کد خبر: 1133021
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
در این مطلب در مورد بهترین منابع کنکور فنی حرفه ای توضیح داده شده و کتاب های پرفروش برای موفقیت در این کنکور به صورت کامل ذکر شده است.

رپورتاژ آگهی/ رشته ی فنی حرفه ای یکی از رشته هایی است که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته و تعداد بیشتری داوطلب همه ساله در کنکور آن شرکت می کنند. این مساله باعث شده رقابت در کنکور فنی حرفه ای مخصوصا در رشته های پرمتقاضی سخت تر شود. 5 رشته ای که در کنکور فنی حرفه ای بیشترین تعداد داوطلب را به خود اختصاص می دهد عبارتند از:

الکتروتکنیک

کامپیوتر

حسابداری

مکانیک خودرو

تربیت بدنی

در این رشته ی پرطرفدار که رقابت زیادی بین دانش آموزان وجود دارد همه ساله و دو بار در سال کنکور فنی حرفه ای برگزار می شود. در سایر رشته ها داوطلبان می توانند بدون کنکور دادن وارد دانشگاه شوند. در این مطلب قصد داریم بهترین منابع کنکور کاردانی فنی حرفه ای در رشته های پرطرفدار را معرفی کنیم تا راه هموارتری برای قبولی در این 5 رشته پیش رویتان قرار بگیرد. توجه کنید برای انتخاب منبع مناسب کنکور فنی حرفه ای ابتدا باید سطح خود را بدانید. بهتر است قبل از خرید کتاب متن زیر را با دقت بخوانید. توجه کنید در صورتی که سطح شما پایین تر از حد استاندارد است، پیشنهاد می شود ابتدا از کتاب های گام به گام مقطعی استفاده کرده و پس از تسلط بر روی مباحث اصلی کتب درسی به فکر کنکور و تهیه ی کتاب های کمک آموزشی باشید.

خرید کتاب های کنکور فنی حرفه ای تا 30% تخفیف از بانک کتاب کنکور!

بهترین کتاب های کنکور کامپیوتر

تست شبکه و نرم افزار اخوان

یکی از کتاب های پرفروش در بین کتاب های کنکور فنی حرفه ای کتاب تست شبکه و نرم افزار انتشارات اخوان است. این کتاب فقط شامل تست می باشد و هیچ گونه ای درسنامه ای ندارد. درسنامه ی کتاب در جلد جداگانه ای آمده است و تحت عنوان کتاب درسنامه و تست شبکه و نرم افزار اخوان چاپ می شود. این کتاب شامل تست های تمامی مباحث تخصصی رشته ی کامپیوتر است. در این کتاب برای استفاده ی هر چه بیشتر دانش آموزان رشته ی کامپیوتر پاسخ تمامی تست ها قرار گرفته است. هم چنین سوالات کنکور اخیر به همراه پاسخ های تشریحی ذکر شده تا دانش آموزان با سبک سوالات کنکور رشته ی کامپیوتر آشنا شوند.

تست شبکه و نرم افزار رایانه چهارخونه

انتشارات چهارخونه یکی از قدیمی ترین ناشرانی است که از مدت ها قبل در زمینه ی کتاب های کنکور فنی حرفه ای فعالیت می کرده و تقریبا برای تمامی رشته های کنکور فنی حرفه ای کتاب های تست و درسنامه چاپ کرده است. کتاب تست شبکه و نرم افزار چهارخونه نیز مانند کتاب اخوان شامل تست های رشته ی کامپیوتر می باشد و هم چنین تست های کنکور سال های اخیر نیز در این کتاب گنجانده شده است. جلد دوم این کتاب که فقط شامل درسنامه است تحت عنوان آموزش شبکه و نرم افزار رایانه ی چهارخونه به چاپ می رسد. هر دو جلد این کتاب را می توانید در صفحه ی مربوط به خرید کتاب های کنکور فنی حرفه ای از بانک کتاب کنکور خریداری کنید.

تست شبکه و نرم فزار انتشارات قلم چی

انتشارات قلم چی برعکس دو انتشارات دیگر عمل کرده و تست و درسنامه های کتاب کامپیوتر را در دو جلد به صورت جداگانه برای مقطع دوازدهم و پایه چاپ کرده است. ویژگی خوبی که اینگونه دسته بندی دارد این است که دانش آموزان مقطع دوازدهم هم می توانند این کتاب را به صورت تکی تهیه کرده و هم برای کنکور و هم برای سال دوازدهم از آن استفاده کنند.


خرید کتاب های کنکور فنی حرفه ای تا 30% تخفیف از بانک کتاب کنکور!

 بهترین کتاب های کنکور الکتروتکنیک

الکتروتکنیک یکی از رشته های پرطرفدار کنکور فنی حرفه ای است که مورد توجه داوطلبان زیادی است. در این رشته نیز مانند کامپیوتر انتشارات اخوان و چهارخونه و قلم چی کتاب های تست الکتروتکنیک را چاپ کرده و دانش آموزان این رشته از این کتاب ها استفاده می کنند. ویژگی اصلی این کتاب ها را در زیر بررسی می کنیم:

تست الکتروتکنیک سیر تا پیاز اخوان

یکی از پرفروش ترین کتاب های کنکور فنی حرفه ای کتاب تست الکتروتکنیک اخوان است. این کتاب شامل تمامی سرفصل های سال دهم و یازدهم و دوازدهم رشته الکتروتکنیک می باشد و تست های متنوعی را از این سرفصل ها به همراه پاسخ تشریحی آن ها آورده است. این کتاب به صورت تک جلدی بوده و درسنامه و تست های آن داخل همین جلد قرار گرفته است.

تست الکتروتکنیک چهارخونه

 همانطور که در قسمت قبل گفتیم انتشارات چهارخونه از پیشگامان چاپ کتاب های کنکور فنی حرفه ای کاردانی است. یکی دیگر از کتاب های پرفروشی که این ناشر چاپ کرده است کتاب تست الکتروتکنیک است. داوطلبین این رشته در صورتی که تسلط کافی روی درس ندارند می توانند ابتدا جلد آموزش این کتاب را مطالعه کرده و سپس کتاب تست را خریداری کنند. تست ها بر اساس سرفصل های کتاب چیده شده و به صورت ریز طبقه بندی شده است. این مساله به داوطلب این امکان را میدهد که هر مبحثی را مطالعه کرد به حل تست هایش پرداخته و از بی نظمی هنگام مطالعه جلوگیری می کند.

تست الکتروتکنیک پایه و دوازدهم آبی قلم چی

همانند کتاب های تست کامپیوتر برای رشته ی الکتروتکنیک، انتشارات قلم چی همان سیاست قبلی را پیش گرفته و کتاب های تست الکتروتکنیک را به صورت جداگانه برای مقطع دوازدهم و پایه چاپ کرده است.

نکته ی مهمی که برای خرید کتاب های کنکور کاردانی فنی حرفه ای باید در نظر داشته باشید این است که با توجه به اینکه سازمان سنجش به صورت مداوم منابع این کنکور را عوض می کند شما باید به روزترین مصوبه ها را از سایت سازمان سنجش دانلود کرده و به صورت کامل مطالعه کنید تا موقع خرید کتاب دقیقا بدانید کدام چاپ و ویرایش مناسب شما خواهد بود.

خرید کتاب های کنکور فنی حرفه ای تا 30% تخفیف از بانک کتاب کنکور!

تا اینجای کار در مورد کتاب تست کنکور کامپیوتر و کتاب کنکور الکتروتکنیک فقط در مورد دروس تخصصی صحبت کردیم. اما یک قسمتی از کنکور فنی حرفه ای متعلق به دروس عمومی و دروس شایستگی است. از خواندن این مطالب به هیچ وجه غافل نشوید. دروس عمومی برای هر 5 رشته ی پرطرفدار که در ابتدای مطلب در موردشان صحبت کردیم دارای 40 سوال و ضریب 3 می باشد. دروس شایستگی پایه دارای 35 سوال و ضریب 6، شایستگی غیر فنی 20 سوال و ضریب 3 و شایستگی فنی 65 سوال و ضریب 12 دارد. از همین توضیحات مشخص شد این دروس چه اهمیتی برای موفقیت شما در کنکور سراسری دارند. در ادامه به معرفی تعدادی از منابع کنکور فنی حرفه ای برای دروس عمومی و شایستگی ها می پردازیم.

تست عمومی و پایه سیر تا پیاز اخوان

کتاب تست عمومی و پایه اخوان شامل تست های تالیفی متناسب با سرفصل های کنکور فنی حرفه ای و همچنین تست های کنکور سال های گذشته به همراه پاسخ تشریحی می باشد. هم چنین اگر نیاز به درسنامه ی کامل و جامعی برای تسلط بیشتر روی مباحث دروس عمومی کنکور کاردانی فنی حرفه ای دارید می توانید از جلد آموزش این کتاب استفاده کنید.

تست عمومی و پایه چهارخونه

کتاب تست عمومی و پایه انتشارات چهارخونه شامل مباحث عمومی کنکور کاردانی فنی حرفه ای به همراه سرفصل های دروس شایستگی غیرفنی یعنی الزامات کار، کارگاه نوآوری و کارآفرینی، مدیریت تولید، کاربرد فناوری های نوین و اخلاق حرفه ای است. در این کتاب تمامی مباحث به صورت ریز طبقه بندی شده و همراه با پاسخ های تشریحی است. ریز طبقه بندی کردن تست ها و سوالات به داوطلب این امکان را می دهد که علاوه بر سال کنکور بتواند در طول سال تحصیلی هم از این کتاب استفاده کند. هم چنین دانش آموزانی که نیاز به درسنامه و آموزش بیشتری دارند میتوانند از جلد اول این کتاب که شامل آموزش و درسنامه های کامل است استفاده کنند.

کتاب شایستگی های غیرفنی آبی قلم چی

این کتاب به صورت ویژه فقط بر روی مباحث شایستگی های غیرفنی تمرکز کرده و تعداد زیادی سوال تالیف شده و هم چنین استاندارد از موضوعات مربوط به این مبحث داخل کتاب قرار داده است. دانش آموزانی که احساس می کنند نیاز به حل سوالات بیشتری از مبحث شایستگی های غیرفنی دارند می توانند این کتاب را از بانک کتاب کنکور تهیه کرده و از آن استفاده کنند.

این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار