کد خبر: 1147642
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

سرویس شبکه های اجتماعی جوان آنلاین: حسین دارابی در کانال ایتا خود نوشت: طرف توییت نمی‌کنه که اگه میخوای پسته کیلویی ۷۰۰ تا ۱/۵۰۰ میلیونی یا آجیل فلان قدر بذاری جلوی مهمون، هزینه‌ش رو به نیازمندان بده، ثواب و حال خوبش بیشتره. اما برای افطاری که تاثیر مستقیم در برکت زندگی، صله رحم و ایجاد معنویت دینی داره، طرح جایگزین می‌ده. کی گفته افطار حتما باید پرهزینه باشه. اصلا در روایات به سادگی اون تاکید شده. بله میشه تجمل‌گرایی و ریخت و پاش در سفره افطار رو نقد کرد، نه اصلش رو. به‌علاوه چه منافاتی دارد هم افطار و هم کمک به نیازمندان؟!

از منظر جامعه‌شناختی افطاری دادن باعث پیوند و تحکیم بنیان‌های اجتماعی و نوع‌دوستی و محبت و ترویج نشاط و سرزندگی در جامعه‌ست که حتی اگر بحث مسائل دینی هم نباشه دولت‌ها برای اون برنامه‌ریزی و هزینه می‌کنن.

مطالبی از این دست که ظاهرا زیبا و جنبه مردمی و خیرخواهانه داره، یک هدف یا نتیجه داره و اون تخریب و یا حداقل ایجاد تردید در #نمادهای_دینی است. به دام فریب این مطالب ظاهرا مثبت نباید افتاد.

در آخرین مهمونی فامیلی‌مون تو زمستون، یکی از اقوام نیاز مالی داشت برای یه وسیله ضروری زندگی، تو گفتگو‌ها این هزینه تامین شد. صله رحم اتفاقا تاثیر مستقیم روی مواسات و کمک‌های اینطوری به دیگران داره.

 

چه منافاتی دارد هم افطار و هم کمک به نیازمندان

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار