کد خبر: 1133723
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
سردار تنگسیری:
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: به دشمن زبون شده به صراحت می‌گوییم، قطعا اگر آرامش و امنیت ملت ما را نشانه بگیرد در همان سطح و بیشتر خسارت خواهد دید.
سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای منطقه بردخون و سردار شهید یوسف بردستانی فرمانده گردان کمیل تیپ حضرت امیر (ع) بوشهر در شهر بردخون، اظهار کرد: گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و تکریم جایگاه و مقام آنان کمترین وظیفه در حق شهدا‌ست تا بتوانیم با معرفی سبک زندگی شهدا، سیره و منش رفتاری آن‌ها را بشناسیم و به دیگران بشناسانیم که تمام مشکلات دنیوی و اخروی ما حل می‌شود.

سردار تنگسیری با اشاره به آیه ۱۱۱ سوره مبارکه توبه، افزود: وعده خداوند حق است به همین دلیل باید مثل شهدا به وعده خداوند اطمینان داشته باشیم تا پیروزی نصیب‌مان شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به برخی از ویژگی‌های شهدا که باید برای ما درس و الگو باشد، یاد بگیریم و به آن‌ها عمل کنیم، ادامه داد: شهدا ولایتمدار، مسئولیت‌پذیر، خستگی‌ناپذیر بودند، در کاری که انجام می‌دادند تعهد و تخصص می‌داشتند، شهدا کاملأ مردمی بودند، بین مردم و با مردم بودند، شهدا نسبت به رعایت حلال، حرام و حدود شرعی حساس بودند، نسبت به بیت‌المال خیلی مواظبت داشتند، آن‌ها جهادی و انقلابی کار می‌کردند، شهدا حقیقتأ جان فدای ملت و وطن بودند. شهدا در پیشرفت، عزت‌آفرینی و اقتدار ایران اسلامی نقش به‌سزایی داشتند.

وی اضافه کرد: امروز هم به برکت انقلاب اسلامی و هدایت داهیانه امامین انقلاب، رویش‌های بسیار خوبی داریم؛ جوانانی مؤمن، مخلص، جهادی، ایثارگر و دانشمندانی متعهد و کوشا که تعداد آن‌ها خیلی زیاد هست و اصلا قابل تصور نیست آن‌ها توانستند با تلاش‌های شبانه‌روزی خود، جهش‌های علمی به‌سزایی رقم بزنند و دشمن را متحیر کردند، در عین اینکه ما را تحریم کرده بودند، در همه حوزه‌های اساسی و بنیادین، امروز دیگر نیازی به هیچ تخصص خارجی نداریم؛ این‌ها ثمرات انقلاب اسلامی است که دانشمندان جوان و متعهد تربیت کرد.

سردار تنگسیری عنوان کرد: زنان عفیف هم در این عرصه با به پای مردان و بلکه بیشتر در این عرصه‌ها نقش‌آفرینی کردند؛ دشمن نمی‌تواند این مسیر پیشرفت را ببیند و مذبوحانه تلاش می‌کند این مسیر متحول را با ایجاد خللی مثل راه‌اندازی اغتشاش‌ها و اتهام‌افکنی کاذب رسانه‌ای، بگیرد. جوانان ما که آیندگان این نظام مقتدر هستند باید این موضوع مهم را به خوبی با مطالعه و تحلیل درست، درک کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن با اشتباهات خودش و بدون اینکه ما اقدامی کنیم شکست خورد تصریح کرد: در قضایای اخیر، دشمن از همه ظرفیتش استفاده کرد و به خیال خودش می‌خواست با فشار حداکثری و جنگ ترکیبی، حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی را کند یا متوقف کند، اما زهی خیال باطل! که او بتواند کوچک‌ترین اقدامی علیه این ملت قهرمان و بزرگ انجام دهد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: تا مردم بصیر، ولایتمدار، مسئولان مردمی و خستگی‌ناپذیر، متحد و متفق زیر پرچم مقدس ایران اسلامی، گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) با صلابت و مقاوم مثل کوه ایستاده‌اند و هیچ کس نمی‌تواند به این ملت و نظام اسلامی تعرضی کند و شما دلتان قرص و محکم باشد؛ اگر همین مسیر رشد و پیشرفت در مکتب شهدا و ولایت را طی کنیم تمام مشکلات حل‌شدنی هستند و طبق وعده خداوند متعال خواهید دید که آن‌ها روز به روز نا امیدتر و نابود خواهند شد، چون ویژگی باطل نابود شدنی است، شک نکنید، این وعده الهی است و وعده خداوند تخلف‌ناپذیر است و حتمأ محقق می‌شود.

سردار تنگسیری با اشاره به اقتدار نظام اسلامی و ایران قوی افزود: به برکت خون مطهر شهدا، ما مظلومیم، ولی مقتدر هستیم و قوی، به دشمن زبون شده به صراحت می‌گوییم قطعا اگر آرامش و امنیت ملت ما را نشانه بگیرد در همان سطح و بیشتر خسارت خواهد دید، شک نکنید. این راهبرد و شیوه دفاعی انقلاب اسلامی است که «اگر دشمن یکی بزند ده تا می‌خورد و زمان بزن و در‌رویی دیگر تمام شده است»؛ ما برای حفظ امنیت و استقلال ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی با هیچکس شوخی نداریم؛ ما سرباز ولایتیم و انقلابی عمل می‌کنیم، ما به این سربازی در رکاب ولایت و جان فدایی مردم و خادم آن‌ها باشیم، افتخار می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بر‌شمردن برخی ویژگی‌ها و سیره رفتاری سردار «شهید یوسف بردستانی» ابراز داشت: این شهید بزرگوار پس از تشکیل تیپ ۱۳ حضرت امیرالمؤمنین (ع) بوشهر به عنوان یکی از اعضای اصلی و فرماندهان تیپ، رسالتی که بر دوش داشت به شایستگی ایفا کرد و مدت‌ها در سمت فرمانده عملیات و بعد فرمانده گردان کمیل تیپ را بر عهده داشت، روحیه خستگی‌ناپذیری او همیشه زبانزد بود، حسن خلق داشت و خوش برخورد، ولایت‌مدار و بصیر بود، مردم‌دار بود و مهربان، برای رفع گرفتاری‌های مردم خود را به آب و آتش می‌زد، پیگیری می‌کرد تا آن مشکل حل شود، به محرومان کمک می‌کرد.

وی همه چیز را در جبهه و میدان نبرد خلاصه می‌کرد تا اینکه قبل از عملیات کربلای ۴ از ناحیه برادرش به وی پیشنهاد شد که بهتر است مقداری هم به فکر خانواده‌ات باشی، جواب دلنشینی داد و گفت‌: در این موقعیت و شرایط حساس، ما منزلی به جز جبهه و جنگ و خانواده‌ای به جز امام نداریم. شما با خاندان خود بمانید، که ما بی‌خانمان بودیم و رفتیم! روحش شاد و مسیر نورانی‌اش پر رهرو باد.

سردار شهید «یوسف بردستانی» در سال ۱۳۳۴ در بردخون از توابع شهرستان بندر دیر در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۶۵ با پذیرفتن مسئولیت فرماندهی گردان کمیل تیپ حضرت امیر (ع) در عملیات غرورآفرین کربلای پنج، در تاریخ ۱۳۶۵/۱۱/۳ به آرزوی دیرینه خویش فیض عظمای شهادت نائل و به لقاء‌الله پیوست.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار