کد خبر: 1147862
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

سرویس شبکه های اجتماعی جوان آنلاین: مهدی بختیاری فعال رسانه‌ای در رشته توییتی نوشت» :‌ «عامیتسور کوهن» رو شاید تا همین چند ماه قبل کسی نمی‌شناخت؛ الان هم اگر کسی #مستند_طنطوره را ندیده باشد، احتمالاً او را نمی‌شناسد.

کوهن یک قاتل بالفطره بود که آخر عمرش جلو دوربین نشست و با خنده از کشتارهایش گفت.

او فرزند یک خانواده یهودی بود که پدر، مادر و برادرش از اعضای گروه تروریستی و زیرزمینی هاگانا (پیش از تاسیس دولت اسرائیل) بودند. هاگانا در آن سال‌ها با رهبری افرادی مثل دیوید بن‌گوریون، بزرگترین گروه تروریستی یهودی بود ولی ظاهراً حس خونریزی عامیتسور را ارضا نمی‌کرد.

او رفت و عضو لخی (لحی) شد.

لخی یک گروه تروریستی زیرزمینی دیگر به رهبری افرادی مثل اسحاق شامیر بود که سال ۱۹۴۰ تشکیل شد و چون یهودی‌ها دنبال بیرون کردن انگلیس از فلسطین و بدست گرفتن این سرزمین بودن، یکی ازکارکردهایش ترور سران انگلیسی، انفجاروخرابکاری بود تا انگلیسیها زودتربروند.

برای همین، هم انگلیس و هم سازمان ملل این گروه را مثل خیلی از گروههای زیرزمینی دیگر یهودی در آن سالها، در لیست تروریستی قرار داده بودند. عامیتسور، آدم کُشی را در همین گروه یاد گرفت و گفت: «من آماده بودم که بدون تردید بکُشم»

حیوان مُرد + عکس و فیلم

بعداً باتاسیس دولت اسرائیل در۱۹۴۸، گروههای زیرزمینی با هم یکی شدند و ارتش اسرائیل تشکیل شد.
عامیتسور هم عضو تیپ الکساندرونی شد.
اعضای این تیپ درسال ۱۹۴۸ وقتی اسرائیلیها داشتن فلسطینی‌ها را سلاخی می‌کردند تا دولتشان را تثبیت کنن، به روستای طنطوره رفتند، کُشتند و کُشتند و کُشتند.
 

حیوان مُرد + عکس و فیلم

 

عامیتسور بعدها در مصاحبه‌ای گفت: «لحظاتی فرا می‌رسد که حیوان می‌شوی» بعد توضیح داد که چطور اعراب فلسطینی این روستا را با اینکه پرچم سفید در دست داشتند، قتل عام کردند.

اما شهرت این روزهای او بخاطر سخنان صریح و جنجالی‌اش در #مستند_طنطوره است.

او در این مستند جلوی دوربین، خیلی رنگی و با خنده قتل عام مردم روستای طنطوره را توضیح داد و وقتی صاحبه کننده پرسید چند نفر را کشتی، با قهقهه جواب داد: «نمی دانم، نشمردم. من یک مسلسل داشتم با ۲۵۰گلوله.»

عامیتشور کوهن روز گذشته در سن ۹۶ سالگی مُرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار