کد خبر: 1137288
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
وزیر امور خارجه پیشین ایران گفت: برخورد رهبری در ۶ ماه گذشته باید برای همه مسئولان درس باشد. اگر صادقانه و درست برای نسل جوان بیان کنیم جوان‌ها را در مسیر درست می‌آوریم.

منوچهر متکی در برنامه «ایران عزیز ما» رادیو انقلاب اظهار کرد: در روز‌های تظاهرات سال ۵۷ ما در هند دانشجو بودیم و هر روز در انجمن، اخبار ایران را بررسی می‌کردیم. روز ۲۳ بهمن انجمن را تعطیل کردیم و از جنوب هند به کشور برگشتیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین سوغاتی مسافر ۱۲ بهمن برای ما استقلال بود عنوان کرد: امام خمینی ملت و کشور را آزاد کرد. موضوع و مفهوم استقلال بسیار مهم است. ما باید استقلال سیاسی را پایه‌ای کنیم برای استقلال در زمینه‌های دیگر. ما در این سال‌ها با وجود فراز و نشیب‌های مختلفی که بود، بر حفظ استقلال تاکید داشتیم.

وزیر خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران گفت: ما با همه کشور‌ها ارتباط داریم، با برخی از کشور‌ها نیز مناسبات بسیار خوبی برقرار کرده ایم. بعد از انقلاب در سایه همین استقلال مطرح کردیم که روابط خارجی ما باید متوازن باشد و از همه ظرفیت‌های تعاملی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دیپلمات‌های ما باید مبانی اعتقادی‌شان را بشناسند و زبان دنیا را بدانند، تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر دشمن ذهن جوانان را هدف گرفت، اما تدبیر رهبری سبب شد که تیر دشمن به سنگ بخورد. برخورد رهبری در ۶ ماه گذشته باید برای همه مسئولان درس باشد. اگر صادقانه و درست برای نسل جوان بیان کنیم و آستانه تحمل خودمان را بالا ببریم جوان‌ها را در مسیر درست می‌آوریم.

متکی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط جوانان انقلابی، یادآور شد: ما بعد از انقلاب مواضع روشنی داریم، من به گذشته آمریکا کاری ندارم، اما بعد از پیروزی انقلاب آمریکایی‌ها از روز ۲۳ بهمن به بعد در همه مسایلی که بعد از انقلاب با آن روبرو شدیم دخالت کردند. همه این‌ها بر طبق اسناد و مدارک بود؛ این عوامل در مجموع باعث شد که لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کنیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در افغانستان، سوریه و عراق شکست خوردند. از زمانی که آمریکایی به افغانستان آمدند تولید و تجارت مواد مخدر ۹۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. از این رو کشوری که در دنیا منزوی است کشور آمریکاست. البته من معتقدم ما باید با غرب هم ارتباط داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار