کد خبر: 1136600
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
معاون وزیر صمت:
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ۴۴۰ پروژه در سراسر کشور همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شوند، گفت:روند تخصیص ارز نیمایی را برای بیش از ۸۰ درصد به کالاهای مربوط به صنعت با قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ادامه خواهیم داد.

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی دهه فجر در شهرستان ملارد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته گذشته مبنی بر ادامه و تداوم رشد سریع اقتصادی در کشور، اقدامات خوبی در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی شده است که به صورت مستمر در حال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه ۴۴۰ پروژه در سراسر کشور همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود عنوان کرد: امروز در شهرستان ملارد و شهرک صنعتی حضور یافتیم و پروژه‌های مختلفی را به بهره‌برداری رساندیم که در مجموع به فرآیند رشد سریع کشور و حوزه صنعتی و تولید و اشتغال کمک خواهد کرد. در بازدیدهای امروز مجموعه‌هایی را ارزیابی می‌کنیم که در حوزه صنایع غذایی و مسائل فلزی و حوزه‌های مرتبط دارای مزیت هستند، امیدواریم این پیشرفت‌ها روند رو به رشدی داشته باشد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدامات حمایتی بیان داشت: این اقدامات در قالب شهرک‌های صنعتی و تخصیص زمین و زیرساخت‌های مناسبی است که روند رو به رشدی در این زمینه وجود دارد، در خصوص تسهیلات و تامین منابع اولیه به خصوص در حوزه مواد پتروشیمی و شیمیایی و فلزی نیز اقداماتی صورت گرفته است، این نوید را برای صاحبان صنعت داریم که روند تخصیص ارز نیمایی را برای بیش از ۸۰ درصد به کالاهای مربوط به صنعت با قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ادامه خواهیم داد که در این باره هیچ افزایش قیمتی در هزینه تولید در ماه‌های آینده نخواهیم داشت.

برادران تاکید کرد: خبری که مرهون زحمات مجموعه استانداری و فرمانداری است این است که موافقت شد شهرک صنعتی ملارد در زمین فعلی به شهرک صنعتی بزرگی تبدیل شود، این نقطه قبل از این متعلق به دربار برای موقعیت‌های تفریحی بوده است، این شهرک صنعتی در مقیاس ۷۵۰ هکتار ادامه پیدا خواهد کرد و این امر می‌تواند یک ظرفیت بسیار مهمی باشد چون ما در اکثر نقاط نزدیک به تهران محدودیت توسعه در حوزه صنعتی داریم و این ظرفیت بسیار مهمی برای صنایعی که مزاحم محیط زیست و آلاینده نباشند بوده که از آن استفاده کنند تا کالاها را به نوعی با قیمت تمام شده کمتری به تهران برسانند.

وی در ادامه گفت: این مهم‌ترین نویدی است که ما شاهد افتتاح مجموعه‌های مختلفی خواهیم بود. این مجموعه‌ای که امروز حضور یافته‌ایم ۴۵۰ واحد فعال دارد که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست چون در این محدوده فقط یک واحد فعال بوده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در مجموع در شهرستان ملارد بالغ بر ۸۰۰ واحد است که تماما مرهون تلاش‌ها در ۴۴ سال پیروزی انقلاب در زمینه اشتغال و تولید و تداوم تولید که خواست رهبری در رشد سریع است بوده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار