کد خبر: 1135013
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
در دیدار دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با وزیر دادگستری عراق بر تعیین نمایندگان ویژه از سوی طرفین برای پیگیری جدی و فوری استرداد مجرمین متواری تاکید شد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران که به دعوت شورای عالی قضایی عراق در راس هیاتی به این کشور سفر کرده است، در روز دوم بازدید خود از این کشور، با وزیر دادگستری عراق دیدار و گفتگو کرد.

کاظم غریب آبادی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های دو کشور در زمینه انتقال محکومین و استرداد مجرمین، بر ضرورت استفاده هرچه بهتر و بیشتر از ظرفیت موافقت نامه موجود میان دو کشور در زمینه انتقال محکومین تاکید کرد.

وی با اشاره به وضعیت زندانیان ایرانی از جمله در اربیل و سلیمانیه، خواهان ارائه تسهیلات مناسب به زندانیان و تسریع و گسترش در انتقال آنان به ایران شد.

وزیر دادگستری عراق نیز با اذعان به اراده طرف عراقی در اجرای تفاهمات حاصله میان دو کشور، گفت چنانچه مشکلی در رابطه با زندانیان ایرانی وجود دارد به وی اطلاع داده شود و شخصا تا رفع مشکل، موضوع را پیگیری خواهد کرد.

در این دیدار مقرر شد تماس‌های تصویری زندانیان ایرانی با خانواده‌های خود به طور هفتگی تسهیل شود. همچنین، قرار شد دو طرف نمایندگان ویژه‌ای را برای پیگیری جدی و فوری استرداد مجرمین متواری تعیین نمایند. در زمینه مدیریت زندان‌ها نیز دو طرف تفاهم کردند با اعزام هیاتی از سازمان زندان‌های عراق به ایران، اقدامات اجرایی برای تبادل تجربیات و همکاری در این زمینه انجام شود.

گفتنی است تا پایان سال، ۳۰ نفر دیگر از زندانیان ایرانی به داخل کشور منتقل خواهند شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار