کد خبر: 1136808
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در نشست امروز این کمیسیون گفت: بر اساس ارزیابی‌ها، حجم تجارت خارجی کشور تا پایان سال به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح جزئیات نشست امروز سه شنبه ۱۸ بهمن این کمیسیون پرداخت و گفت: جلسه امروز کمیسیون با موضوع پیگیری تقویت رویکرد دیپلماسی اقتصادی با دعوت از مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

وی افزود: صفری در این جلسه، با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در وزارت امور خارجه در جهت پیشبرد دیپلماسی اقتصادی، گفت: با مجموعه تلاش‌های صورت گرفته، طی ده ماه گذشته بر اساس آمار گمرک شاهد رشد ۱۷ درصدی در ارزش صادرات غیرنفتی کشور هستیم. این عدد در ده ماه گذشته به بیش از ۴۵ میلیارد دلار رسیده است.

عموئی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته که در جلسه ارائه شد، حجم تجارت خارجی کشورمان، منهای نفت و تجارت چمدانی تا پایان سال، به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه تصریح کرد: معاون وزیر امور خارجه در این جلسه به تفکیک حوزه‌های جغرافیایی برنامه‌های عملیاتی وزارت امور خارجه در دیپلماسی اقتصادی را ارائه کرد و خاطرنشان کرد که با هدف خنثی سازی تحریم ها، از طریق متنوع سازی بازار‌های صادراتی و مبادی وارداتی را دنبال می‌کنیم و در این جهت صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان از اولویت‌های ماست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه، اعضای حاضر از کمیسیون امنیت ملی، با طرح دیدگاه‌های خود بر توجه ویژه به کشور‌های آسیای میانه، آفریقا و آمریکای لاتین تاکید کردند. همچنین نمایندگان بر پیگیری دیپلماسی اقتصادی از مسیر پیمان‌های پولی دوجانبه، تهاتر و تمرکز بر موقعیت خاص ترانزیتی کشورمان تمرکز کردند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار