کد خبر: 1132808
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
رئیس قوه قضائیه گفت: مبارزه با فساد توسط قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی، نه تنها کمرنگ نشده بلکه به صورت فنی و علمی و مجربانه ، به نحو مؤثری در حال انجام است.

 حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، امروز در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، با اشاره به مقوله مبارزه با فساد، گفت: مبارزه با فساد یک امر مقطعی نیست، مبارزه با فساد اقتصادی، فرهنگی و...باید پیوسته مراقبت و نظارت داشت، و هر کجا زمینه فسادی وجود داشت، جلوگیری شود. اگر فساد به وقوع پیوست حتما با او برخورد متناسب با خودش و تاثیرگذار بشود.

وی افزود: بعضاً زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که مبارزه با فساد در قوه قضاییه کمرنگ شده است؛ لذا من می‌خواهم در همین جا تاکید کنم که مبارزه با فساد توسط قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی، نه تنها کمرنگ نشده بلکه به صورت فنی و علمی و مجربانه، به نحو مؤثری در حال انجام است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به تبیین و تشریح مختصات و ویژگی‌های مقابله با فساد توسط قوه قضاییه در دوره اخیر پرداخت و گفت: در دوره تحول و تعالی تمرکز و تلاش دستگاه قضایی آن است که مبارزه با فساد و مفاسد اقتصادی سبب لطمه وارد آمدن به امر تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری نشود؛ چرا که این مقولات، امروز جزو ضروریات کشور است.

وی ادامه داد: امروز در قوه قضاییه به نحوی تدبیر و تمهید شده است که در عین مقابله با فساد و مفاسد اقتصادی، به سرمایه‌گذارانی که در پی فعالیت سالم اقتصادی هستند، در راستای تأمین امنیت سرمایه‌شان، اطمینان خاطر داده شود.

حجت الاسلام اژه ای خاطرنشان کرد: امروز در قوه قضاییه تمرکز و تلاش داریم تا قراردادهای منعقده میان دولت و مردم از استحکام برخوردار باشد و تعهدات طرفین در ذیل این قراردادها نیز به اندک بهانه‌ای برهم نخورد.

وی افزود: امروز تلاش ما آن است که بستر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بهتر و بیشتر برای دولت فراهم باشد و این امر ضمانت اجرا نیز داشته باشد؛ امروز تمرکز ما آن است تا در فروش اموال مازاد دولتی و بهره‌گیری از این اموال و دارایی‌ها در مسیر توسعه کشور، اقدامات مطلوب‌تری صورت گیرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار