کد خبر: 1136695
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
پس از گزارش رسانه‌ها درباره آتش‌سوزی در بندر «اسکندرون» ترکیه واقع در جنوب این کشور به دنبال زمین‌ لرزه 7.8 ریشتری، آتش‌سوزی برای دومین روز متوالی همچنان در این بندر ادامه دارد.
آتش‌سوزی در بندر «اسکندرون» ترکیه که از روز گذشته و در پی زمین‌لرزه در «غازی آنتپ» آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای، زلزله ۷.۸ ریشتری روز گذشته در جنوب این کشور باعث سقوط کانتنرها در بندر اسکندرون وقوع آتش‌سوزی بزرگی در این بندر شده است.

منابع ترکیه‌ای امروز (سه‌شنبه) خبر دادند که این آتش‌سوزی از روز گذشته آغاز شده و همچنان در این بندر ادامه دارد و نیروهای امدادی این کشور موفق به اطفای آن نشده‌اند.

بندر اسکندرون به طور فعال به بسیاری از بندرهای سراسر جهان، چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم، متصل است. این بندر در سواحل مدیترانه قرار دارد و یکی از بزرگترین بندرهای کانتینری در منطقه مدیترانه شرقی به شمار می‌آید.

ترکیه سحرگاه روز گذشته شاهد زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر بود. این زلزله بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری نشان داد که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

ترکیه یکی از فعال‌ترین مناطق زلزله‌خیز در جهان است. آخرین زمین لرزه ۷.۸ ریشتری این کشور در سال ۱۹۳۹ به وقوع پیوست که در آن ۳۳ هزار نفر در استان «ارزنجان» واقع در شرق ترکیه جان خود را از دست دادند.

از طرف دیگر، منطقه دوزجه ترکیه در سال ۱۹۹۹ دچار زلزله ۷.۴ ریشتری شد که در آن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته شدند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار