کد خبر: 1145508
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام رویداد جایزه ملی احسان و اختتامیه جشنواره راویان همدلی، با هدف تقدیر از گروه‌های جهادی و مردمی برتر برگزار و همزمان مرحله جدید رزمایش «همدلی و احسان» با توزیع یک میلیون بسته معیشتی و پروتئینی در مناطق محروم کشور آغاز شد.
سجاد مرسلی

بنیاد احسان به عنوان بازوی اجتماعی و فرهنگی ستاد اجرایی فرمان امام، با حضور در مناطق محروم و آسیب‌دیده در صف اول خدمت‌رسانی ستاد به مردم قرار دارد. شاخصه اصلی احسان، استفاده از نیرو‌های جوان و متخصص با روحیه جهادی و انقلابی و «مرجعیت بدون مالکیت» است.
حالا این بنیاد به عنوان یک مجموعه پویا، چابک با مدیریت و تفکر یک تیم جوان و کاملاً مأموریت‌محور، در کوتاه‌ترین زمان ممکن با توجه به مأموریت ترسیم شده در عرصه‌های مختلف مانند امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله، اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی و درمانی به نقاط دورافتاده با در اختیار داشتن مجهزترین امکانات تله مدیسین و بیمارستان سیار، برگزاری رزمایش‌های مختلف برای توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، توزیع وسایل گرمایشی و سرمایشی در نقاط بحرانی آب و هوایی، خدمت‌رسانی به زوار اربعین، برگزاری کلاس‌های آموزشی در مناطق دورافتاده و توزیع لوازم التحریر، ایجاد خانه‌های ورزش و کشف استعداد‌های درخشان از بین کودکان و نوجوانان و موارد بسیار دیگری وارد میدان می‌شوند و نقش ایفا می‌کنند.
در همین راستا مراسم پایانی رویداد «جایزه ملی احسان» و جشنواره راویان همدلی با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، معاون اجتماعی و مدیرعامل بنیاد احسان برگزار شد.
در این مراسم سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام گفت: برگ برنده بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام نسبت به مجموعه‌های مشابه، هم‌افزایی و به مشارکت درآوردن گروه‌های جهادی و مردمی و خیریه‌هاست. در واقع بازوی اصلی بنیاد و ستاد برای شناسایی نیاز‌ها و رساندن خدمات به دست مردم، همین گروه‌های مردمی هستند که «متعلق» به بنیاد احسان نیستند، بلکه «همکار» بنیاد و ستادند.
عارف نوروزی ادامه داد: در حال حاضر بنیاد احسان با ۱۶ هزار و ۷۰۰ گروه جهادی و مردمی همکاری دارد و از انرژی و توان و تخصص اعضای این گروه‌ها بهره می‌برد. به طور مثال در جریان زلزله اخیر شهر خوی، ۶۰ گروه جهادی طی سه هفته به ارائه انواع خدماتی مانند استقرار بیمارستان سیار، توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی، امدادرسانی به آسیب دیده‌ها، ایجاد آشپزخانه و نانوایی سیار کردند.
به گفته نوروزی، «جایزه ملی احسان» و جشنواره راویان همدلی، بهانه‌ای است برای تقدیر از تمام این ۱۷ هزار گروه جهادی و انقلابی و مردمی که همیشه در صف اول فعالیت در شرایط سخت و دشوار و گاهی پرخطر بدون کمترین چشمداشت و توقعات نجومی و پیچیده حضور دارند.
وی از آغاز مرحله جدید رزمایش «همدلی و احسان» توسط ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و افزود: در مرحله جدید یک میلیون بسته معیشتی و پروتئینی در مناطق محروم کشور توزیع که از این تعداد ۳۰۰ هزار بسته تا قبل از شب عید توزیع خواهد شد.
به گفته این مسئول، بنیاد احسان تاکنون ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی و پروتئینی و ۵ میلیون بسته بهداشتی در کشور توزیع کرده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: اهدای ۲۲ هزار جهیزیه، ۱۹ هزار وسیله گرمایشی و سرمایشی، تأمین هزینه درمان بیش از ۱۳ هزار زوج نابارور و درمان بیش از ۵ هزار کودک ناشنوا با کاشت حلزون از جمله اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد احسان بوده است.
حمایت بیشتر از گروه‌های جهادی و محرومان
در ادامه رویداد «جایزه ملی احسان» و جشنواره راویان همدلی، مدیرعامل بنیاد احسان با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد در راستای محرومیت‌زدایی و توجه به گروه‌های جهادی گفت: اتفاق مبارکی که در دهه گذشته رخ داد فعال شدن و توجه ویژه به گروه‌های جهادی بوده، در واقع این گروه‌ها بسیاری از مشکلات و گلوگاه‌های کشور را شناسایی و برای رفع آن‌ها تلاش می‌کنند.
سعید سلیمانی افزود: ما باید به سمتی حرکت کنیم که حمایت بیش‌تر از گروه‌های جهادی و به تبع آن محرومان را در دستور کار قرار گیرد و همچنان این مسیر را ادامه دهیم تا آنجا که دیگر محرومی در کشور نداشته باشیم.
مدیرعامل بنیاد احسان درخصوص رویداد جایزه ملی احسان گفت: در این رویداد خدمات ۱۶ هزار و ۷۰۰ گروه جهادی همکار بنیاد احسان بررسی و به ۳۰ گروه برتر در ۱۰ محور علاوه بر اهدای تندیس یادبود نشان احسان، جوایزی بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان نیز تقدیم شد.
وی ادامه داد: در اختتامیه جشنواره «راویان همدلی» نیز ۳ هزار اثر درحوزه فیلم کوتاه و کلیپ با موضوع مواسات و همدلی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که داوران به هفت اثر برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا شد.
همچنین در این مراسم «نشان عالی احسان» از طرف سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام به خانواده جهادگر آسمانی «اسماعیل احمدی» اهدا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار