کد خبر: 1155943
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
نخست‌وزیر ارمنستان امروز دستوری را صادر کرد که بر اساس آن کارگروهی برای ساخت مسیر جدید حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و تبدیل شدن ایروان به یک اپراتور در بندر چابهار ایران تشکیل می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز دوشنبه با صدور دستوری تشکیل یک کارگروه جهت ساخت مسیر جدید حمل و نقل بین المللی کالا و تبدیل شدن به یک اپراتور در بندر چابهار ایران را امضا کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، دستور نخست وزیر ارمنستان که در وب سایت دولت این کشور منتشر شده است نشان می‌دهد که کارگروه مذکور به ساماندهی مسیر چندوجهی حمل و نقل بین المللی بار از طریق ارمنستان با سرعت بالا خواهد پرداخت. اهداف این کارگروه شامل توسعه مسیر جدید برای حمل و نقل بار با مشارکت ایروان است که کشور‌های آسیای شرقی، هند و ایران را از طریق گرجستان و دریای سیاه به اروپا متصل می‌کند.

به گزارش «آرکا»، سرپرستی این کارگروه بر عهده وزیر اقتصاد ارمنستان خواهد بود. این وزیر باید پیشرفت کار را به صورت ۳ ماهه به نخست وزیر گزارش دهد و نتایج نهایی قبل از روز اول نوامبر ۲۰۲۳ ارائه شود.

کارگروه مشخص شده از سوی «نیکول پاشینیان» باید خط تماسی را برقرار کند و در مورد مسائل فنی و دیگر موضوعات مرتبط با ادارات مربوطه هند، گرجستان و ایران گفتگو نماید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار