کد خبر: 1132586
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
وضعیت لیورپول و چلسی همچنان بحرانی است
قرمز‌های آنفیلد وضعیت نامناسبی دارند و تلاش‌هایشان برای خروج از بحران به ثمر نمی‌نشیند. جدال خانگی با چلسی موقعیت خوبی بود برای لیورپول تا با یک برد قدری از انتقاد‌ها کم کند. ولی در سرمای جزیره هر دو تیم یخ زدند و به تساوی بدون گل رضایت دادند. 
شیوا نوروزی
 
با اینکه یورگن کلوپ ظاهراً نسبت به بازی هزارمش در قامت سرمربی بی‌اهمیت بود ولی مربی آلمانی خیلی دوست داشت شبی به یادماندنی برایش رقم بخورد و تیمش موقتاً به آرامش برسد. 
 
تقابل قرمز‌های مرسی‌ساید با آبی‌های لندن برای هواداران دو تیم اهمیت ویژه‌ایی داشت. هر دو تیم هفته‌هاست در سراشیبی سقوط قرار گرفته و نتایج ضعیف زیادی کسب کرده‌اند. لیورپول از جام اتحادیه حذف شده، در FACup نیز به سختی زورش به ولورهمپتون رسید و صعود کرد. در لیگ هم که وضعیت وخیمی دارد؛ بعد از باخت سنگین به برایتون مقابل چلسی متوقف شده و حالا از ۱۸ بازی فقط ۲۹ امتیاز کسب کرده است. از دست دادن ۱۸ امتیاز مهم در جزیره قطعاً به از دست دادن جام و حتی ناکامی در کسب سهمیه اروپا منجر خواهد شد. رتبه هشتم (قبل از دیدار دیشب لیدز – برنتفورد) برای یکی از مدعیان همیشگی لیگ برتر یک ناکامی بزرگ محسوب می‌شود. 
چلسی وضعیتش به مراتب از رقیب بندرنشین هم بدتر است؛ تیم گراهام پاتر هم از جام اتحادیه حذف شده و هم از جام‌حذفی. در نتیجه آبی‌ها باید فصل را بدون جام خانگی به پایان برسانند. این تیم لندنی از ۲۰ بازی ۲۹ امتیاز گرفته و در رده دهم ایستاده است. در آنفیلد آن‌ها بدشانس بودند وگرنه گل دقایق ابتدایی کای هاورتز می‌توانست چلسی را از بحران نجات دهد. اما VAR به ضررشان رأی داد و گل‌شان مردود شد. عملکرد خوب مودریک ستاره تازه‌وارد اکراینی تنها نکته مثبت بازی چلسی مقابل لیورپول بود. 
 
مرد آلمانی سرمربیگری را از ماینس شروع کرد و بعد از هفت سال هدایت دورتموند را برعهده گرفت. کلوپ هفت سال هم در لانه زنبور‌ها خوش درخشید تااینکه سر از جزیره درآورد. او از سال ۲۰۱۵ نتایج خوبی به همراه قرمز‌های مرسی‌ساید کسب کرده و به همین‌خاطر هیچ وقت خیال برکناری به سر مدیران لیورپول نزده است. منتها عملکرد ضعیف در این فصل کلوپ را نگران کرده و رسیدن به جام و سهمیه اروپا به یک آرزو تبدیل شده است. یورگن کلوپ بعد از توقف تیمش برابر چلسی در خصوص هزارمین تجربه سرمربی‌گری‌اش به آرسن‌ونگر، سرمربی سابق آرسنال تیکه انداخت: «هزارمین بازی من با تساوی بود؟ خوب شد مثل ونگر نشد. ونگر در هزارمین بازی خود با نتیجه شش بر صفر باخت. خوشحالم که چنین اتفاقی برای من نیفتاد.» در سال ۲۰۱۴ چلسی با رهبری مورینیو با شش گل از خجالت توپچی‌ها درآمد، آن هم درست در روزی که ونگر سرمربی وقت آرسنال هزارمین بازی‌اش را تجربه می‌کرد. 
به رغم شرایط نامساعد لیورپول سرمربی از نتایج و عملکرد بازیکنانش ابراز رضایت کرد: «ما در جریان مسابقه دقایق خوبی داشتیم، ولی نتوانستیم آن‌ها را ادامه دهیم. مجبوریم به قدم‌های کوچک روبه جلو دلخوش باشیم. در این بازی مقابل چلسی گل نخوردیم که اتفاق خوبی و قدمی در جهت درست است. باید واقعیت را قبول کرد. هر دو تیم خیلی تهاجمی بودند. در برخی دقایق بازی خیلی پرآشوب و به هم ریخته بود. ما باید روی بعضی جنبه‌های تیم کار کنیم.»
 
گراهام پاتر با اینکه فشار زیادی روی تیمش است و نارضایتی هواداران را می‌بیند، اما او نیز همانند کلوپ از وضعیت موجود چلسی راضی است: «از عملکرد تیم راضی هستم. انرژی و روحیه ما خوب بود. با کیفیتی که لیورپول دارد بازی با آن‌ها در این ورزشگاه ساده نیست. به جای اینکه نگران باشیم تا چهار یا پنج ماه آینده چه اتفاقی می‌افتد باید روی بازی بعدی تمرکز داشته باشیم. ما چندین بازیکن مصدوم داشتیم که روی هر تیمی تأثیر می‌گذارد. ما دوران سختی را پشت سر گذاشتیم ولی اتحادمان را حفظ کردیم و با تلاش سعی کردیم بهتر بشویم. بالاخره زمانی می‌رسد که مصدوم‌ها برمی‌گردند و البته چند بازیکن جدید هم به تیم اضافه شده که ما را امیدوار می‌کند. بدون فراز و نشیب بودن به نفع تیم است. باید به یک ترکیب ثابت برسیم تا فراز ونشیب نداشته باشیم ولی در عین حال نباید رقابت بین بازیکن‌ها را از بین ببریم. باید تعادلی بین این دو برقرار بشود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار