کد خبر: 1132997
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
رئیس جمهور صربستان نسبت به کشیده شدن جنگ اوکراین به سرزمین های دیگر هشدار داد.
 

رئیس جمهور صربستان درباره کشیده شدن جنگ اوکراین به کشورها و سرزمین‌های دیگر هشدار داد.

بر اساس این گزارش، «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان در سخنانی خطاب به مردم این کشور گفت که این نگرانی وجود دارد که نزاع در اوکراین به سرزمین‌های دیگر کشیده شود.

وی با بیان اینکه جنگ در اوکراین فروکش نخواهد کرد و تشدید می‌شود، افزود: هم اکنون تنها روسیه و اوکراین درگیر جنگ نیستند و این جنگ گسترش یافته است و من نگرانم که به زودی به دیگر سرزمین‌ها کشیده شود و در چنین شرایطی وظیفه ما جلوگیری از رسیدن آن به سرزمین خودمان است.

این در حالی است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین را به تصویب رساندند.

بنا به گزارش‌ها بسته جدید کمک نظامی اروپا به اوکراین ۵۰۰ میلیون یورو ارزش خواهد داشت.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان هم پیش از این درباره تبدیل شدن جنگ روسیه و اوکراین به جنگ بین مسکو و پیمان ناتو هشدار داده بود. این اظهارات صدراعظم آلمان در جریان مشارکت در یکی از جلسات نشست اقتصادی در شهر داووس سوئیس صورت گرفت.

شولتز با هشدار نسبت به تشدید جنگ اوکراین همزمان با درخواست‌های روزافزون از آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین، افزود: ما تسلیحات زیادی را که بسیار مهم هستند به اوکراین ارائه کردیم.

صدراعظم آلمان در عین حال گفت که حمایت نظامی از اوکراین تا زمانی که ضروری باشد ادامه خواهد یافت.

شولتز در پاسخ به اینکه آیا دولت آلمان تانک‌های لئوپارد را به اوکراین ارسال خواهد کرد، به صورت دوپهلو گفت: اوکراینی‌ها می‌توانند روی حمایت ما در نبرد شجاعانه خود حساب کنند اما واضح است که ما باید از تبدیل این جنگ به جنگ بین روسیه و پیمان ناتو جلوگیری کنیم.

اروپا و آمریکا به بهانه جنگ در اوکراین، سیل تسلیحات نظامی خود را راهی این کشور کرده اند. اوکراین طی چند هفته گذشته بارها از آلمان هم خواسته بود تا مجوز واگذاری تانک‌های لئوپارد ۲ خود را به دیگر کشورها بدهد، اما آلمان با نگرانی از این کار هرگونه واگذاری تانک‌های لئوپارد را منوط به اقدام مشابه از سوی آمریکا عنوان کرده بود و از آمریکا خواسته بود تا برای اوگذاری تانک، ابتدا واشنگتن پیش قدم شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار