کد خبر: 1147953
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
معاینات پزشکی زائران حج تمتع ۱۴۰۲ آغاز شده است و مشمولان تشرف به سرزمین وحی در ایام حج تمتع، باید برای ارزیابی استطاعات جسمی ۲ بار توسط پزشکان معتمد حج و زیارت ویزیت شوند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، با توجه به تکمیل ظرفیت بسیاری از کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۲، روند ارزیابی استطاعات جسمی مشمولان حج تمتع آینده آغاز شده تا سلامت افرادی که قرار است در حج آینده حضور یابند، از سوی پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی استطاعت جسمی زائران حج تمتع

برای تشرف به حج تمتع تنها استطاعت مالی ملاک نیست و یکی دیگر از موارد مهم برای اعزام زائران، داشتن سلامت جسمی است. بر همین اساس، هر ساله قبل از آغاز اعزام و تکمیل روند ثبت‌نام، وضعیت جسمی زائران بررسی می‌شود و در صورتی که فردی توانایی انجام اعمال حج تمتع را نداشته باشد، نمی‌تواند به این سفر معنوی مشرف شود.

حضور پررنگ زائران مسن در حج ۱۴۰۲

با توجه به اینکه امسال پس از شیوع کرونا محدودیت سنی از سوی سعودی‌ها اعمال نشده است، بسیاری از مشمولان حج تمتع که بالای ۶۵ سال دارند و سال‌ها در انتظار تشرف به سرزمین وحی بودند، امسال اقدام به ثبت‌نام کرده و قصد تشرف به خانه خدا را دارند؛ تا جایی که بخش قابل توجهی از زائران حج ۱۴۰۲ را افراد مسن تشکیل می‌دهند و حتی در برخی از کاروان‌ها تعداد این افراد بالاست.

سلامت زائران حج با حساسیت صورت می‌گیرد

همین امر موجب شده تا بررسی استطاعات جسمی زائران حج تمتع با دقت و حساسیت بیشتری صورت گیرد و نسبت به سال‌های گذشته تفاوت‌هایی داشته باشد تا زائران هم برای ویزیت شدن توسط پزشکان معتمد مشکلی نداشته باشند؛ به طوری که تعداد پزشکان مورد تأیید مرکز پزشکی حج و زیارت افزایش یافته است و مشمولان حج آینده می‌توانند با مراجعه به آن‌ها وضعیت سلامت خود را ارزیابی کنند و در صورت تأیید صلاحیت استطاعت جسمی، ادامه روند تشرف به حج تمتع و آمادگی برای زیارت خانه خدا را در دستور کار قرار دهند.

زائران حج تمتع حداقل ۲ بار معاینه می‌شوند

زائران حج تمتع امسال حداقل ۲ بار در زمان‌های مختلف توسط پزشکان حج و زیارت ویزیت می‌شوند که هزینه آن نیز ۱۵۰ هزار تومان است و زائران باید آن را بپردازند.

بر اساس آخرین برنامه‌ریزی مرکز پزشکی حج و زیارت که با هماهنگی سازمان حج و زیارت صورت گرفته است، در بررسی استطاعت جسمی زائران خانه خدا، تعداد پزشکان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است که زائران با هماهنگی مدیر کاروان می‌توانند به نزدیک‌ترین پزشک معتمد مراجعه کنند.

پزشکان پس از بررسی وضعیت سلامت جسمی زائران، در صورت تایید سلامت آن‌ها پرونده پزشکی تشکیل داده و توصیه‌های لازم را برای تشرف به حج تمتع خواهند کرد و در طول سفر نیز تیم پزشکی حج و زیارت در خدمت حجاج خواهد بود.

سهمیه ایران در حج آینده ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر است که اعزام زائران از خردادماه آغاز می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار