کد خبر: 1147778
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
چهار کشور اروپایی سوئد، نروژ، فنلاند و دانمارک با امضای توافقی متعهد شدند برای مقابله با روسیه یک پدافند هوایی مشترک ایجاد کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، فرماندهان نیروی هوایی سوئد، نروژ، فنلاند و دانمارک اعلام کرده‌اند که قولنامه‌ای را برای ایجاد یک پدافند هوایی متحد در شمال اروپا با هدف مقابله با آن‌چه که تهدیدات روسیه خوانده‌اند به امضا درآورده‌اند.

شبکه الجزیره در این خصوص گزارش کرد، بر اساس بیانیه نیرو‌های مسلح چهار کشور شمال اروپا، هدف این است که بتوانند به طور مشترک و بر اساس شیوه‌های عملیاتی ناتو، عملیات انجام دهند.

«یان دام» فرمانده نیروی هوایی دانمارک به خبرگزاری رویترز گفت که طرح چهار کشور شمال اروپا برای یکپارچه‌سازی نیروی هوایی در پی حمله سال گذشته روسیه به اوکراین صورت گرفته است.

وی در این خصوص گفت: «ناوگان ترکیبی ما با یک کشور اروپایی بزرگ قابل مقایسه است». نروژ دارای ۵۷ جنگنده اف-۱۶ و ۳۵ جنگنده اف-۳۵ است و ۲۷ جنگنده اف-۳۵ نیز در دست سفارش دارد. فنلاند نیز ۶۲ جنگنده اف/ای-۱۸ هورنت و ۶۴ جنگنده اف-۳۵ نیز در دست سفارش دارد و دانمارک نیز ۵۸ جنگنده اف-۱۶ و ۲۷ جنگنده اف-۳۵ در دست سفارش دارد و سوئد بیش از ۹۰ جنگنده گریپن دارد که البته مشخص نیست که چه تعداد از این جنگنده‌ها فعال هستند.

امضای قرارداد بین چهار کشور شمال اروپا در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان هفته گذشته با حضور ژنرال جیمز هکر، رئیس فرماندهی هوایی ناتو، که بر نیروی هوایی آمریکا در منطقه نیز نظارت دارد، صورت گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار