کد خبر: 1135051
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
وزارت دفاع فرانسه خبر داد که این کشور ۱۲ خمپاره انداز CAESAR دیگر به اوکراین ارسال خواهد کرد.

وزارت دفاع فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد که پاریس ۱۲ خمپاره انداز CAESAR دیگر به اوکراین ارسال خواهد کرد.

همچنین وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که هیچ ممنوعیتی برای پاریس در مورد تحویل احتمالی جنگنده به اوکراین وجود ندارد.

رسانه‌های انگلیسی روز سه شنبه با اشاره به نماینده نخست وزیر انگلیس نوشتند ارسال هواپیمای جنگنده به اوکراین غیرعملی است و لندن به گفتگو درباره کمک به کی‌یف با متحدانش ادامه خواهد داد.

در حالیکه اوکراین خواستار دریافت سلاح بیشتری از غرب برای مقابله با روسیه است، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان گفته که برلین جنگنده‌های خود را به اوکراین نمی‌فرستد. «اولاف شولتز» در مصاحبه با روزنامه «تاگس اشپیگل» در مورد درخواست کی‌یف برای دریافت هواپیما‌های جنگنده گفت: «مسئله هواپیما‌های جنگنده به اوکراین هرگز مطرح نیست.»

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز روز سه‌شنبه از مخالفت خود با ارسال جنگنده‌های «اف-۱۶» به اوکراین خبر داد.

بایدن طی گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران در محوطه کاخ سفید، در پاسخ به سوالات درباره برنامه‌ها برای کمک نظامی بیشتر به کی‌یف، گفت که آمریکا جنگنده اف-۱۶ به اوکراین ارائه نمی‌کند.

هفته قبل بود که دولت آمریکا بعد از مدت‌ها بحث و جدل، اعلام کرد ۳۱ دستگاه تانک «آبرامز ام۱» را به اوکراین ارسال می‌کند؛ امری که در توافق با دولت آلمان برای ارسال همزمان تانک‌های «لئوپارد ۲» به به کی‌یف انجام گرفت.

بعد از این اعلامیه‌ها بود که مقامات کی‌یف در ادامه زیاده‌خواهی‌های خود از غرب برای جنگ با روسیه، خواستار ارائه جنگنده، خودرو‌های زرهی و تانک‌های بیشتر به اوکراین شدند.

نیروی هوایی اوکراین ناوگانی از جنگنده‌های قدیمی دارد که بیش از ۳۱ سال پیش از خط مونتاژ خارج شدند. این هواپیما‌های جنگی برای رهگیری و حمله به مواضع روسیه استفاده می‌شوند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار