کد خبر: 1131439
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
قبادی‌فر گفت: بچه‌های شهرستان علاقه دارند که در تهران اجرا کنند، ولی بچه‌های تهران شوق اجرا در بخش رادیو تئاترجشنواره را ندارند.

سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محمد‌رضا قبادی‌فر، کارگردان نمایش «زیبا» در بخش رادیو تئاتر درباره حضور پر‌رنگ استان‌ها و عدم استقبال تهرانی‌ها در بخش رادیو تئاتر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: حضور ما در جشنواره ناگهانی بود و امکان داشت به جشنواره نرسیم. امسال همه با وضعیت پیش آمده گرفتار بودند. ازطرفی، مسئولان از لحاظ مالی آنطور که باید به شرکت‌کنندگان نمی‌رسند.

هشت میلیون جشنواره فجر به کجا می‌رسد؟

قبادی‌فر ادامه داد: به عنوان مثال، من می‌خواهم ۱۲ نفر را روی صحنه ببرم، اما جشنواره فجر فقط هشت میلیون تومان کمک می‌کند، این مبلغ به کجا می‌رسد؟ یعنی باید سه چهار روز همکاران را درگیر کنم، بعد چگونه به آن‌ها رسیدگی کنم. این مشکلات هست که اکثر بچه‌های تهران کنار کشیدند.

بچه‌های شهرستان با علاقه می‌گویند در پایتخت اجرا دارند

کارگردان نمایش «زیبا» با بیان اینکه بچه‌های شهرستان این علاقه را دارند که به تهران برسند، ولی آن فرد تهرانی آن شوق را ندارد و به اینجا رسیده است، تصریح کرد: الان بچه‌های تهران وضعیت زندگی‌شان مهم است. در مقابل، بچه‌های شهرستان با علاقه می‌گویند که در پایتخت اجرا دارند. چون عده بیشتری کار مرا می‌بینند. در شهرستان هنوز شناخته نشده‌ام. این عوامل دست به دست هم می‌دهد که در پایتخت اجرا کنند، حتی اگر درآمدی برایشان نداشته باشد و مجبور باشند هزینه‌ها را پرداخت کنند.

با نور معمولی اجرا را شروع کردیم

کارگردان نمایش «زیبا» درباره اجرای نمایشش روی صحنه و مشکلات پیش آمده گفت: برای چینش صحنهِ اجرای روز گذشته انقدر استرس داشتم و در تکاپو بودم که از صدایم مشخص است. دیروز مجبور شدیم سه بار نور را عوض کنیم و نور قرمز رنگ را که برای ایجاد ذهنیت در صحنه نمایش می‌خواستم، سه بار سوخت. در نهایت با نور معمولی اجرا را شروع کردیم.

اجرا‌های اول موفق‌ترند

قبادی‌فر گلایه دیگری کرد که درباره زمانبندی اجرا‌ها در روی صحنه است. او گفت: اجرا‌های اول خیلی موفق‌ترند. اولین اجرا با زمانی که در اختیار دارد می‌تواند نور و ... تامین کند، تمرین را انجام دهد و برای اجرا آماده شود. ولی ما باید در کمتر از ۲ ساعت صحنه، نور و ... را تامین می‌کردیم. از‌طرفی، تماشاچی خواهان دیدن نمایش است و از تاخیر اجرا گلایه می‌کند.

برای اینکه مبلغ کمتری خرج شود، از روز اول استان‌ها را اسکان نمی‌دهند

وی با بیان اینکه همه باید در روز یک اجرا داشته باشند، افزود: ازطرفی، استان‌ها باید از روز اول اسکان داده شوند، ولی اگر استانی اجرا داشته باشد، دقیقاً یک روز قبل از اجرا به آن‌ها اسکان می‌دهند. این افراد مگر چقدر زمان دارند که هم به اسکانشان برسند، هم صحنه را ببینند و هم برای تمرین آماده شوند. برای اینکه مبلغ کمتری خرج شود، از روز اول به آن‌ها اسکان نمی‌دهند.

کارگردان نمایش «زیبا» با بیان اینکه به محض اتمام نمایش یکی استان‌ها اسکان به آن‌ها داده نمی‌شود، افزود: مگر این بنده خدا نمی‌خواهد اختتامیه را ببیند؟ همین عوامل باعث می‌شود یک عده نخواهند در جشنواره شرکت کنند.

«زیبا»؛ روایت بخشی از مشکلات یک جانباز در خانواده‌اش است

قبادی‌فر درباره نمایش «زیبا» که به بخش مسابقه رادیو تئاتر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت، گفت: کار ما اجرای بخشی از مشکلات یک جانباز در خانواده‌اش است. همسر این جانباز در طول زندگی پنج‌ساله به مشکلاتی رسیده بود که ادامه زندگی برایش سخت بود. او تصمیم گرفته بود از همسرش جدا شود. ولی بعد از فکر کردن به مرحله‌ای رسید و تصمیم گرفت زندگی را ادامه دهد. ما با رویا و خواب بخشی از تفکرات همسر جانباز را نشان دادیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار