کد خبر: 1148072
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: مهمترین سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد در دوره دولت مردمی متناسب با شعار آقای رئیسی مردمی سازی فرهنگ و هنر و عدالت فرهنگی بود که هر دو به نحو مقتضی انجام شد.
 

 

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ ارشاد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در پاسخ به این سوال که مهمترین اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1401 چه بوده است، گفت: هنرمندان مهمترین عناصر نقش آفرین در حوزه فرهنگ و هنر هستند، در سال 1401 توجه به هنرمندان را افزایش داده ایم و فضا را برای ایجاد فعالیت های هنری و پرورش هنرمندان جدید فراهم‌ آوردیم‌. قرارگاهی ایجاد کردیم تحت عنوان محرومیت زدایی از حوزه فرهنگ و هنر، بین 60 تا 100 هزار نفر در مراحل مختلف آموزشی قرار دارند و به آنها مجوز آموزشگاه داده ایم و مشاغل فرهنگی موثر ومفید و متناسب با زیرساخت های بومی در حال شکل گیری است. 

وی در ادامه بیان‌کرد: تلاش کردیم در دورترین نقاط روستایی از آذربایجان غربی گرفته تا نقاط محروم در سایر استانها،  هنرمندان را ببینیم مثلا من در سردشت به یک روستا رفتم و با یک هنرمند موسیقی مقامی 106 ساله اهل سنت درخانه اش دیدار کردم و بلافاصله درجه هنری به او داده شد. 

اسماعیلی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و هنر در سال 1401 توجه به هنرمندانی که دیده نمیشدند را بیشتر افزایش داد خاطر نشان کرد: هنر در تهران و مناطق خاصی از تهران تعریف شده بود که ما این حصار را شکستیم و امروز در کردستان و کرمانشاه و خوزستان و سیستان و بلوچستان تئاتر منطقه ای انجام داده ایم، به جای آنکه در تهران سی دی تئاترهای مناطق را ببینند در این مناطق اجرای میدانی کردیم. 

وی گفت: مهمترین سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد در دوره دولت مردمی متناسب با شعار آقای رئیسی مردمی سازی فرهنگ و هنر و عدالت فرهنگی بود که هر دو به نحو مقتضی انجام شد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: 125 برنامه تحولی از ابتدای کار در وزارتخانه برای خود ترسیم کردم که انشالله در سال 1402 آنهارا تکمیل خواهم کرد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار