کد خبر: 1132333
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
وزارت دفاع روسیه از برگزاری تمرین شبیه سازی شده دفع حملات هوایی دشمن فرضی در مسکو خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که تمرینی برای دفع حملات هوایی در شهر «مسکو»، پایتخت این کشور برگزار کرده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در مسکو، یک جلسه آموزشی با پرسنل تیپ پدافند موشکی منطقه نظامی غرب برای دفع حملات هوایی به تاسیسات مهم نظامی، صنعتی و اداری برگزار شد.»

در این بیانیه آمده است که سامانه‌های موشکی ضد هوایی «اس-۳۰۰» در این آموزش شرکت داشته و نبرد شبیه سازی تمرین شده است. همچنین نیرو‌های پدافندی حاضر در این تمرین، حمله دشمن فرضی به کاروان نظامی را دفع کردند.

این در حالی است که کرملین روز جمعه از گفتن اینکه آیا برای حمله به پایتخت آماده می‌شود یا خیر، امتناع کرد. وزارت دفاع روسیه به دلایل امنیتی جزئیات بیشتر از این تمرین را گزارش نکرده است.

سپر دفاعی روسیه علاوه به تجهیز به انواع سامانه‌های موشکی، به چندین سامانه قدرتمند راداری از جمله رادار «نیستر» و «دوگا» مجهز است.

روسیه چندی قبل «اس-۵۰۰» ابر سامانه پدافندی خود را با موفقیت آزمایش کرد. مقام‌های وزارت دفاع روسیه، سامانه پدافندی اس-۵۰۰ را «سلاحی آتشین» علیه بمب‌افکن‌های پنهان‌کار آمریکا توصیف کرده‌اند.

شرکت «آلماز-آنتی» که سازنده این سامانه پدافندی است آن را «ضربه‌ای به حیثیت آمریکا» می‌داند. گزارش‌ها حاکی است صنایع دفاعی روسیه از برنامه‌هایش برای مستقر کردن نخستین مجموعه این سامانه‌های پدافند هوایی رونمایی کرده است.

یک منبع در وزارت دفاع روسیه گفت: «نخستین واحد‌های سامانه پدافند موشکی اس-۵۰۰ در یگانی که مأموریت حراست و دفاع از حریم هوایی پایتخت کشور را بر عهده دارند به کار گرفته شده‌اند.»

گفته می‌شود این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-۴۰۰ برتر است و برد عملیاتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-۴۰۰ عمل می‌کند. موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت آلماز آنتی سازنده این سامانه مدعی است که اس-۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار