کد خبر: 1133410
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری و ارائه گزارشی از مرکز پاسخگویی تلفنی این صندوق در سه ماهه پاییز، کسورات حقوق بازنشستگان کشوری و مطالبات مراکز درمانی پرداخت شده است.

به گزارش صندوق بازنشستگی کشوری، در مرکز پاسخگویی تلفنی این صندوق ۲۵۰۰ به دلیل پرداخت مطالبات مراکز درمانی و کسورات حقوق، میزان تماس‌های بازنشستگان با مرکز پاسخگویی کاهش یافته است.

بر اساس گزارش سه ماهه مرکز پاسخگویی تلفنی ۲۵۰۰ تعداد تماس‌های پاسخ داده شده به بازنشستگان کشوری و سایر مخاطبان در آبان ۵۷ هزار و ۷۹۳ تماس، در آذر ۵۴ هزار و ۳۶۱ تماس و در دی نیز ۳۳ هزار و ۵۸۲ تماس بوده است.

بررسی مقایسه‌ای آمار پاسخگویی تلفنی این مرکز در ماههای آبان، آذر و دی ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که درصد تغییر تعداد تماس‌های تلفنی در آذر ۱۴۰۱ در مقایسه با آبان امسال ۵.۹۴ درصد کاهش و در دی نیز در مقایسه با ماه قبل از آن معادل ۳۸.۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ که علت عمده کاهش این آمار «پرداخت به موقع کسور حقوق و بروز شدن این بخش از پرداختی‌ها» و همچنین «پرداخت مطالبات مربوط به طرح جبران هزینه خسارت درمان» بوده است.

بر اساس این گزارش، پرسش‌های مربوط به «میزان افزایش حقوق»، از ۱۹ هزار و ۳۱۳ مورد در آبان به ۳ هزار و ۶۸۵ مورد در آذر و ۵۹۲ مورد در دی ماه رسیده است.

همچنین پرسش درباره پرداخت «کسورات حقوق» در آبان یک هزار و ۵۰۷ مورد بوده که به ۶۶۴ مورد در آذر و ۳۸۰ مورد در دی رسیده است.

پرسش‌های بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از مرکز تماس ۲۵۰۰ درباره «زمان واریز حواله‌های طرح جبران خسارت درمان» نیز از هشت هزار و ۲۸۹ پرسش در آبان، به ۶ هزار و ۳۰۱ پرسش در آذر و یک هزار و ۷۵۱ پرسش در دی رسیده است.

این گزارش حاکی است که کسب اطلاع درباره زمان واریز حقوق، اطلاع از جزییات حکم، حکم ترمیم ۱۴۰۱، وام ضروری، افزایش حقوق بازنشستگان علوم پزشکی، فیش حقوقی، شیوه بهره مندی از طرح بیمه عمر و حادثه صبا، گواهی کسر از حقوق و متناسب سازی حقوق بیشترین موضوعات مورد سوال بازنشستگان در تماس با این مرکز بوده که به طور میانگین در طول سه ماه اخیر کاهش یافته است.

از سوی دیگر، موضوع «بیمه اکمل درمان» که در آبان ۴۰۴ بار مورد سوال تماس گیرندگان بوده است، در آذر یک هزارو ۶۰۴ بار و در دی نیز ۸۷۵ بار پرسیده شده است.

همچنین پرسش‌های مربوط به «بیمه سلامت» که در آبان ۳۸۴ مورد بوده، در آذر به ۳۵۵ مورد رسیده و با طی روندی افزایشی در دی به ۴۵۶ مورد تماس تلفنی رسیده است.

در این گزارش همچنین تاکید شده است که به منظور توسعه خدمات پاسخگویی و ارتباط با ذینفعان، مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند درخواست خود را از طریق رسانه های مختلف این صندوق از جمله تماس تلفنی با مرکز ۲۵۰۰ یا ارسال پیام صوتی به این مرکز به ویژه در زمان های خارج از ساعات اداری یا ارسال درخواست کتبی از طریق نرم افزار صبااپ و سایت صندوق (بخش ارتباط با ذینفعان) برای کارشناسان ارسال کنند که دریافت پاسخ آن از طریق «کد رهگیری» قابل پیگیری است.

همچنین هنگامی که اپراتور مرکز پاسخگویی اطلاع کافی از پرسش تماس گیرنده نداشته باشد، پرسش به صورت پیام متنی در سامانه ثبت شده و در قالب یک تیکت به لایه دوم که شامل کارشناسان واحدهای مختلف صندوق بازنشستگی است ارجاع می‌شود؛ پس از ثبت پاسخ توسط کارشناسان لایه دوم، پاسخ مربوطه به صورت پیامک برای به شماره همراه تماس گیرنده ارسال می‌شود.

برهمین اساس، پاسخگویی به درخواست خدمت از طریق پیام صوتی مرکز ۲۵۰۰، ثبت درخواست در نرم افزار صبااپ و درگاه خدمات الکترونیک در آبان ۲ هزار و ۸۴۳ مورد (۲ هزار و ۵۸۰ پاسخ)، در آذر سه هزار و ۲۲۰ مورد (پاسخ به تمام موارد) و در دی ۲ هزار و ۷۲۷ مورد (با ۲ هزار و ۵۸۰ پاسخ) انجام شده است.

تلاش مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری بر آن است که با اطلاع‌رسانی هرچه دقیق تر و با استفاده از روش ها و ابزار مختلف، پاسخگویی غیرحضوری و برخط به پرسش‌های بازنشستگان و ذینفعان را افزایش و مراجعه حضوری این افراد به مدیریت‌های استانی را کاهش دهد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار