کد خبر: 1148402
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با بیان اینکه واشنگتن خواهان جنگ با روسیه و چین نیست، گفت که به رویکردی نیاز دارند تا مانع ائتلاف نظامی پکن و مسکو شوند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از  فارس، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا شامگاه جمعه گفت که اتحاد نظامی بین روسیه و چین خطراتی را برای واشنگتن ایجاد می‌کند.

میلی در مصاحبه با نشریه «دیفنس وان» توضیح داد: «ما به یک رویکرد ژئوپلتیکی نیاز داریم که چین و روسیه را آنقدر به هم نزدیک نکند که ائتلاف نظامی علیه آمریکا تشکیل دهند. پکن و مسکو هنوز در حال تشکیل یک ائتلاف نظامی نیستند، اما اگر چنین اتحادی پدید آید، چالشی برای ایالات متحده خواهد بود».

وی با هشدار درباره هرگونه درگیری نظامی بین روسیه و چین با آمریکا، اظهار داشت: «اگر جنگ سه ابرقدرت آغاز شود که دو طرف آن‌ها علیه ما باشد، چالش بسیار بزرگی خواهد بود».

به نوشته وبگاه دیفنس‌وان، این ژنرال چهار ستاره آمریکایی با بیان اینکه واشنگتن خواهان جنگ بین ابرقدرت‌ها نیست، گفت که برای همین منظور به فلسفه «صلح از طریق قوه قهریه» پایبند است.

میلی ادامه داد: «لفاظی‌ها در چین یا هر کشور دیگری از جمله آمریکا، می‌تواند این تصور را ایجاد کند که ما در آستانه جنگ با هم قرار داریم. این [جنگ]ممکن است اتفاق بیافتد، حادثه‌ای می‌تواند رخ دهد که درگیری غیرقابل کنترلی را برانگیزد؛ بنابراین [جنگ]غیرممکن نیست. اما فعلا من نمی‌خواهم بگویم که جزو احتمالات است».

وی با بیان اینکه لفاظی‌ها می‌تواند اوضاع را ملتهب کند، تصریح کرد: «در مورد چین، به نظر من، ارتش آن‌ها و دیگران به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ با ایالات متحده اجتناب‌ناپذیر است. این [تفکر]خطرناک است».

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دلیل این امر را پایبندی چین به ایدئولوژی مارکسیستی و اعتقاد به تقدیر تاریخی دانست و افزود: «اما من فکر نمی‌کنم جنگ اجتناب‌ناپذیر باشد، البته ما باید بسیار عمل‌گرا و محتاط باشیم».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار