کد خبر: 1136833
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیش بینی میزان ۱۷۰ میلیارد تومان یارانه رسانه‌ها در بودجه سال آینده خبر داد.

ایمان شمسایی در حاشیه برگزاری جشنواره ابوذر قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۳۰۰ رسانه در کشور در حال فعالیت هستند و بیش از ۲۰۰۰ درخواست دیگر در نوبت بررسی هیئت نظارت جهت دریافت مجوز هستند و ما اگر ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر هم یارانه در نظر بگیریم باز هم که کفایت نخواهد کرد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: پیشنهاد ما برای تخصیص یارانه به رسانه‌ها در بودجه سال آینده افزایش خوبی داشته به ۱۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

شمسایی افزود: یارانه‌ها باید به رسانه‌هایی داده شود که دارای کیفیت لازم باشند، رسانه‌ها نباید منتظر یارانه باشند که در این صورت آنان کارمندان دولت خواهد شد

وی با بیان اینکه گرچه یارانه‌ها کمتر شده، اما میزان حمایت‌های دیگر افزایش یافته است افزود: در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان آگهی دولتی به شماری از رسانه‌ها تخصیص یافته است و این میزان تا پایان سال به ۳۰۰ میلیارد افزایش می‌یابد.

شمسایی ابراز داشت: یارانه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هایی که تاکنون کد کارگاهی دریافت نکرده اند قطع شده و از میزان یارانه پایگاه‌های خبری که تاکنون موفق به دریافت کد کارگاهی نشده نیز در هر نوبت کاسته شده است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امیدواریم این رسانه‌ها به زودی بتوانند مراحل اخذ کد کارگاهی را طی کنند.

وی با بیان اینکه تولید محتوا و رشد کیفی رسانه‌ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است افزود: این روند درستی نیست که به صورت مستمر میزان یارانه‌ها افزایش پیدا کند و از سوی دیگر آمار درخواست مجوز‌ها نیز بالا رود.

شمسایی در خصوص پرداخت وام خرید کالا به خبرنگاران نیز اظهار داشت: ۳۰۰۰ نفر از خبرنگاران از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور برای این تسهیلات ثبت نام کردند که اسامی به وزارت صمت ارسال شده و سایر مراحل نیز به زودی اعلام خواهد شد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: با افزایش نرخ تسهیلات در تلاش هستیم که وام خبرنگاران با همان نرخ ۱۸ درصد پرداخت شود که البته این موضوع نیازمند رایزنی و مذاکرات با مسئولان مربوطه است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار