجتماعی متعلق به شرکت مایکروسافت که مکانی برای حضور حرفه ای‌های کسب و کار است، روز دوشنبه اعلام کرد ۷۱۶ شغل را به دلیل نوسانات تقاضا، اخراج و اپلیکیشن کاریابی متمرکز در چین را نیز تعطیل می‌کند.

لینکدین که ۲۰ هزار کارمند دارد، پیرو رکود اقتصادی اخیر به سایر شرکت‌های فناوری بزرگ از جمله شرکت مادر خود در زمینه اخراج کارگران می‌پیوندد.

این شرکت از طریق فروش تبلیغات و همچنین با دریافت هزینه اشتراک درآمد کسب می‌کند.

طبق گفته Layoffs.fyi که این پیامد‌ها را دنبال می‌کند، در شش ماه گذشته، بیش از ۲۷۰ هزار شغل فنی اخراج شده اند.

رایان روسلانسکی، مدیرعامل لینکدین در نامه‌ای به کارمندان گفت که این اقدام، اخراج شغل‌های مربوط به فروش، عملیات و تیم‌های پشتیبانی با هدف ساده‌سازی عملیات شرکت بوده است.

وی نوشت: «ما با نوسانات بیشتر بازار و تقاضای مشتریان و برای خدمت رسانی موثرتر به بازار‌های نوظهور و در حال رشد، در حال گسترش استفاده از فروشندگان هستیم.» یکی از سخنگویان لینکدین گفت که منظور از فروشندگان، شریک‌های خارجی هستند که کار‌های جدید و موجود را انجام می‌دهند.

روسلانسکی همچنین در این نامه گفت که این تغییرات منجر به ایجاد ۲۵۰ شغل جدید می‌شود. سخنگوی این شرکت نیز اعلام کرده که کارمندان اخراج شده واجد شرایط درخواست برای این نقش‌ها هستند.

لینکدین همچنین اعلام کرد در سال ۲۰۲۱ تصمیم به خروج بیشتر از چین راگرفته و اکنون برنامه مشاغلی که در این کشور ارائه می‌داد را حذف خواهد کرد. این شرکت دلیل تصمیم خود را محیط چالش‌انگیز این کشور خواند. بر این اساس اپلیکیشن کاریابی متمرکز در چین به نام InCareers تا ۹ آگوست (۱۸ مرداد) حذف خواهد شد.

این شرکت گفت: «علی‌رغم پیشرفت اولیه ما، InCareer با رقابت شدید و فضای چالش‌برانگیز اقتصاد کلان روبرو شد که در نهایت ما را به تصمیم برای توقف خدمات رساند.»

رکود اقتصادی در آمریکا و مشکلات شرکت‌ها، دو مسئله جداناپذیر هستند. ادامه دار شدن این مشکل باعث شد تا آن‌ها دست به اخراج‌های گسترده‌ای بزنند تا از این طریق هزینه‌های خود را جبران کنند. شرکت‌های بزرگ در بخش فناوری، بیشترین اخراج‌های اخیر را به خود اختصاص داده‌اند، از جمله ۲۷ هزار نفر اخراج در آمازون که بیشترین عدد در تاریخ این شرکت است. متا ۲۱ هزار نفر و آلفابت شرکت مادر گوگل ۱۲ هزار نفر را اخراج کرده اند.

طبق گفته Layoffs.fyi، قبل از اعلام لینکدین، ۵ هزار شغل مربوط به فناوری در ماه می‌حذف شده بودند.

مایکروسافت که لینکدین را در سال ۲۰۱۶ به قیمت حدود ۲۶ میلیارد دلار خریداری کرد، در ماه‌های اخیر حدود ۱۰ هزار شغل را کاهش داده و مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار مربوط به اخراج کارکنان را برای خود حفظ کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار