کد خبر: 1136417
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که رافائل گروسی مدیرکل اژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی هفته جاری به مسکو سفر می‌کند.
در شرایطی که اتهام‌‎زنی‌های ضد روسی غرب و اوکراین درباره وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا ادامه دارد، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی طی هفته جاری به مسکو سفر و با مقام‌های روسیه دیدار می‌کند.

منابع رسانه‌ای از مسکو گزارش دادند که معاون وزیر خارجه روسیه از سفر قریب الوقوع رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی به این کشور خبر دادند.

به نوشته رویترز، این مقام ارشد روسیه به رسانه‌های محلی خبر داد که گروسی طی همین هفته جاری به مسکو سفر و با مقام‌های روسیه دیدار می‌کند.

طبق گزارش‌ها، مدیرکل آژانس بین‌المللی برای رایزنی درباره ایجاد یک منطقه امن در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا به مسکو سفر می‌کند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «فرایند (تعیین دقیق تاریخ سفر گروسی به مسکو) تقریبا به اتمام رسیده است اما می‌توانم تایید کنم که همین هفته انجام خواهد شد».

وی البته اعلام کرد: «جدول زمانی (این سفر) هنوز به طور کامل هماهنگ نشده اما همه نشانه‌ها حاکی است که این سفر انجام خواهد شد».

معاون وزیر خارجه روسیه درباره سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مسکو گفت: «ما مثل همیشه، روی یک گفت‌‌و‌گوی عمیق و فنی با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حساب می‌کنیم».

معاون سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه افزود که موضوع ایجاد یک منطقه امن اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا، «موضوع اصلی» رایزنی‌ها با رافائل گروسی در مسکو خواهد بود.

تدارک رافائل گروسی برای سفر به مسکو جهت رایزنی درباره این نیروگاه که بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا است، در شرایطی انجام می‌شود که مقام‌های غربی و اوکراینی بارها به روسیه درباره حملات مکرر به این نیروگاه اتهام زده‌اند اما مسکو این اتهام‌ها را رد کرده است.

مسئولان مسکو همچنین هشدار داده‌اند که نیروهای وابسته به نیروهای ارتش اوکراین عامدانه دست به حملات خمپاره‌ای، موشکی و راکتی به این نیروگاه می‌زنند و روسیه را مقصر این حملات جلوه می‌دهند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار