کد خبر: 1136732
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
بنا به گفته دولت قطر و اردن سه نفر از اتباع این کشورها در زلزله شدید ترکیه جان باخته یا مفقود شده‌اند.

هلال احمر قطر امروز (سه شنبه) از مرگ سه نفر از اتباع خود بر اثر زمین لرزه شدید روز گذشته در جنوب سوریه خبر داد.

به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، این نفرات از اعضای هلال احمر قطر بودند که در حین کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان در شمال سوریه و جنوب ترکیه جان خود را از دست داده‌اند. منابع قطری همچنین گفتند که دو نفر از این افراد تمامی خانواده خود را در جریان زلزله از دست داده‌اند.

از سوی دیگر وزارت خارجه اردن نیز خبر داد که سه نفر از اتباع این کشور در جریان زلزله در شهر «انطاکیه» در جنوب ترکیه مفقود شده‌اند و این وزارتخانه در تلاش برای کسب اطلاع از سرنوشت آن‌هاست.

به گفته منابع ترکیه‌ای و سوری، شمار قربانیان زمین‌لرزه کم سابقه ۷.۸ ریشتری صبح روز گذشته همچنان در حال افزایش است و دهها هزار نفر زیر آوار مانده‌اند.

در این رابطه وزارت بهداشت سوریه صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شمار قربانیان زلزله به ۱۴۴۸ زخمی و ۷۶۹ کشته در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه، ادلب، طرطوس افزایش یافته و این آمار نهایی نیست».

سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) نیز امروز اعلام کرد که شمار جانباختگان زلزله این کشور به ۳۳۸۱ نفر افزایش یافته است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه دیروز (دوشنبه)، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

ترکیه یکی از فعال‌ترین مناطق زلزله‌خیز در جهان است. آخرین زمین لرزه ۷.۸ ریشتری این کشور در سال ۱۹۳۹ به وقوع پیوست که در آن ۳۳ هزار نفر در استان «ارزنجان» واقع در شرق ترکیه جان خود را از دست دادند.

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار