کد خبر: 1147782
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
رئیس‌جمهور اوکراین اعتراف کرد که کی‌یف به واسطه کمبود تسلیحات قادر به آغاز ضدحمله علیه نیرو‌های روسیه نیست.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفتگو با روزنامه ژاپنی «یومیوری شیمبون» اعتراف کرد که اوکراین با کمبود تسلیحات مواجه شده است و قادر به آغاز ضدحمله نیست.

وی در این خصوص گفت که در شرایط فعلی، کی‌یف قادر به ضدحمله نیست و علت این وضعیت را کمبود تسلیحات می‌داند.

زلنسکی ادامه داد: «ما هنوز نمی‌توانیم آغاز کنیم. ما نمی‌توانیم بدون تانک، توپخانه و سامانه‌های موشک‌انداز چندگانه هیمارس، سربازان شجاع خود را به خط مقدم اعزام کنیم».

رئیس‌جمهور اوکراین با اعتراف به ناتوانی ارتش اوکراین در مقابل ارتش روسیه به دلیل کمبود تسلیحات تصریح کرد که اوضاع در شرق اوکراین «نامساعد» است و اوکراین در حال حاضر منتظر متحدان و شرکای خود است تا تسلیحات به کی‌یف عرضه کنند.

اظهارات جدید زلنسکی درست چند روز پس از آن مطرح می‌شود که وی در جریان سخنرانی ویدئویی خود از یک قطار اوکرینی برای نشست متحدان خود در اتحادیه اروپا از رهبران اروپایی تقاضا کرد که با سرعتی بیشتر از قبل، تسلیحات در اختیار کی‌یف قرار دهند.

وی ادامه داد که هرگونه تأخیر در ارسال جنگنده و موشک‌های دوربرد به اوکراین می‌تواند به طولانی‌تر شدن جنگ اوکراین منجر شود.

اوکراین به طور مداوم از متحدان غربی خود درخواست جنگنده‌های مدرن و موشک‌های دوربرد می‌کند، اما حامیان غربی اوکراین تاکنون از عرضه چنین تسلیحاتی به این کشور خودداری کرده‌اند.

روسیه می‌گوید، هرگونه ارسال جنگنده از سوی غرب به اوکراین یا صدور مجوز برای کی‌یف به منظور استفاده از فرودگاه‌های خارجی برای پرواز جنگنده‌هایش به مفهوم مشارکت این کشور‌ها در جنگ اوکراین تلقی خواهد شد.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پنجشنبه هفته پیش اعلام کرد که رهبران اتحادیه اروپا به زلنسکی گفته‌اند که از کی‌یف حمایت خواهند کرد.

رهبران اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه هفته گذشته از طرح تسریع تحویل مهمات به اوکراین حمایت کردند و اتحادیه اروپا اوایل هفته پیش طرح ۲.۱۴ میلیارد دلاری برای ارسال تسلیحات به اوکراین را تصویب کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار