کد خبر: 1135867
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
نام‌گذاری روز میلاد بزرگمرد بشریت امام علی (ع) به‌عنوان روز مرد و پدر مناسبتی زیبا و قابل تقدیر است و در این روز یاد کنیم از شهیدانی که عاشقانه و شجاعانه بهترین گوهر عمر خود را بر طبق اخلاص نهادند تا از آرمان‌ها و ارزش‌های والای الهی، اسلامی و انقلابی پاسداری کنند و در پیشگاه پروردگار متعال و ملت بزرگ ایران سرافراز و شایسته تحسین شدند.

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ ۱۳ رجب ولادت با سعادت مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام است که در ایام البیض و سه روز گوشه‌گیری و راز و نیاز با خدا و در کعبه بهترین مکان اتفاق افتاده است. بزرگ‌مردی که تفسیرگر عدالت و تربیت یافته مکتب نبوت است، با گفتار و منش خویش دل‌های تشنه حقیقت را از چشمه لایزال الهی سیراب ساخت. حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیه در تعریف از ایشان فرمودند: او پیشوایى الهى و ربّانى است، تجسّم نور و روشنایی است، مرکز توجّه تمامى موجودات و عارفان است، فرزندى پاک از خانواده پاکان می‌باشد، گوینده‌ای حقگو و هدایتگر است، او مرکز و محور امامت و رهبریّت است. [۱]نام‌گذاری روز میلاد بزرگمرد بشریت امام علی (ع) به‌عنوان روز مرد و پدر مناسبتی زیبا و قابل تقدیر است که به برکت خون شهدا و رهبری حضرت امام خمینی (ره) در سرزمین مقدس جمهوری اسلامی قداست یافته است در این روز یاد کنیم از شهیدانی که عاشقانه و شجاعانه بهترین گوهر عمر خود را بر طبق اخلاص نهادند تا از آرمان‌ها و ارزش‌های والای الهی، اسلامی و انقلابی پاسداری کنند و در پیشگاه پروردگار متعال و ملت بزرگ ایران سرافراز و شایسته تحسین شدند.

نمونه‌های برتر استقامت و فداکاری پدران والامقامی هستند که برای رضای معبود، با اقتدا به مولای خویش از بهترین سرمایه‌های زندگی گذشتند و فرزندان عزیز خود را در راه خدمت به نظام میهن اسلامی هدیه نمودند. بی‌گمان امنیت و آرامش لحظه‌لحظه زندگی‌مان را مدیون پدرانی هستیم که یا خود دل به دریا زدند و با دل کندن از خانواده و تعلقات زندگی آسمانی شدند و یا فرزندان برومند و رشیدی را پرورش داده تا با نثار جانشان امنیت را برایمان به ارمغان آورند. به یقین ایمان و اراده راستین شهدا ریشه در اعتقادات ناب و خالصی دارد که توسط والدین گرانقدر آنان بالندگی یافته که در این میان نقش پدران ارجمند آنان در جهت تربیت اسوه‌های جهاد و مقاومت پدیدار است. همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «این جوانی که جبهه رفت و شهید شد، فقط خودش نبود که مجاهدت کرد؛ شما هم که پدر او هستید، مجاهدت کردید که او رفت.» [۲]اینجانب ضمن تبریک ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) این مناسبت را به خانواده معزز شهدا و ایثارگران و همچنین محبان این امام همام در سراسر جهان تهنیت می‌گویم و بر محضر پدران معظم شهدا که عطر فرزندان آسمانی‌شان را می‌دهند ادای احترام می‌نمایم و از درگاه پروردگار متعال سربلندی، سعادت و سلامت پدران بزرگوار شهدا و فرزندان معزز شهدا را مسألت دارم.

منبع: دفاع پرس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار