کد خبر: 1132416
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴
امروز (شنبه) تعداد زیادی از کارکنان اداره پست آلمان در اعتراض به دستمزد‌ها دست از کار کشیدند که این مسئله ارسال میلیون‌ها بسته پستی را با مشکل مواجه کرد.

به گزارش نشریه "فوکوس آلمان"، به دلیل اعتصابات در اداره پست آلمان حدود سه میلیون نامه در روز شنبه در دفاتر باقی مانده و به دست گیرندگان نرسید.

اتحادیه وردی اعلام کرد که به اعتصابات هشداردهنده خود در "دویچه پست" ادامه می‌دهد که این امر با عواقب قابل توجهی همراه است. این اتحادیه اعلام کرد که روز شنبه، حدود سه میلیون نامه تحت تأثیر توقف کار کارکنان اداره پست قرار گرفتند که این معادل حدود شش درصد از میانگین مقدار روزانه است. در مورد بسته‌ها هم حدود یک میلیون محموله تحت تأثیر این اعتصاب‌ها قرار گرفت و در نتیجه حدود ۱۵ درصد از میانگین حجم روزانه را شامل شد.

از آنجایی که سطح مشارکت در اعتصابات از منطقه‌ای به منطقه دیگر و مکان متفاوت است، تأثیر آن نیز بر این اساس متفاوت بود. در برخی موارد، نامه‌ها و بسته‌ها فقط با چند روز تاخیر تحویل داده می‌شد. علاوه بر اعتصابات هشداردهنده، در برخی مناطق شرایط سخت آب و هوایی ناشی از شروع زمستان هم محدودیت‌هایی را ایجاد کرد.

به گزارش اداره پست، حدود ۹۴۰۰ کارمند به فراخوان برای اعتصاب در روز شنبه پاسخ دادند که تنها بیش از یک سوم از کارکنانی که در حال حاضر حضور دارند را شامل می‌شود. فراخوان برای این اعتصابات هشداردهنده از بعدازظهر پنجشنبه آغاز شد.

در چانه زنی‌های دسته جمعی، اتحادیه وردی خواستار ۱۵ درصد پول بیشتر و افزایش کمک هزینه آموزشی برای یک دوره یک ساله است. دویچه پست این را رد کرد و آن را از نظر مالی عملی ندانست. دور بعدی مذاکرات قرار است ۸ و ۹ فوریه برگزار شود.

نمایندگان کارمندان استدلال می‌کنند که اکثر اعضای وردی در پست درآمد کمی دارند و نمی‌توانند با دستمزد واقعی کنار بیایند. بر این اساس آخرین افزایش تعرفه در ژانویه ۲۰۲۲ دو درصد بود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار