کد خبر: 1135313
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
استقلال در کرمان برد می‌خواهد
حامد قهرمانی

هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر دیروز در حالی آغاز شد که پرسپولیس با قبول تساوی بدون گل صدر جدول را به سپاهانی تقدیم کرد که موفق شد گل‌گهر سیرجان را گلباران کند.
سرخ‌های تهران دیروز در حضور تماشاگران خود در آزادی مقابل آلومینیوم اراک قرار گرفتند. پرسپولیس زخم‌خورده از شکست مقابل فولاد آمده بود تا بازی را ببرد، اما مثل بازی قبل برنامه خاصی نداشت و دیدار دو تیم در نیمه اول فقط یک صحنه داشت، آن هم اخراج علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس بود. فرار سریع فخرالدینی و تک به تک شدن او با بیرانوند چاره‌ای جز خطا برای گلر پرسپولیس باقی نگذاشت تا داور با کارت مستقیم قرمز او را جریمه کند.
پرسپولیس نیمه دوم را با انگیزه‌تر آغاز کرد و حتی عیسی آل‌کثیر را به میدان فرستاد تا قدرت تهاجمی خود را حفظ کند، اما بازی احساسی شاگردان گل‌محمدی راه به جایی نبرد تا آن‌ها با قبول تساوی ۳۶ امتیازی شوند و صدر جدول را به سپاهان تقدیم کنند.
دیروز تراکتور در تبریز موفق شد در یک دیدار پربرخورد با یک گل فولاد را شکست دهد. تک‌گل تراکتور در دقیقه ۹ وقت‌های اضافه نیمه دوم توسط هادی محمدی به ثمر رسید. در دربی شمال، جدال تیم‌های ملوان و نساجی مازندران در انزلی با برتری یک بر صفر ملوان به پایان رسید. اما سپاهان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس در صدر جدول در دیدار حساس تیم‌های بالانشین موفق شد گل‌گهر سیرجان را با نتیجه ۴ بر یک شکست دهد و با ۳۶ امتیاز و به خاطر تفاضل گل بهتر به صدر جدول برسد. گل‌های زردپوشان اصفهانی در این بازی را شهریار مغانلو (دو گل)، فرشاد احمدزاده و رامین رضاییان به ثمر رساندند. تک‌گل گل‌گهر را هم کی‌روش استنلی زد. سپاهان در این بازی از دقیقه ۴۸ با اخراج نورافکن ۱۰ نفره شد.

پرونده مسابقات این هفته عصر امروز با برگزاری چهار دیدار بسته می‌شود، چهار دیداری که بیشتر برای تیم‌های میانه جدول و پایین آن حساس است. استقلال بعد از برد خوب و پرگل مقابل ملوان روحیه تازه‌ای گرفته است. شاگردان ساپینتو امروز در کرمان مقابل مس قرار می‌گیرند، تیمی که هرچند در جدول رده‌بندی چهاردهم است، اما اصلاً در زمین خود مفت‌باز نیست و همین کار را برای استقلال سخت می‌کند.
استقلال هر چقدر در داخل زمین با نهایت توان بازیکنان و کادر فنی سعی می‌کند خود را بالا نگه دارد در حوزه مدیریت با چالش‌های اساسی مواجه است. درگیری‌های مدیران قبلی و فعلی باشگاه این روز‌ها اصلی‌ترین حاشیه آبی‌های تهران است. حاشیه‌ای که هرچند تلاش می‌شود به روند نتیجه‌گیری تیم آسیبی وارد نکند، اما تأثیر خود را می‌گذارد و این را می‌توان از اظهارنظر‌های بازیکنان متوجه شد. استقلال برای ماندن در کورس قهرمانی به سه امتیاز بازی امروز نیاز مبرم دارد، در مقابل مس کرمان هم در خانه باید به سه امتیاز دست پیدا کند تا بتواند خود را از منطقه خطر جدول رده‌بندی دور کند و به هفته‌های آینده امیدوار باقی بماند. جای هیچ شکی نیست که تساوی در این دیدار مهم نه به کار استقلال می‌آید و نه به درد مس می‌خورد. کسب نتیجه مساوی یعنی از دست رفتن دو امتیاز که هم برای آبی‌های تهران مهم است و هم برای نارنجی‌پوشان کرمان حیاتی و حساس.
در دیگر بازی‌های امروز، پیکان در تهران میزبان نفت مسجدسلیمان است. پیکانی‌ها امروز این فرصت را دارند تا با شکست قعرنشین جدول رده‌بندی که اصلاً حال و روز خوشی ندارد خود را بالا بکشند، اتفاقی که چندان هم دور از دسترس نیست، مگر اینکه شاگردان حسینی خودشان نخواهند پیروز این بازی باشند و رضا عنایتی در اولین حضور خود در مسجدسلیمان آن‌ها را از بحران خارج کند.
مس رفسنجان و ذوب‌آهن اصفهان هم دیگر بازی امروز را برگزار می‌کنند. تیم خوب رفسنجان امروز مقابل ذوب‌آهنی قرار می‌گیرد که نسبت به نیم‌فصل اول افت کرده و این بهترین فرصت برای مس رفسنجان است تا خود را بیشتر از قبل به صدر جدول نزدیک کند. تارتار و ذوب‌آهن هم خوب می‌دانند که اگر می‌خواهند همچنان در میانه‌های جدول حضور داشته باشند، چاره‌ای جز برتری در دیدار امروز ندارند. در نهایت هم صنعت نفت آبادان و هوادار در آبادان مقابل هم قرار می‌گیرند. دیداری که پیروزی در آن برای آبادانی‌ها از نان شب واجب‌تر است تا بتوانند خود را از رده پانزدهم جدول جدا کنند، البته اگر هوادار اجازه بدهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار