کد خبر: 1135315
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
مدیرکل انتخابات وزارت کشور مطرح کرد
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با تاکید بر تاثیر مولفه‌های بومی و استانی بر افزایش مشارکت، گفت: گروهای سیاسی فعال و اثرگذار در استان‌ها فرصت مهمی برای جلب مشارکت هستند بنابراین معاونان سیاسی باید در ارتباط و تعامل لازم با این جریان‌ها باشند.

محسن اسلامی روز چهارشنبه در همایش معاونان و مدیران سیاسی استانداری‌ها، انتخابات را از مهمترین مسایل کشور برشمرد و گفت: وزارت کشور با تاکید بر امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت به دنبال برگزاری انتخاباتی با شکوه است.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه مهمترین مساله کشور در سال آینده برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است؛ افزود: بر همین اساس معاونان و مدیران سیاسی استانداری‌های سراسر کشور باید از همه ظرفیت‌های استانی برای ارتقای مشارکت سیاسی بهره گیرند.

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات کشور از چهار ماه قبل فرایند بررسی وضعیت انتخابات در استانها را آغاز کرده است؛ گفت: تاکنون با ۳۱ استانداری نشست تخصصی وضعیت شناسی انتخابات استانی برگزار شده است و ظرفیت‌های فنی، لجستیکی و انسانی برای اجرای انتخابات مورد بررسی قرار گرفت.

اسلامی میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را نسبت به انتخابات ۹۸، روندی افزایشی توصیف کرد و گفت: این انتخابات می‌تواند الگویی برای بررسی ظرفیت سنجی‌های جدید به منظور ارتقای قوی‌تر مشارکت باشد.

بهره گیری از ظرفیت‌های بومی و محلات، موضوع دیگر مورد اشاره مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور بود که اظهار کرد: مولفه‌های بومی و استانی بر افزایش مشارکت تاثیر داشته و در این ارتباط معاونان سیاسی استانداری‌ها باید اهتمام جدی به فعال سازی این ظرفیت در استان‌ها داشته باشند.

اسلامی همچنین به ظرفیت احزاب و گروههای محلی در استانداری‌های سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: گروهای سیاسی فعال و اثرگذار در استان‌ها فرصت مهمی برای جلب مشارکت سیاسی هستند و در این خصوص معاونان سیاسی باید در ارتباط و تعامل لازم با این جریان‌ها باشند.

فعال سازی سامانه رصد و پایش در استان موضوع دیگر مطرح شده بود که مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور تاکید کرد: این سامانه با هدف ایجاد شبکه ای پایدار از تحلیلگران سیاسی- انتخاباتی در استان راه اندازی شده است تا از ظرفیت‌های علمی و نخبگانی استان برای افزایش زمینه‌های مشارکت استفاده شود.

اسلامی یادآور شد: وزارت کشور با محوریت چهار مولفه، امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت به دنبال برگزاری انتخابات باشکوه است و در این عرصه معاونان و مدیران سیاسی استان ها به عنوان کارگزاران اصلی حوزه انتخابات مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

همایش معاونین و مدیران سیاسی استانداری‌ها به ریاست محمد رضا غلامرضا معاون سیاسی وزارت کشور از صبح امروز همزمان با نخستین روز دهه مبارک فجر آغاز شد.

در این همایش که با حضور معاونان و مدیران سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری‌های سراسر کشور در محل این وزارتخانه در حال برگزاری است؛ آخرین وضعیت انتخابات و پیش بینی امکانات و نیازهای لجستیکی و فنی، موضوعات و مسائل سیاست داخلی همچون حوزه تقسیمات کشوری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار