کد خبر: 1132965
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
بندرعباس یکی از جذاب‌ترین شهرهایی است که برای سفر می‌توانید انتخاب کنید، شهر پر از تنوع، زیبایی و مهمان نوازی که تجربه‌ای خاص را برای شما رقم می‌زند.

جذاب ترین نقاط دیدنی بندر عباس؛ از معبد هنوها تا ساحل خلیج فارس 

رپورتاژ آگهی/ جاهای دیدنی بندرعباس در هرمزگان از انگشتان دست فراتر رفته است. بندرعباس شهری زیبا و کمتر شناخته شده در جنوب ایران است. مکان‌های دیدنی بندرعباس بسیار دیدنی و پر تنوع هستند بگونه‌ای که شاید چندین روز زمان نیاز باشد تا بتوانید تنها قسمت کوچکی از جاهای تفریحی این شهر را ببینید.

اگر به دنبال یک ساحل زیبا باشید و یا دیدن آثار باستانی و یا شناخت آداب‌ورسوم جنوبی هستید، این شهر تمام جاذبه‌ها را در خود قرار داده است.سفر به بندرعباس یکی از خاطره‌انگیزترین سفره‌ها برای گردشگران خواهد.  پیش از سفر مطمئن شوید وسایل مورد نیاز برای سفر به بندرعباس را همراه دارید.

معبد هندوهای بندرعباس

یکی از جاهای دیدنی بندرعباس در هرمزگان، معبد هندوها است. در قدیم بندرعباس مرکز تجارت ایران با دیگر کشورها بود و کشور هندوستان یکی از مهم‌ترین همکارهای تجاری ایران بود.

رابطه‌ی تجاری بین کشور ایران و هندوستان موجب این شد تا تاجران بسیاری به ایران و بخصوص بندرعباس بیایند و در آنجا سکونت کنند.

یکی از مکان‌های دیدنی این شهر که در ارتباط با تعاملات فرهنگی ایران و هند بوده است، معبد هندوهای بندرعباس یا پرستشگاه بت‌گوران است.

این معبد در سال ۱۲۷۰ بنا شد. ساخت این بنا توسط تاجران هندی بوده است. معماری این بنا الهام گرفته از معماری هندی است. این بنا عظمت و شکوه بسیاری دارد همچنین می‌توان قسمت‌هایی از معماری ایرانی را به شکل آمیخته با معماری هندی در آن دید.

قلعه فین بندرعباس

از جذاب‌ترین جاهای دیدنی بندرعباس در هرمزگان، قلعه فین بندرعباس است. این قلعه در فاصله ۹۵ کیلومتری بندرعباس قرار گرفته و بیشتر استفاده نظامی داشته که تا چندین سال پیش هم مورد استفاده بوده است.

جذاب ترین نقاط دیدنی بندر عباس؛ از معبد هنوها تا ساحل خلیج فارس 

این قلعه معماری جالبی دارد. ساخت این قلعه در دوران تیموریان و ایلخانی انجام گرفت. امروزه به دلیل صدمه‌های بسیاری که به این بنا وارد شده، قسمت‌های زیادی از آن تخریب شده است اما قسمت‌های باقی مانده این قلعه همچنان یکی از جذاب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی بندرعباس محسوب می‌شود.

بازار ماهی‌فروشان بندرعباس

پیشنهاد ما در سلام نو این است که تست کردن ماهی جنوب را از یاد نبرید. تهیه ماهی تازه در بندرعباس کار آسانی به حساب می‌آید و تنها لازم است به سمت بازار ماهی‌فروشان حرکت کنید و به دنیای ماهیان تازه و متنوع قدم گذارید. این بازار با مساحت ۱۱ مترمربع بزرگ‌ترین بازار ماهی‌فروشان کشور به حساب می‌آید.

در این بازار می‌توان انواع میگو و ماهی‌های تازه که تمامشان صید همان روز است را با بهترین کیفیت تهیه نمایید. در این بازار آبزیانی چون سنگسر، شوریده، هوور، حلوا سفید و میگو را می‌توان خریداری کرد.

غار خرسین

غار خرسین یکی از جاهای دیدنی بندرعباس در هرمزگان است. این غار به علت مقدار  زیاد نمک در زمین‌های اطراف به وجود آمده، وجود نمک رشد گیاه در این مکان را غیرممکن کرده که باعث ایجاد فضای هیجان‌انگیزی شده است.

جذاب ترین نقاط دیدنی بندر عباس؛ از معبد هنوها تا ساحل خلیج فارس 

این غار حدود ۱۰۰کیلومتری بندرعباس، در مجاورت روستای خرسین قرار گرفته است.

باغ پرندگان بندرعباس

وجود گونه‌های مختلف جانوری، محیط‌زیست بندرعباس را از دیگر شهرهای ایران متمایز کرده، بد نیست بدانید باغ پرندگان بندرعباس دارای چندین نوع متنوع از انواع پرندگان است.

این باغ میزبان ۹۰ گونه از پرندگان است. انواع پرندگان شکاری، آبزی، طاووس، ماکیان و غیره در این باغ نگهداری می‌شوند.

در این باغ فضاهای تفریحی برای خانواده‌ها محیا شده است. این باغ در جاده جیرفت بندرعباس قرار دارد.

آبگرم گنو

یکی از جاهای دیدنی بندرعباس در هرمزگان، وجود آب گرم در این منطقه است. این آبگرم خاصیت معدنی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی، حرکتی و استخوانی مفید بسیار مفید است.

این آبگرم در۳۴ کیلومتری شمال بندرعباس قرار گرفته است. این منطقه علاوه بر آبگرم دارای گیاهانی مانند پونه، آویشن و نهرهای متنوع و البته بسیار جذابی نیز هست که زیبایی این منطقه را دو چندان می‌کنند.

این مکان یکی از خوش آب و هواترین منطقه‌های استان است.

چشمه آبگرم در مجاورت ارتفاعات آهکی کوه گنو قرار دارد. از آب این چشمه برای استحمام و آبیاری نخلستان‌ها استفاده می‌شود. گیاهان و جانوران به دلیل ترکیبات آبگرم و بوی تند آن نمی‌توانند داخل آن زندگی کنند.

موزه آب

این موزه گذشته و روزگاران سخت مردم این منطقه را درزمانی که به سختی قنات و چاه  حفر می‌کردند و آب را نگهداری می‌کردند، نشان می‌دهد.

در موزه آب می‌توان کوزه‌های سفالی، ظروف فلزی و گاوچاه را مشاهده کرد. این موزه در خیابان ۲۲ بهمن بنا شده است. قدمت این موزه به زمان صفویه بازمی‌گردد.

در این موزه با تاریخ  آب و آثارش آشنا می‌شوید و به اطلاعاتی درباره حفر چاه و قنات دست می‌یابید.

ساحل خلیج‌فارس

آب‌های شفاف و ساحل جذاب خلیج‌فارس یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی بندرعباس در هرمزگان به حساب می‌آید. جالب است بدانید، مردم این منطقه دارای روحیه‌ای مهربان و مهمان‌نواز هستند و می‌توانید ساعاتی بسیار خوش در کنارشان داشته باشید.

ساحل بکر بندرعباس و غروب دل‌انگیز و احساسی‌اش، وجود پارک ساحلی و آلاچیق‌هایش این شهر را میزبان بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی نموده است.​

به‌جز تفریحات دریایی و ساحل آن که یکی از جاهای دیدنی بندرعباس در هرمزگان است، می‌توانید بسیاری از آثار تاریخی و محیط‌زیست بکر آن را نیز دیدن نمایید. به جز این خاطرتان باشد که بندر عباس یکی از بهترین نقاط برای دسترسی به سه مرکز مهم گردشگری در جنوب ایران است.

این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار