کد خبر: 1133411
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
مشاور رئیس‌جمهور در همایش نقش ادیان در خروج از بحران محیط زیست راه‌های برون رفت از معضلات زیست محیطی کشور را تشریح کرد.

عبدالسلام کریمی مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در نخستین دوره از همایش نقش ادیان در خروج از بحران زیست محیطی در اصفهان با تأکید بر اینکه طبیعت مادر ماست، تخریب طبیعت تخریب ما و احیای آن احیای ماست. گفت: طبیعت آیه، نشانه و مخلوق خداست و نظام طبیعت، نظام احسن است و برای همگان خیر است؛ چرا که برابر اصل علیّت، طبیعت و محیط زیست معلول خداوند است و سراسر خیر و برکت.

مشاور رئیس‌جمهور ادامه داد: طبق آیات وحیانی الهی، عقل و خرد و قانون اساسی (اصل پنجاهم) تخریب طبیعت و محیط زیست ممنوع و حرام است؛ و هیچگونه دخل و تصرفی در آن جایز نیست مگر به قصد اصلاح و تسهیل زیست محیطی.

کریمی تأکید کرد: ما خود نیز جزئی از این طبیعت هستیم، پس سلامت طبیعت به ما برمی‌گردد و عکس آن نیز صادق است.

وی، کوه و در و دشت و زمین و دریا را امانتی از طرف خداست در دست انسان‌ها عنوان کرد و راه‌های برون رفت از معضلات زیست محیطی کشور را به شرح ذیل مطرح کرد:

- بهره‌گیری از توان علمی و تکنولوزیک در طرح‌های آب و خاک

- هدف‌گذاری برای تحقق شهر هوشمند و بهره‌گیری علمی و فنی از منابع آب و خاک

- هدف‌گذاری در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و انرژی خورشیدی و...

- بیابان زدایی و جنگل‌زایی

- تلاش برای احیای تالاب‌های خشک شده و...

- پیگیری سیاست‌ها و دیپلماسی محیط‌زیستی در سطح منطقه با کشور‌های همسایه، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و گسترش و ترویج فرهنگ استفاده از خودرو‌هایی با آلایندگی استاندارد استفاده از دوچرخه و متورسیکلت‌ها و خودرو‌های برقی و...

- تمرکز زدایی از سیستم اداری در کشور

نخستین دوره از «همایش نقش ادیان در خروج از بحران محیط زیست» با حضور نمایندگان ادیان (اسلام، مسیحیت، یهودیت، زرتشت)، شخصیت‌های دینی و مدیریتی و دانشمندان علم نوین، فیلسوفان و مدیران اجرائی در بخش صنعت و خدمات در اصفهان برگزار شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار