کد خبر: 1133032
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
گروه صنعتی ایران‌خودرو تایید کرد که اجرای محدودیت تعریف حساب وکالتی که به معنای بلوکه شدن وجه خودروی مورد تقاضاست به عنوان پیش‌شرط ثبت‌نام از بزرگترین طرح پیش فروش ایران‌خودرو که قرار است همزمان با فرارسیدن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شود، اجرایی می‌شود.

گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز همچون دیگر خودروساز بزرگ کشور، محدودیت جدید را به شروط ثبت‌نام اضافه کرده و امروز (سه‌شنبه) قطعی و زمان آن را اعلام کرده است.

بر اساس این تصمیم که با هدف کاهش تقاضا‌های کاذب، حذف دلالی‌ها و واقعی‌تر شدن آمار ثبت‌نام‌ها اجرایی می‌شود، از این پس تنها کسانی می‌توانند در طرح‌های فروش خودروسازان ثبت‌نام کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود باشد و از طریق بانک پیش از فرآیند ثبت‌نام، مسدود شده باشد.

ایران‌خودرو پیش از این، در نتیجه پیگیری‌ها برای ارائه جزئیات اجرای این محدودیت همچون زمان اجرا، میزان پول موجود (همه وجه خودرو یا درصدی از آن) و مدت زمان مسدود بودن وجه در حساب مشتری، اعلام کرده بود: درصد موجودی ریالی در حساب مشتری بسته به نوع خودرو احتمالا متفاوت خواهد بود؛ این موضوع و زمان بلوکه ماندن وجه‌ها در حساب مشتری نیز از جمله همان مسائلی است که پس از تعامل با بانک‌ها مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حال امروز (سه‌شنبه) گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن اعلام خبر اجرای "پیش فروش بزرگ ایران‌خودرو در راه است" اعمال محدودیت تعریف حساب وکالتی برای طرح‌های ایران‌خودرو را قطعی اعلام کرد.

گفتنی است موضوع اعمال محدودیت جدید برای ثبت‌نام‌های دو خودروساز در حالی اجرا می‌شود که که طبق تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت، وعده حذف قرعه‌کشی تا پایان امسال همچنان بر قوت خود باقیست و قرعه‌کشی‌ها تا پایان امسال به صورت کامل، از دستور خارج خواهد شد؛ بنابراین این محدودیت بایستی در همین چند طرحی که طی بهمن و اسفند ماه امسال اجرایی می‌شود، اجرایی شود؛ مگر آنکه روند قرعه‌کشی‌ها در سال ۱۴۰۲ بخواهد ادامه داشته باشد.

بزرگترین پیش‌فروش ایران‌خودرو آستانه ۲۲ بهمن ماه

ایران‌خوردو اعلام کرده است: همزمان با فرارسیدن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگترین طرح پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو اجرایی می‌شود. در این طرح تعداد انبوهی از انواع محصولات گروه صنعتی این گروه صنعتی عرضه می‌شود که موعد تحویل آن حداکثر یکساله درنظر گرفته شده است.

این طرح پیش‌فروش برای سه گروه متقاضیان عادی، قانون جوانی جمعیت و جایگزینی خودرو‌های فرسوده اجرا خواهد شد.

در این طرح صرفاً متقاضیان عادی بایستی ضمن حصول اطمینان از احراز شرایط عمومی ثبت‌نام، نسبت به افتتاح حساب وکالتی نزد بانک‌های عامل که به زودی اعلام خواهد شد، اقدام کرده و به میزان مبلغی که در بخشنامه تعیین خواهد شد، موجودی این حساب را تکمیل کنند.

تاکید می‌شود که افتتاح حساب وکالتی مختص متقاضیان عادی بوده و شامل متقاضیان قانون جوانی جمعیت و جایگزینی خودرو‌های فرسوده نمی‌شود.


منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار