کد خبر: 1132988
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
سخنگوی وزارت امور خارجه:
سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام اتحادیه اروپا و انگلیس در اعمال تحریم‌ علیه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی ایران را قویا محکوم کرد و گفت: بزودی تحریم‌های جدید علیه ناقضان حقوق بشر و مروجان تروریسم در اتحادیه اروپا و انگلیس اعلام می‌شود.
 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) چهارم بهمن ماه اقدام اتحادیه اروپا و نیز رژیم انگلیس در خصوص اعمال تحریم علیه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی را قویا محکوم کرد.

اتحادیه اروپا دیروز (دوشنبه) سوم بهمن ماه فهرست تحریم‌های جدید خود علیه ایران را منتشر کرد. ساعاتی بعد از اعمال تحریم‌های ضد ایرانی جدید اتحادیه اروپا، دولت انگلیس اعلام کرد هفت نام جدید را به «رژیم تحریم‌های حقوق بشری ایران» افزوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی این اقدام اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس را نشانه ناتوانی ذهنی آنها از درک درست واقعیت‌های ایران و نیز سردرگمی آنان در قبال اقتدار جمهوری اسلامی ایران خواند.

کنعانی همچنین اقدامات تحریمی اخیر اروپا و انگلیس علیه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسؤولان قضایی، نظامی، انتظامی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را نشانه استیصال، سرخوردگی و عصبانیت آنان از شکست فضاحت بار اخیر در ایجاد بی ثباتی در ایران برغم تلاش‌ها و هزینه‌های سنگین خواند و افزود: البته آنان به خوبی می‌دانند که تحریم‌ها بر عزم و اراده ملت ایران برای مقابله با دخالت و توطئه‌های خارجی خللی وارد نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران حق خود برای عمل متقابل در خصوص این قبیل سیاست‌های شکست خورده را محفوظ دانسته و بزودی فهرست تحریم‌های جدید علیه ناقضان حقوق بشر و مروجان تروریسم در اتحادیه اروپا و انگلیس را اعلام خواهد کرد.

گفتنی است در فهرست جدید تحریمی اتحادیه اروپا نام ۳۷ شخص و نهاد ایرانی قرار گرفته است.

براساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه انگلیس، علاوه بر دادستان کل ایران که هفته پیش از سوی انگلیس تحریم شد، نام احمد فاضلیان معاون وی هم به این فهرست اضافه شده است. طبق این بیانیه، این فهرست همچنین شامل کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حسین نجات جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سالار آبنوش و قاسم رضایی جانشین فرمانده نیروی انتظامی می‌شود. علاوه بر این پنج فرد، دو نهاد شامل نیروی مقاومت بسیج و بنیاد تعاون بسیج هم در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار گرفتند. بر اساس این بیانیه، انگلیس تاکنون ۵۰ تحریم جدید ضد ایرانی را از آغاز اغتشاشات چندی پیش در ایران اعمال کرده‌ و به «اقدامات گسترده برای پاسخگو کردن رژیم ایران» ادامه خواهد داد. این تحریم‌ها ممنوعیت سفر به انگلیس و مسدود شدن دارایی‌ها در این کشور را شامل می‌شود.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
0
0
انگلیس خبیث دشمن بشریت است. بجای این ادعای مضحک با جهانیان ارتباط خوب برقرار کنید تا مردم از بدیها رهایی یابند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار