کد خبر: 1133405
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
سازمان غذا و داروی آمریکا پیشنهاد داد میزان سرب موجود در غذا‌های آماده کودک به شکل چشمگیری محدود شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا پیشنهاد داد میزان سرب موجود در غذا‌های آماده کودک که عمدتا برای کودکان کمتر از دو سال استفاده می‌شود، به شکل چشمگیری محدود شود.

براساس این گزارش، کاهش سرب موجود در این غذا‌ها می‌تواند قرارگرفتن در معرض آلودگی بر اثر مصرف این ماده را به میزان ۲۷ درصد کاهش دهد.

این سازمان افزود: با وجود آنکه حذف کامل این عنصر از این ماده غذایی امکان پذیر نیست، اما ما انتظار داریم که کاهش میزان پیشنهادی باعث شود تولیدکنندگان قوانین کشاورزی و فرآوری را برای کاهش سطح سرب اجرا کنند.

براساس ارزیابی‌های وزارت غذا و کشاورزی، سطح بالای سرب در مواد غذایی می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های مغزی و دیگر مشکلات و بیماری‌ها به ویژه در کودکان شود. محدودیت‌های جدید باعث کاهش آلودگی و بیماری بر اثر مصرف غذا‌های آماده و فرآوری شده به میزان ۲۴ تا ۲۷ درصد می‌شود.

این در حالی است که سال گذشته یک مطالعه در آمریکا تخمین زد که بیش از ۱۷۰ میلیون آمریکایی که در سال ۲۰۱۵ بالغ بودند در دوران کودکی در معرض سطوح مضر سرب قرار گرفته بودند و این امر منجر به کاهش درصد "آی‌کیو" (IQ) آن‌ها شده است.

پایگاه خبری "گاردین" دراین‌باره نوشت، محققان از داده‌های میزان سرب موجود در خون و مصرف بنزین سربی برای بررسی میزان قرار گرفتن در معرض سرب در دوران کودکی در کشور آمریکا بین سال‌های ۱۹۴۰ و ۲۰۱۵ استفاده کردند. آن‌ها دریافتند به‌طور متوسط، قرار گرفتن در معرض سرب در اوایل کودکی منجر به کاهش ۲.۶ درصدی در IQ شده است.

نیمی از جمعیت بزرگسال ایالات متحده در سال ۲۰۱۵ در معرض سطوح سرب بیش از پنج میکروگرم در دسی‌لیتر قرار گرفته‌اند.

دانشمندان دانشگاه ایالتی "فلوریدا" و دانشگاه "دوک" همچنین دریافتند که ۹۰ درصد از کودکانی که در ایالات متحده بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۱ متولد شده‌اند، سطح سرب خونشان بالاتر از آستانه مجاز ثبت‌شده توسط CDC است.

قرار گرفتن در معرض سرب در دوران کودکی تأثیرات زیادی بر رشد شناختی دارد. به‌گفته متخصصان، همچنین خطر ابتلا به فشار خون و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار