کد خبر: 1147655
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با بیان اینکه کشور‌های منطقه حوزه قفقاز باید مراقب در سیاست تنش‌آفرین صهیونیستی باشند، گفت: این کشور‌ها نباید اجازه دهند تا اختیارشان دست صهیونیست‌ها بیفتد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های اولین نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در سال ۱۴۰۲ که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: توفیقی داشتم تا در اردوی راهیان نور حضور داشته باشم؛ امسال این اردو که در واقع بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی کشور به شکل خوبی با حضور همه اقشار مردم برگزار گردید، حضور دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مردمی حامی از این اشتیاق بزرگ به شهدا است.

وی با بیان اینکه قطعا با راهیان نور معارف دوران با شکوه دفاع مقدس انتقال می‌شود، گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر از اقشار مختلف استان به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شدند که نشان از اشتیاق مردم به فرهنگ شهدا می‌باشد.

فروپاشی رژیم صهیونیستی توسط اندیشکده‌های رژیم صهیونیستی

خطیب جمعه تبریز در ادامه به انتقال بحران جدید صهیونیست به منطقه اشاره کرد و گفت: در روز‌های اخیر شاهد انتشار گزارش یکی از اندیشکده‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر فروپاشی رژیم صهیونیستی بودیم در حالی که اگر تا دیروز این حرف ادعای جبهه مقاومت بود، دیگر امروز در بنگاه‌های فکری و اندیشکده‌ای صهیونیستی در مورد آن سخن زده می‌شود.

رژیم صهیونیستی برای خروج از بن بست به ایجاد تنش در سایر نقاط دل بسته‌ است

نماینده ولی فقیه در استان گفت: برخی مقامات اسرائیل از نابودی رژیم صهیونیستی حرف زده بودند این در حالی است که رژیم صهیونیستی همیشه تبحر در انتقال بحران از خود به سایر نقاط دارد و حال نیز همواره آن‌ها برای خروج از بن بست به ایجاد تنش در سایر نقاط امید بسته‌اند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کشور‌های منطقه در حوزه قفقاز باید مراقب در سیاست تنش‌آفرین صهیونیستی باشند، افزود: کشور‌های حوزه قفقاز نباید اجازه دهند تا اختیارشان دست صهیونیست‌ها بیفتد.

سیاست جمهوری اسلامی ایران تثبیت صلح در منطقه است

وی با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران تثبیت صلح در منطقه است، افزود: جمهوری اسلامی ایران زنجیره‌ای از اقدامات دیپلماسی و روابط بین‌المللی را شروع کرده است که این خلاف خواست غرب و صهیونیست‌هاست و قطعا نظام جمهوری اسلامی ایران روابط خود با کشور‌های همسایه و قاره آسیا را محکم‌تر و پایدارتر خواهد کرد.

امام جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته به روز هواشناسی اشاره کرد و گفت: حفاظت از جان و مال مردم در مقابل با مخاطرات مرتبط با آب و هوا و اقلیم است و این روز را به دست‌اندرکاران هواشناسی تبریک عرض می‌کنم.

۹۰ درصد آب کشور صرف کشاورزی می‌شود

وی ادامه داد: روز دوم فروردین روز جهانی آب نامیده شده است؛ در مساله آب و مصرف آن دقت کنید، ۹۰ درصد آب کشور صرف کشاورزی می‌شود و اگر بتوان تدبیری اندیشید از آن ۹۰ درصد کشتورزی ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنیم، مشکل آب حل می‌شود، زیرا آب کالای ارزشمند برای حیات است و با هیچ چیز دیگر جایگزین نیست.

آل‌هاشم روز هنر‌های نمایشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز هنرمندان ارزشی نقش بسیار ارزشمند در پیشرفت کشور دارند؛ دیشب یک فیلم سینمایی در سینمای ۲۹ بهمن تبریز پخش شد که من هم به تماشا نشستم و جای تشکر از حوزه هنری دارد؛ فیلم سینمایی غریب مروری بر وقایع کردستان در سال‌های ۵۸ و معرفی شهید محمد بروجردی معروف به مسیح کردستان است. این فیلم بهترین فیلم شناخته شده است.

وی ادامه داد: از فرماندهان نیرو‌های مسلح می‌خواهم به اتفاق خانواده به تماشای فیلم غریب بنشینید.

توصیه‌های رمضانی

نماینده، ولی فقیه در استان در بخش دیگر خطبه‌ها با تبریک فرا رسیدن سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان، گفت: بهترین مطلب در مورد ماه مبارک رمضان فرمایشات دیامبر اکرم (ص) است؛ ایشان در آخرین روز شعبان در مورد وظایف فرهنگی و اجتماعی در ماه مبارک رمضان فرمودند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند با این تشنگی و گشنگی رمضان، تشنگی و گشنکی رمضان را به یاد بیاوردید. به درگاه الهی در این ماه توبه کنید؛ انسان اگر در این ماه نتواند خود را مورد بخشش خداوند قرار دهد پس در کدام ماه بتواند؟

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: از خداوند بخواهیم تا در این ماه قلم عفو روی گناهانمان بکشد و رحمت و مغفرت از خداوند بخواهد.

وی سومین دستور پیامبر (ص) نسبت به افراد در خطبه شعبانیه را دعا برشمرد و گفت: در این ماه هر چقدر می‌توانید دعا کنید و همدیگر را دعا کنید، زیرا بسیار اثرگذار است. در نماز‌ها دست‌های خود را بلند کنید و از آستان خداوند دعا کنید، زیرا بهترین لحظات برای اجابت دعا وقت نماز است.

آل‌هاشم استغفار را یکی دیگر از دستورات رسول اکرم (ص) نامید و گفت: با آمرزش‌خواهی جان خود را آزاد کنید.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان سجده‌های خود در نمازهایتان را طولانی کنید؛ البته با اینکه سفارش است که در نماز جماعت نماز را طولانی نکنید، ولی در نماز فردی تا قدری که می‌توانید سجده خود را طولانی کنید.

امام جمعه تبریز به نماز‌های مستحبی و نافله در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: هر کسی نماز مستحبی به جا بیاورد از آتش دور خواهد شد.

وی گفت: تا جایی که می‌توانید در ماه مبارک رمضان صلوات بگویید، زیرا پیامبر اکرم (ص) فرموده است که هر کسی صلوات برای او ختم کند وزنه اعمالش سنگین‌تر خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان سفارش بر تلاوت قرآن را از دیگر اعمال در رمضان دانست و گفت: هر کسی در ماه مبارک رمضان یک آیه قرآن بخواند انگار در ماه‌های دیگر قرآن را کامل ختم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله در همه مساجد و ادارات ختم قرآن در حال انجام است. برنامه قرآن خوانی در مصلای امام خمینی (ره) هر روز برپاست و بنده هم شرکت می‌کنم.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با قرآنیان، گفت: ایشان فرموندند که هر مسجد یک پایگاه قرآنی است پس آقایان هیات امنای مساجد، روحانیون و متولیان برای تحقق تاکید رهبر معظم انقلاب تلاش کنید.

وی به میهمانانی که به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده‌اند، خیر مقدم و خوش‌آمد گفت و از نیرو‌های امدادی و انتظامی و درمانی و تمام کسانی که در این ایام تلاش می‌کنند تشکر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار