کد خبر: 1143410
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
رییس کمیته امداد امام خمینی ( ره) چگنی:
فروتن نیا گفت: خیران امسال ۷۹ میلیارد ریال برای اجرای برنامه های محرومیت زدایی این نهاد از جمله اکرام ایتام و جشن عاطفه ها پرداخت کردند.

به گزارش جوان از لرستان، بهنام فروتن نیا بیان کرد: این مبلغ توسط نیکوکاران، حامیان طرح اکرام ایتام، مودیان زکات، مراکز نیکوکاری و برنامه های جشن عاطفه ها، نیکوکاری و اطعام مهدوی جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۲ میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است افزود: این مهم تحقق ۱۰۰درصدی داشته که در راستای آن شورای زکات در روستاها و شهرستان‌ به‌عنوان متولی جمع‌آوری و هزینه کرد زکات زیر نظر کمیته امداد تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۴۰ روستا در شهرستان ۹۶ روستا شرایط پرداخت زکات را دارند ادامه داد: ۱۰ عامل افتخاری زکات با کمیته امداد شهرستان چگنی همکاری می کنند.

فروتن هزینه کرد زکات را در ۲ سرفصل امور محرومان و پروژه های عمرانی عام المنفعه ذکر کرد و افزود: اولویت اول توزیع زکات کمک به محرومان در زمینه تهیه جهیزیه، درمان، مسکن ، معیشت و کمک های موردی می باشد و در سرفصل پروژه های عمرانی احداث، بازسازی، تعمیر و تجهیز مساجد و سایر پروژه ها با تصویب شورای زکات هزینه می شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان چگنی از مساعدت ۱۸ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریالی حامیان طرح اکرام و محسنین خبر داد و افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و ۷۳۳ حامی بصورت ماهانه کمک های نقدی خود را به حساب ایتام و کودکان دارای سرپرست از کار افتاده واریز کردند.

فروتن نیا با اشاره به تعداد کودکان تحت حمایت طرح اکرام و محسنین گفت: ۳۳۴ کودک هم اکنون از کمک های مستقیم حامیان بهره مند هستند که از این تعداد ۲۱۳ نفر ایتام و ۱۲۱ نفر مربوط به طرح محسنین با موضوع سرپرست از کار افتاده می باشند.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف تامین نیازمندی های کودکان نیازمند در زمینه تحصیلی، معیشتی، درمان و کمک های خاص اجرا شده است.

وی به نحوه مشارکت خیران حقیقی و حقوقی در طرح اکرام و محسنین اشاره کرد و افزود: متقاضیان این طرح با مراجعه به کمیته امداد یا شماره گیری #۰۶۶۵*۸۸۷۷* و یا درگاه الکترونیکی این نهاد با انتخاب و تکمیل فرم های مربوطه می توانند حمایت از یک یا چند کودک را پذیرش نمایند.

فروتن نیا همچنین گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون مردم شهرستان چگنی یک میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال صدقه از طریق کمیته امداد به نیازمندان پرداخت کردند.

وی به نحوه توزیع و هزینه کرد صدقات جمع آوری شده اشاره کرد و گفت: بر اساس توافقنامه بودجه مبالغ جمع آوری شده در هر منطقه بر اساس نیاز مددجویان در شاخص حمایتی شامل کمک به درمان، کمک به ازدواج و تامین جهیزیه، پرداخت موردی، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان هزینه می شود.

وی گفت: ۲هزار و ۲۸۲ مشترک صندوق صدقات در چگنی وجود دارد و علاوه بر آن مردم سخاوتمند می توانند کمک های خود را از طریق کد دستوری #۰۶۶۵*۸۸۷۷* به آسانی از طریق تلفن همراه خود واریز نمایند.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار