کد خبر: 1132623
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
دنیا حیدری

خط قرمز‌ها کاملاً مشخص است و تمامیت ارضی ایران از آن دست خطوط قرمزی است که هیچ‌گونه مماشاتی را برنمی‌تابد. به همین دلیل مهم دفاع از هویت خلیج (شاخاب) همیشه فارس و نام تاریخی آن که این روز‌ها توسط عده‌ای متوهم تحریف شده، وظیفه بی‌چون و چرای رئیس فدراسیون فوتبال است. حتی اگر تاج رودرروی اینفانتینو، رئیس فیفا که از او تحت عنوان دوست یاد می‌کند، باشد، چراکه منافع ملی بی‌هیچ شک و تردیدی بر منافع شخصی ارجحیت دارد، خصوصاً اگر پای تمامیت ارزی کشور در میان باشد.
البته براساس ادعای تاج، فدراسیون فوتبال به فیفا در خصوص استفاده از نام تحریف شده در مسابقات اخیر کشور‌های عربی حاشیه خلیج همیشه فارس واکنش نشان داده، اما گویا تنها ارسال یک بیانیه برای تفهیم هویت خلیج همیشه فارس برای اینفانتینو کافی نبوده که رئیس فیفا بعد از چند هفته و پایان این رقابت‌ها بار دیگر نام مجعول را در صفحه شخصی خود نشر داده است. اقدامی که می‌تواند ناشی از هزینه هنگفت کشور‌های عربی و ولخرجی‌های آن‌ها باشد، اما نقش عدم جدیت فدراسیون تاج با این موضوع را هم نمی‌توان نادیده گرفت! تاج در حالی مدعی واکنشی جدی بود که در عین حال این حق را برای اینفانتینو قائل شد که از نام مجعول استفاده کند و آن را مواضع فیفا خواند و تأکید داشت دوستی ما بجا، موضع‌گیری‌هایمان هم بجا. اما آیا رئیس فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند با کسی که اقدام به تحریف نام خلیج همیشه فارس می‌کند، دوستی داشته باشد، آن‌هم در شرایطی که اقدام اینفانتینو هم مانند نامگذاری مسابقات فوق توسط کشور‌های عربی حاشیه خلیج همیشه فارس به شدت احساسات و عواطف مردم ایران را خدشه‌دار کرده است؟!
انتظار می‌رفت تاج برخوردی قاطعانه‌تر از انتشار یک بیانیه با این مورد خاص داشته باشد، اما گویا نظر رئیس فدراسیون فوتبال در این داستان شباهت چندانی با انتظارات مردم نداشته که داستان برایش با همان یک بیانیه به نقطه پایان رسیده است. برخورد آنقدر جدی نبود که بتواند مانع از نشر دوباره نام جعلی از سوی رئیس فیفا شود. اینفانتینویی که تاج او را دوست می‌خواند، پرواضح است که دوستی او با کشور‌های عربی که دست به جیب‌ترند به مراتب بیشتر از تاج است، خصوصاً که شاهد جدیت خاصی هم از سوی فدراسیون فوتبال ایران در مورد استفاده از نام مجعول نبوده است.
رفتار منفعلانه تاج که تنها به انتشار یک بیانیه ختم شده، این تصور را ایجاد کرده که او قصد ندارد رفاقتش با اینفانتینو و حتی کشور‌های حاشیه خلیج همیشه فارس برهم بخورد، خصوصاً که او باید چندی دیگر در انتخابات ای‌اف‌سی شرکت کند و برای ادامه حضورش در کنفدراسیون فوتبال آسیا به رأی تک‌تک این کشور‌های عربی نیاز دارد. اما آیا حفظ صندلی که داشتن آن تا به امروز کوچک‌ترین سودی برای فوتبال ایران نداشته، آنقدر ارزشمند است که بتوان به‌خاطر آن در مقابل تحریف هویت خلیج (شاخاب) همیشه پارس چشم بست؟ آیا تاج نمی‌داند که رفتار منفعلانه این روزهایش می‌تواند او را تا حد زیادی زیر سؤال ببرد یا حتی در مظان اتهام قرار دهد؟
عدم برخورد جدی و قاطعانه با متوهمان حاشیه خلیج فارس و تخلف آشکار رئیس فیفا در تحریف نام خلیج فارس و انتشار نامی مجعول این سؤال را مطرح می‌کند که آیا حفظ صندلی ای‌اف‌سی آنقدر ارزش مالی و معنوی دارد که منافع ملی را فدای آن کرده است؟ بی‌شک پاسخ تاج به این سؤال مثبت نخواهد بود و او هرگز به اینکه منافع ملی را فدای منافع شخصی خود کند فکر هم نخواهد کرد، اما باید این مسئله را در عمل هم ثابت کند تا شاهد تکرار چنین شیطنت‌هایی نباشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار