کد خبر: 1132019
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
به دنبال وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری در شهرستان خوی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان غربی مأموریت داد تا در خصوص آماده سازی مدارس آسیب دیده و متوقف نشدن روند آموزش تلاش کند.

به دنبال وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری زمین در روز چهارشنبه 28 دی در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی که کانون آن در منطقه فیرورق است و بازدید و گزارش میدانی رحمانی مدیر کل نوسازی مدارس استان به همراه یک تیم کارشناسی از وضعیت مراکز آموزشی این منطقه، حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان غربی مأموریت داد تا در خصوص آماده‌سازی مدارس آسیب دیده و متوقف نشدن روند آموزش تلاش کند.

خان محمدی ضمن تشکر از حضور به موقع تیم مهندسی نوسازی استان در منطقه افزود: آنچه اکنون مهم است تلاش بر متوقف نشدن روند آموزش دانش آموزان است که باید با تسریع در تعمیرات جزیی مدارس کمتر آسیب دیده این روند تسهیل یابد.

وی در خصوص مدرسه نیاز به تخریب نیز توصیه کرد با کمک اداره کل آموزش و پرورش استان زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان در فضای امن دیگر فراهم و هر چه سریعتر نسبت به تخریب و بازسازی مدرسه اقدام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام آمادگی هر گونه کمک لازم از ناحیه ستاد و در صورت نیاز استان‌های همجوار، از مدیر کل نوسازی استان آذربایجان غربی خواست از ظرفیت خیرین استان نیز بهره کافی برده شود.

گفتنی است رحمانی در گزارش بازدید از مدارس با اشاره به اینکه خوشبختانه حجم بیشتر آسیب‌ها سطحی و سازه اصلی به خصوص در مدارسی که سالیان اخیر به بهره برداری رسیده است، آسیب ندیده است، گفت: تعداد دو مدرسه نیاز به تعمیرات جزیی و دو مدرسه دیگر به علت مشکلات سازه‌ای قبل از زمین لرزه آسیب بیشتری دیدند و نیازمند تخریب و بازسازی است که هماهنگی لازم جهت تأمین کانکس و شروع ساخت مدارس جدید انجام شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار