کد خبر: 1147677
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مدیریت بحران را سخت و مشکل دانست و گفت: مازندران طی ۲۰ سال آینده بیابانی می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، محمد حسن نامی عصر جمعه در شورای ترافیک مازندران با اشاره به اینکه در کشور با بحران‌ها و حوادث مختلفی روبرو هستیم، افزود: مدیریت بحران بسیار سخت است و باید هم افزایی داشته باشیم.

وی با اشاره به وقوع مکرر زلزله بر لزوم مشارکت مردن و ایمن سازی ساختمان‌ها تاکید کرد و گفت: مازندران از جمله استان‌هایی است که باید در زمینه سیلاب در آن بیشتر کار شود و مدیریت سیلاب در بالادست و شیب‌های تند با آبخیزداری ممکن نیست و باید طرح‌های جدید بهره گرفت.

وی شیب زیاد را از ویژگی‌های مازندران برشمرد و گفت: احداث سد‌های متوسط و بزرگ می‌تواند سیلاب را در استان مدیریت کند و از خروج و هدررفت آب جلوگیری شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزایش شمار خودرو‌ها را نوعی بحران در کشور دانست و گفت: به جای هر فرد یک خودرو باید هر خانواده یک خودرو داشته باشد و از سوی دیگر عمر مشخصی برای خودرو‌ها درنظر گیریم.

نامی هجوم مردم به شهر‌ها را از دیگر نگرانی‌ها بیان کرد و گفت: خوی یکی از شهر‌های است که در زلزله تخریب شد و بیشتر ساختمان‌های بدون پروانه و مجوز بود و ایمنی لازم نداشته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مشکلات استان گفت: مازندران طی ۲۰ سال آینده از رتبه بندی مرطوب به بیابانی تبدیل می‌شود و از این تغییر اقلیم باید جلوگیری کرد و جلوی فروش اراضی و زمین را در استان گرفت.

وی بر لزوم اجرای فاز‌های بعدی آزادراه تهران - شمال و تکمیل آن تاکید کرد و گفت: در حال حاضر نیز باید جاده‌های دیگری استان اضافه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار