کد خبر: 1132980
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
مشکل بد جا افتادن دنده و صدا دادن آن، یکی از مشکلاتی است که بسیاری از رانندگان خودروهای دنده دستی با آن روبه رو می شوند. در ادامه این مقاله شما را با مشکلات صدای خودرو هنگام تعویض دنده، آشنا می کنیم.
هنگامی که دنده را در ماشین خود تعویض می کنید، می تواند صدایی شبیه صدای پاپ ایجاد کند. این زمانی است که دندانه های دنده روی تعویض دنده به یکدیگر ساییده می شوند و صدا ایجاد می کنند.
 
این فقط یک صدا نیست، بلکه نشانگر این است که ممکن است مشکلی در ماشین شما وجود داشته باشد. اگر این صدا را هنگام تعویض دنده می شنوید، می تواند به این معنی باشد که تعویض دنده یا شاید حتی موتور یا گیربکس مشکل دارد.
 
از مهمترین دلایل بد جا افتادن دنده و صدا دادن آن، کلاج است. کامل فشار ندادن کلاج، باعث می شود که دنده به خوبی جا نیفتد و به سختی در جای خود برود و صدایی از گیربکس شنیده می شود.
 
دلیل صدای خودرو هنگام تعویض دنده چیست ؟
 
هنگامی که اتومبیل خود را در دنده قرار می دهید، هم بر موتور و هم بر گیربکس فشار وارد می شود. و زمانی که گاز را فشار بدهید، تغییر می کند. به همین دلیل، موتورها و گیربکس ها دارای پایه هستند. این پایه ها از موتور و گیربکس پشتیبانی می کند و آن ها را ایمن می کنند. در صورتی که این پایه ها آسیب ببینند، ممکن است صدای بلند و غیرطبیعی به گوش برسد.
 
هنگام قرار دادن خودرو در دنده، اتفاقات بسیاری رخ می دهد که بسته به این دارد که اتومبیل دارای گیربکس دستی یا اتوماتیک است، این موارد دارای شدت متفاوتی هستند. در خودروهای دارای گیربکس دستی باید هنگام تعویض دنده، کلاج را فشار بدهید، در صورتی که کلاج فرسوده شده باشد، باعث تولید صدا هنگام تعویض دنده شده و ممکن است صدای خرد شدن یا جیغ زدن را بشنوید.
 
اما در گیربکس اتوماتیک، کمی متفاوت است؛ در سراسر گیربکس، صفحات کلاج و همچنین نوارهایی که هر چرخ دنده را به هم متصل می کند، وجود دارند. اگر صفحات کلاج یا نوارها دچار سایش شوند، ممکن است باعث تولید صدا هنگام تعویض دنده شده و صداهایی را بشنوید.
 
آشنایی با صدای خودرو هنگام تعویض دنده, علت صدای خودرو هنگام تعویض دنده, صدای خودرو هنگام تعویض دنده چه علتی دارد
 
از دلایل صدای خودرو هنگام تعویض دنده خرابی صفحه کلاج و گیربکس می باشد
 
چرا وقتی دنده را عوض می کنم ماشینم می ترکد؟
 
هنگامی که یک ماشین در حال تعویض دنده است، می تواند صدای ترکیدن ایجاد کند. دلیلش این است که گیربکس نیاز به تعویض دنده دارد. دو راه برای رفع این صدا وجود دارد:
 
۱) راه اول تعویض سیال در گیربکس است.
 
۲) راه دوم تعویض گیربکس با گیربکس جدیدتر است.
 
در بیشتر موارد، تعویض مایع گیربکس مشکل شما را برطرف می کند. با این حال، اگر با این گزینه راحت نیستید یا در حال حاضر توانایی پرداخت آن را ندارید، باید به فکر تعویض گیربکس خود با یک مدل جدیدتر باشید.
 
علت صدای تق تق در هنگام تعویض دنده چیست ؟
 
وقتی دنده را عوض می کنید، صدای فلز روی فلز همان چیزی است که می شنوید. این به این دلیل است که چرخ دنده ها به یک میله فلزی متصل هستند که در طول گیربکس حرکت می کند. نویز ناشی از تماس فلز روی فلز است که به آن "کلیک" نیز می گویند.
 
این صدا می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند قطعات فرسوده یا آسیب دیده، زنجیر کثیف یا پیچ و مهره های شل باشد. شما می توانید با بازرسی منظم خودرو و حفظ آن با تعویض منظم روغن و چرخش لاستیک از این مشکل جلوگیری کنید.
 
گیربکس شکسته چه صدایی ایجاد می کند ؟
 
هنگامی که گیربکس خودرو آسیب می بیند، صدای ترکیدن ایجاد می کند. این صدا معمولاً به دلیل خستگی فلز و شکستن دندانه های چرخ دنده ایجاد می شود.
 
صدای گیربکس شکسته را می توان به عنوان صدایی با صدای بلند و فلزی توصیف کرد که از بیرون خودرو شنیده می شود.
 
صدای خودرو هنگام تعویض دنده چه دلایلی دارد, راه های درمان صدای خودرو هنگام تعویض دنده, نحوه ی برطرف کردن صدای خودرو هنگام تعویض دنده
 
کمبود مایع انتقال از علت های صدای خودرو هنگام تعویض دنده است
 
آیا انتقالات صدای انفجار یا ترکیدن می دهند ؟
 
صدای ترکیدن معمولاً با خراب شدن ماشین همراه است. صدای گیربکس صدای معمولی نیست و در خودروهای مختلف شنیده می شود.
 
گیربکس بین موتور و چرخ های محرک است که نیرو را به چرخ ها منتقل می کند. وقتی فشار زیادی روی دنده ها وارد می شود، از جای خود خارج می شوند و صدای مشخصی را ایجاد می کنند.
 
صدای ترکیدن معمولاً زمانی اتفاق می افتد که در حال شتاب گرفتن یا بالا رفتن از یک تپه شیب دار هستید.
 
چرا وقتی شتاب می گیرم ماشینم تکان می خورد ؟
 
وقتی شما شروع به شتاب گیری می کنید، موتور ماشین سخت تر کار می کند و صدای ترکیدن ایجاد می کند. صدا ناشی از تعویض دنده گیربکس خودرو است.
 
ماشین ها، ماشین های پیچیده ای هستند که نیاز به نگهداری و تعمیر دائمی دارند. اگر خودروی شما هنگام شتاب گیری صدایی در می آورد، این ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. اگر هنگام شتاب گیری آهسته صدای پاپ بلند شنیدید، ممکن است لازم باشد سطح مایع گیربکس خود را بررسی کنید یا فشار باد لاستیک خود را بررسی کنید.
 
صدای تق تق گیربکس چگونه است ؟
 
اگر در حال رانندگی هستید، ممکن است صدای تق تق از جعبه دنده شنیده باشید. اگر به طور ناگهانی اتفاق می افتد، احتمالاً به این دلیل است که ماشین شما نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.
 
صدای تق تق گیربکس مانند صدای ترکیدن است و زمانی که ماشین شما دنده را تعویض می کند یا مشکلی در سیستم جرقه زنی وجود دارد شنیده می شود. این به دلیل ناهماهنگی صفحات کلاچ در گیربکس است و همچنین می تواند منجر به مشکلات دیگری مانند شکستن دنده ها شود.
 
چگونه بفهمم که مایع گیربکس کم است ؟
 
وقتی ماشین شما هنگام تعویض دنده صدای خش خش یا ترکیدن می دهد، به این معنی است که مایع گیربکس کم است. این می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، مانند نشتی واشر، شکستگی مهر و موم میل سوپاپ، یا یاتاقان های فرسوده.
 
اگر مایع گیربکس شما به حداقل سطح خود رسیده است و همچنان زیر علامت حداکثر روی میله است، می تواند به این معنی باشد که باید روغن گیربکس خود را تعویض کنید.
 
آیا مایع گیربکس کم می تواند باعث کوبش شود ؟
 
خودرویی که صدای تق تق را تجربه می کند ممکن است مایع گیربکس کم باشد که می تواند باعث از کار افتادن خودرو شود.
 
چند چیز وجود دارد که باعث می شود ماشین در هنگام تعویض دنده صدایی در بیاورد. یکی از آنها مایع انتقال کم است. اگر ماشین شما این صدا را تولید کرده است، باید سطح مایع گیربکس را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را شارژ کنید.
 
چگونه بفهمم گیربکس من نیاز به تعویض دارد ؟
 
هنگامی که هنگام تعویض دنده صدای ترکیدن می شنوید، نشانه آن است که گیربکس شما نیاز به تعویض دارد. در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد گیربکس شما باید تعویض شود:
 
• صدای ترکیدن بلندتر و مکرر می شود.
 
• دنده ها به آرامی درگیر نمی شوند.
 
• ماشین شما صداها یا لرزش های زیادی ایجاد می کند.
 
• بوی سوختن چیزی از موتور ماشین حس می شود.
 
منبع:بیتوته
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار