کد خبر: 1136641
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
شروع عمليات اجرايي پروژه اي عظيم در قشم
عملیات اجرایی پل خلیج فارس که نقش مهمی در توسعه کریدور شمال- جنوب کشور و توسعه همه جانبه و پرسرعت جزیره قشم ایفا می‌کند، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در ایران و آرزوی دیرینه جزیره نشینان، همزمان با چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.

به گزارش جوان آنلاين، افشار فتح‌الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه عملیات ساخت پل خلیج فارس پس از وقفه‌ای هفت ساله در دولت سیزدهم و همزمان با ایام‌الله فجر و با همتی جهادی از سر گرفته می‌شود، گفت: اتصال بزرگ‌ترین جزیره ایران و خاورمیانه به سرزمین اصلی یکی از آرزو‌های دیرینه جزیره نشینان است که در دولت انقلابی و مردمی محقق خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه ساخت پل خلیج فارس یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید و باید مسئولان در جایگاه‌های مختلف جهت به نتیجه رسیدن آن همراهی لازم را داشته باشند، ادامه داد: با توجه به نقش استراتژیک قشم در منطقه، توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای را نیز شروع کرده‌ایم و با احداث پل، رینگ حمل و نقلی جزیره کامل خواهد شد.
به گفته فتح‌الهی احداث این پل نقش مهمی در توسعه کریدور شمال- جنوب کشور و توسعه همه جانبه و پرسرعت جزیره قشم ایفا می‌کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: پل خلیج‌فارس هم اکنون ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مبلغ کل اجرای پروژه ۴۶۰ میلیون یورو برآورد شده است.
این مسئول گفت: این پروژه شامل چهار خط عبور خودرو، یک خط عبور قطار، خطوط اضطراری و پیاده راه می‌باشد و چشم‌انداز تکمیل آن حدود سه ونیم سال در نظر گرفته شده است.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تبدیل جزیره قشم به هاب نفت، گاز و پتروشیمی توسعه زیرساخت‌های جزیره از جمله احداث پل ضروری است.
وی ادامه داد: قشم علاوه بر ظرفیت‌های حوزه انرژی دارای پتانسیل فراوانی برای توسعه بندری نیز می‌باشد و از همین روی توسعه بندر کاوه با پتانسیل بارگیری- باراندازی حدود ۲میلیون کانتینر در سال به عنوان یکی از حلقه‌های اصلی در بهره‌برداری از پروژه‌های استراتژیک در دستور کار است.
فتح‌الهی تصریح کرد: با احداث پل خلیج‌فارس از بندر کاوه تا خطوط سراسری کشوری ۹۲ کیلومتر بزرگراه و ۸۶ کیلومتر راه‌آهن ایجاد خواهد شد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: جزیره زیبای قشم یکی از سرمایه‌های ملی متعلق به همه ایرانیان است که با اقدامات زیرساختی صورت گرفته طی ماه‌های گذشته در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت می‌کند و با ریل‌گذاری انجام شده برای مسیر پیشرفت جزیره آینده روشنی پیش‌روی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار