کد خبر: 1134697
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
حجت‌الاسلام شکری گفت: معتقدم هنوز در حال پرداخت هزینه‌های جنگ تحمیلی هستیم و گویی جنگ برای ایثارگران هنوز تمام نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «یوسفعلی شکری» نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید در مجمع عمومی انجمن جانبازان قطع نخاعی ایرانیان که در دهکده نشاط ولیعصر (عج) برگزار شد با اشاره به شهادت و معانی آن اظهار داشت: لازم می‌دانم که بگویم ما شما جانبازان را شهدای زنده می‌نامیم. یعنی تلقی بنیاد شهید و امور ایثارگران از جانبازان قطع نخاعی این است که این عزیزان شهدای زنده هستند و چه از دنیا بروند و چه بمانند ما آن‌ها را شهدای زنده می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید به دو معناست، شهدا از یک سو، چون الگو هستند و در قله قرار دارند همه باید به آن‌ها اقتدا کنند و از این جهت به آن‌ها شهید می‌گویند و از سوی دیگر کسانی که در راه خدا و به وعده‌ای که به خدا دادند وفا کردند و کشته شدند و به آن‌ها هم اصطلاحاً شهید گفته می‌شود. یعنی در قرآن دو تعبیر از شهید شده است و یک تعبیر این است که شهدا الگو و گواهان صادق راه خدا هستند.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: در قرآن خطاب به شهدا آمده است که «شما شهدا امت وسط هستید» یعنی نه افراط می‌کنید و نه تفریط. از این جهت برای همه جهانیان شما الگو هستید و پیامبر هم الگوی شماست. شما برای خدا، قیام کننده و شاهدان عدالت اجتماعی باشید. این همانی است که شهید حاج قاسم سلیمانی گفته که تا کسی شهید نشود، شهید نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شکری افزود: از نظر بنده شما جانبازان نخاعی مصداق آیه‌ای هستید که آن را بار‌ها و بار‌ها شنیده‌اید و آن هم اینکه شما پای پیمانی که با خدا بسته‌اید، صادقانه ایستاده‌اید. در این میان بعضی به مقام والای شهادت رسیدند و بعضی دیگر نیز در انتظار شهادت هستند و همه شما باید بین این دو واقعه را گرامی بدارید.

وی با بیان اثبات مردانگی رزمندگان ایرانی در جنگ تحمیلی تصریح کرد: همه شما جانبازان در عهد و پیمانی که با خدا بستید و بعد هم در میدان رزم حضور یافتید مردانگی خود را به اثبات رساندید، آن خطی که رفتید و فداکاری‌هایی که کردید باعث شده که حالا بگویم ارزش فداکاری شما مادی نیست، قیمت شما غیر از خدا، هیچ چیز دیگر نیست.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این مقام والا را که خداوند به شما داده در زندگی خود پاس بدارید. به همه شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده‌هایشان ادای احترام می‌کنم. معتقدم هنوز در حال پرداخت هزینه‌های جنگ تحمیلی هستیم و گویی جنگ برای ایثارگران هنوز تمام نشده است.

در این نشست اعضای انجمن جانبازان قطع نخاعی ایرانیان به بیان دیدگاه‌ها، مسائل و نظرات خود پرداختند.

منبع: دفاع پرس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار