کد خبر: 1148296
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش محسوس دما و افزایش بارش‌ها در اکثر نقاط کشور طی ۳ روز آتی خبر داد.

به گزارش جوان انلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان  با اشاره به اینکه امروز (۱۰ فروردین) در برخی مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: روز جمعه (۱۱ فروردین) با فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد، رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روز شنبه (۱۲ فرودرین) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه و ارتفاعات البرز و برخی مناطق واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش رخ می‌دهد. شنبه در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق و ارتفاعات البرز و یکشنبه (۱۳ فروردین) در برخی مناطق شمال شرق و شمال غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او تاکید کرد: لازم به ذکر است طی روز‌های جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین) بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات و برخی مناطق واقع در شمال غرب کشور به صورت برف خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: روز‌های جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین) در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه و در شمال غرب، غرب دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق مرکزی کشور دما بین ۵ تا ۹ درجه و شنبه و یکشنبه (۱۲ و ۱۳ فروردین) در شمال شرق و شرق کشور دما تا ۹ درجه کاهش می‌یابد. همچنین از یکشنبه (۱۳ فروردین) در نیمه غربی و از دوشنبه (۱۴ فروردین) در نیمه شرقی کشور دما افزایش می‌یابد.

وی افزود: امروز (پنجشنبه ۱۰ فروردین) در شمال غرب و غرب، جمعه (۱۱فروردین) در شمال غرب، غرب، مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شنبه (۱۲ فروردین) در نیمه شرقی مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه (۱۳ فروردین) در شرق، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از بعد از ظهر پنجشنبه (امروز ۱۰ فروردین) تا شنبه (۱۲ فروردین) دریای خزر، از اواخر وقت جمعه (۱۱ فروردین) تا دوشنبه (۱۴ فروردین) خلیج فارس و از بعد از ظهر شنبه (۱۲ فروردین) تا دوشنبه (۱۴ فروردین) تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

او درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ فروردین) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها بارش باران با احتمال رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد گاهی شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و در روز شنبه (۱۲ فروردین) قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و کاهش محسوس دما و گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

او در خاتمه تاکید کرد: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ فروردین) شهرکرد با دمای ۲- و ۱- درجه سانتی‌گراد سردترین و بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار